A jövő év egyik legérdekesebb Xbox 360-as megjelenése lesz a Fable Anniversary. A 2004-ben megjelent első részt sokan a mai napig nagy becsben tartják, így különösen jó hír, hogy a tizedik évfordulóra egy minden szempontból feljavított újragondolást kap a játék. Az ebből az alkalomból interjút készített a producerrel, *{1}nal. Ennek a magyar fordítását olvashatjátok most.
Nagyon jó dolog, hogy visszamehetünk Albionba, de miért döntött úgy a csapat, hogy egy majd' tízéves játékot éleszt újjá?
Az eredeti Fable egy nagyon különleges játék a rajongóink számára, és úgy döntöttük, hogy elkészítjük nekik ezt a remake-et. Folyamatosan küldözgették nekünk az üzeneteket Facebookon és Twitteren, amikben ezt kérték, és úgy gondoltuk, hogy a tizedik évforduló a megfelelő időpont erre.
Azok számára, akik már játszottak az eredetivel, mi lesz a legszembetűnőbb dolog az új változatban?
Azon túl, hogy mennyire jól néz ki, szerintem az első dolog az lesz, amit észrevesznek, hogy ez még mindig pontosan ugyanaz a játék. Ez nagyon fontos volt a számunkra. Úgy akartuk részletesebbé tenni a világot és a karaktereket, hogy az élmény magja ugyanaz maradjon.
Volt valamilyen komoly nehézség az Xbox 360 verzió elkészítésében?
Az egyik legnagyobb kihívás a játék összetettsége volt. Nagyon sokminden fut a háttérben, a változó főhőstől kezdve az NPC-k mesterséges intelligenciájáig, és ezek mind összefüggésben állnak az Arany, Ezüst, és a még nagyobb kihívást jelentő Bronz küldetésekkel. Nagyon sok időt töltöttünk azzal, hogy ezek a rendszerek ugyanúgy működjenek, mint az eredeti játékban.
Úgy hallottuk, hogy a Fable Anniversary számára egy teljesen új mentési rendszert terveztetek. Tudnál erről mesélni?
Modernizáltuk a mentési rendszert. Az eredeti játékban volt egy "Világ Mentés", amikor nem voltál küldetésen, és volt egy nagyon zavaros "Hős Mentés", amikor épp egy küldetésben voltál. Az volt a nagy probléma, hogy missziók közben sokszor nem lehetett menteni, így ha valamiért abba kellett hagyni a játékot, minden előrehaladás elveszett. Ezt úgy változtattuk meg, hogy most már rendes ellenőrző pontok vannak, amik mindent automatikusan mentenek, ezen felül manuálisan is bármikor lehet menteni a játékban.
Nagyon sok fegyver és tárgy van a Fable Anniversary-ben. Melyik a kedvenced? Vannak olyanok, amiket a rajongók más játékokból ismerhetnek?
Az új Will Staff a kedvencünk a csapaton belül. Eddig, ha valaki pusztán a varázslatra támaszkodva akart játszani, nemigen talált ehhez megfelelő fegyvert. De most már egy nagyon komoly varázsbotot lehet magaddal vinni (vagy akár egy lantot).
Már a fejlesztés elején tudtátok, hogy a The Lost Chapters tartalmát is beleteszitek az új változatba?
A mi számunkra a The Lost Chapters a definitív verziója az eredetinek, úgyhogy ez soha nem is volt kérdés. Hogyan is készíthetnénk el az új változatot a The Lost Chapters végén lévő fantasztikus bossharc nélkül?!
A játék SmartGlass támogatást is kap. Szerinted ezen funkciók közül melyiket értékeli majd leginkább a közösség?
A SmartGlass egy nagyon izgalmas technológia, és a segítségével úgy adhattunk extra részleteket és információkat a játékhoz, hogy nem kellett módosítanunk az eredeti dizájnon. Az eredeti játék rajongói értékelni fogják a karakter leírásokat, és ahogy haladnak előre, megismerhetik a szereplők háttértörténetét. Az egyes helyszíneken pedig képeket is meg lehet nézni az eredetiről, ott látszik csak igazán, mennyit változott a grafika az elmúlt évtizedben.
A Fable Anniversary 2014. február 7-én jelenik meg, kizárólag Xbox 360-ra.
[forrás: Xbox Wire]