Most, hogy nagyjából tisztázódtak az Xbox One és a PlayStation 4 hardware specifikációi, hogy mi mennyi és hány mhz, érdemes összehasonlítani, hogy végülis hány TFLOPS-nyi erő lappang a dobozokban.
Az alap ugye mindkét esetben ugyanaz, bár mindkét nagyvállalat kért speciális módosításokat az APU-n, így azért a végeredmény közel sem annyira azonos. Adott ugye a 8 magos AMD "jaguar" kódnéven futó CPU és az eltérő számú CU egységeket tartalmazó GCN architektúrára épülő IGP (Xbox1:12, PS4:16).
A számítási teljesítmény nagy részét (több mint 80%-át) az IGP szolgáltatja, a CPU rész mindkét esetben jó nagy lemaradásban van egy mai átlagos középkategóriás PC processzorhoz képest,sőt a fejlődés minimális az előző generációhoz képest is! De ez nem is baj, hisz az APU egyik lényege, hogy ahol lehet, tehermentesítsék a CPU-t és a jóval nagyobb számítási teljesítményű IGP-t használják a fejlesztők.
Lássuk akkor a száraz adatokat:
Xbox One
1,75Ghz CPU: 112 GFlops
853mhz (12CU) IGP: 1,31 TFlops
Összesen: 1,422 TFlops
PlayStation 4:
1,6Ghz CPU: 102,4 GFlops
800mhz(16CU) IGP:1,84 TFlops
Összesen: 1,942 TFlops
Látható, hogy a CPU órajel emelésnek köszönhetően ebben a tekintetben az Xbox One a riválisa fölé emelkedett, viszont az IGP tekintetében a Sony gépe van jelentős fölényben. Összetljesítményben viszont látható, hogy a két gép nyers számítási kapacitásában a különbség már "csak" 36% az órajel emelés előtti 46%-hoz képest!
Az összkép viszont még árnyaltabb. Annyi kiderült már a részletes Xbox One APU specifikációból, hogy a Microsoft nagyon sok segédprocesszort épített a chipbe, többek között külön dedikált mag felelős a térhatású HD hang megszólaltatásáért (méghozzá egy igen komoly 15,4 GFlops teljesítményű) és külön segédprocesszorok felelősek a videók kódolás és dekódolásáért. Ezért is lehetséges az, hogy Xbox One-on pl röccenés mentesen, szinte azonnal válthatunk film és játék között. Ezek mind olyan dolgok, amik tehermentesítik a játékra szánt cél hardware-t így még több erőforrás jut arra, amire kell. Míg pl a PS4-en egy külön mag vagy neadjisten egy CU egység foglalkozik pl a HD hang számolásáért.