Már lassan 2 hónapja, hogy nem írtam élménybeszámolót, "hála" a vizsgaidőszaknak. Úgyhogy itt az ideje, hogy leporoljam magam és újra nekilássak :D Azon kevesek, akik a Zelda-maraton következő bejegyzését várják, még egy kis türelmüket kérem . Az Ocarina of Time-ot már kivégeztem, most Majora's Mask-ot nyúzom és nem sokára jön a Wind Waker, úgyhogy már féltávnál vagyok. Addig is gyors bemelegítésként jön a Super Mario Kart.
Super Mario Kart
Egyik nagy kedvencem a műfajban, habár ma már nagyon sok folytatása van, nekem mégis ez tetszik a legjobban. Sikerét mi sem mutatja jobban, hogy egyre többen próbálták ezt a hullámot meglovagolni (pl. Whacky Wheels vagy LEGO Racer, stb.) több-kevesebb sikerrel.
Ebben az esetben kivételt tettem, ugyanis snesot.com-on ezt naponta játszom, úgyhogy nem látom értelmét, hogy megvegyem, még VC-on sem.
+ Egy új és friss ötlet
Fogjunk egy közkedvelt játéksorozatot, szórjuk meg pár 100 köbcentis csodajárgánnyal, öntsük nyakon pár hekto aszfalttal és helyezzünk el pár versenybiztonsági szempontból nem túl előnyös tárgyat rajta és kész is egy fantasztikus játék. Ma már eléggé negatív érzéseket vált ki bennünk, ha kedvenc sorozatunk szereplői gokartba pattannak, hiszen az annak a szinonimája legtöbbször, hogy nincs ötlet és nem nagyon megy a bolt. De 1992-ben fenomenális ötletnek bizonyult
+ Battle Mode
Emlékszem még általános alsóban haverommal a LEGO Racert toltuk (SNES-ről meg Super Mario Kart-ról nem is hallottam), de már nagyon untuk a versenyeket. Ekkor kitaláltuk, hogy miért nem játszunk olyat, hogy csak egymást lődözzük. Utána ez a mód már benne volt hivatalosan is 2. részben, de először ezt is a SMK találta ki. Személy szerint ezt találom a legszórakoztatóbb módnak a játékban (Race-ben még a kezdők is néha halálra aláznak :P ) és könnyen megérthető: erre a célra kialakított pálya, van 3 lufid, a cél hogy az ellenfél összes lufiját kipukkaszd, mielőtt te nullázódsz le.
+ Egyszerű, mégis összetett
Mi a jó ismertető jegye egy ilyen típusú játéknak? Kezedbe kapod a kontrollert és 5 perc alatt érted a szabályokat és az irányítást. Ez ebben a játékban tökéletesen megvalósul. Azonban vannak olyan finomságok, mint például kanyarodás hopping-gal, vagy Rocket Start, ami miatt azért a hardcore-abb játékosoknak is megéri rongyosra gyakorolni és játszani a játékot.
+ Különböző tulajdonságok
Újra csak a Whacky Wheels-t megemlítve, a WW-ben nem érezhető annyira, hogy egyik karakter a másikhoz viszonyítva valamiben szignifikánsan jobb lenne. Itt viszont a 8 versenyző 4 kategóriába van bontva:
közepes minden (Mario Bros.)
magas súly és végsebesség, alacsony gyorsulás és kormányozhatóság (DK Junior és Bowser)
magas gyorsulás, közepes súly és kormányozhatóság, alacsony végsebesség (Yoshi és Princess)
magas kormányozhatóság, közepes gyorsulás és végsebesség, alacsony súly (Toad és Koopa Troopa)
Mindkét játékmód más-más taktikát igényel, egyúttal karaktert is (pl. DK Junior annyira nem jó Battle-ban mert találat esetén nem tud gyorsan eliszkolni stb.)
- AI
A játék legnagyobb hibája, de még ezzel együtt is egy nagyszerű darab. Tipikusan az a játék, ami multiban nyújt nagy élvezetet. Single-ben egyszer azért érdemes végigtolni, de már akkor is az ember könnyen felhúzza magát az AI unfair húzásain kezdve, hogy olyan itemeket használ, amit te nem tudsz. Aztán amikor hátrányban vagy , akkor mindenki nyugdíjas tempóban poroszkál, de, amint megelőzted őket..... mintha az ember seggében egy mágnes lenne, úgy kapaszkodnak fel rád szépen lassan és tartják a tempódat, arra várva, hogy elkövess egy kis hibát és bumm... máris a félmezőny lehagyott. Aztán az ütközések. A játék úgy működik, hogy az úton érmék vannak. Ezek azt a célt szolgáljak, hogy az ember felveszi őket és egy esetleges ütközés esetén elveszt egyet vagy ha pályán kívül landol, akkor 2 érméért visszateszik. Ez így rendben is van. Csak az ütközésnél az a baj, hogy csak Te veszítesz érmét. Hátulról beléd mentek? -1 érme neked. Oldalról leütköztek? -1 érme neked. Bármilyen szögből, még akkor is ha tisztán látszik, hogy én járok előrébb, akkor is én vesztek, ráadásul neki nincs is mit elveszteni. És mi történik, ha 0 van és ütközöl? Megcsúszol és egy helyben forogsz pár mp-ig, persze közben a mezőny szépen elkerül téged. Ez pláne, akkor idegesítő, ha az ember hátulról vagy a középmezőnyből indul, ahol elkerülhetetlen a dodzsemezés.
Mindent egybevetve műfajában az egyik legjobb játék, de erősen multizni ajánlom, single csak azért, hogy az ember unlockolhassa a különböző Cup-okat és nehézségeket (150cc). Akinek van kedve világviszonylatban megmérettetni magát, annak ajánlom a fent már említett www.snesot.com oldalt, ahol más SNES játékokat is játszhat.
Köszönöm a figyelmet!