PS2
Nem tudom kinek mennyire cseng ismerősen a Playstation 2 - re megjelent Gradius V (hárdkór) shoot'em up... Maga a Gradius sorozat szinte egyidős a videojátékkal!
Számos epizódja és "mellékága" jelent meg az elmúlt 30 évben...
A sorozat csúcspontja, viszont a 2004-es (only PS2) (számozott) ötödik rész!
Amely a KONAMI gondozásában jelent meg, viszont a TREASURE (Radiant Silvergun, Ikaruga stb...) és G.REV (Border Down,Under Defeat stb...) fejlesztésében. Olyan neveket bedobva, mint Hiroshi Iuchi (Ikaruga, Sin and Punishment) Designer, vagy Hitoshi Sakimoto (Final Fanatsy Tactic, Vargant Story stb...) zenei felelős...
A Gradius V. külsőséget tekintve (is) tökéletes lett, egyik legszebb játék a stílusban! CD-ROM-on (a ps2-ön megszokott DVD helyett) érkezett 2004-ben, mind három régióban (JP,USA,PAL) elérhetőn...
Magát a tartalmat és a játék kivitelezését nézve, pedig egyszerűen fantasztikus lett a játék!
Egy az egyben a játéktermi alapokat tartva szem előtt készült el a játék (leszámítva, hogy Intro-t kapott és raktak pár átvezető jelenetet bele, ami megszakítja a folyamatos akciót ).
A sorozathoz képest sokat fejlődött ez a rész, két dologban főként, az egyik az "immediate respawn" azaz elhalálozás esetén azonnal folytatódik tovább az akció (beállítható a hagyományos checkpoint rendszer is), a másik a többféle, eltérő tulajdonságú Option/Multiple rendszer... (ez utóbbi megértéséhez játszani kell a játékkal :) )
Egy szó, mint száz, összegezve: egy igazi Mesterművet rakott le a Treasure/G.Rev az asztalra... Brutális nehézségi szinttel...
Még annak idején premier time mikor játszottam a játékkal, több nap volt pusztán a játék végére érni is (óránként ad 1 + creditet)...
Néhány hete újra elővettem a játékot (ezúttal a JP kiadást) és immár megfelelő kontroller birtokában (Sega Saturn Model 2 Pad + Saturn to PS2 adapter) újfent neki estem... A játék semmit nem vesztett... tökéletes a mai napig, simán bírja az idő vasfogát... és még mindig nagyon nehéz!
Kb. 3 hónap, a beépített számláló szerint 49óra (1 játék = kb.45 perc) kellett ahhoz, hogy 1 credit-ből, alap Normal beállításon a végére érjek! :) Amit pár éve lehetetlenek tartottam még! :)
1CC (2miss) - Normal - Type4 - 2.084.340 lett a végső eredményem!
Talán ennek a játéknak az egy érmével való végigjátszására vagyok a legbüszkébb!
A Gradius V. szerintem a Treasure második legjobb Arcade Shooter-e, még ha a játéktermi megjelenést soha nem élte meg... Közvetlenül az Ikaruga után!
De All-Time Top 10-ben is egész biztosan helye van!
Továbbá a játék, teljesítést követően, újabb "Loop-okat" nyit meg, azaz egyre nehezebben és nehezebben kínálja az alapjátékot... egész pontosan 256 ilyen szint van benne - én a 3. már azt mondtam ez SOK, tiszta Bullet Hell lett a játék :)
Ez már csak a nagyon fanatikusokat érinti, de ilyen is van benne! ( más dimenzió :D )
Végül ahogy egy ismerősöm mondta: "ha igazán jó Arcade Shooter-el akarsz játszani, próbáld ki a Gradius V. -öt" - igaza volt! Az egyik legjobb videojáték, all-time!