Minden idők egyik leghíresebb játéksorozata a Metal Gear Solid, amelynek ötödik része jövő tavasszal jelenik meg, ráadásul Xbox exkluzív tartalmakkal. Az sem mellékes, hogy idén 25 éves a széria, úgyhogy a neves alkalomból az interjút készített a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes rendezőjével, *{1}val. Ennek a magyar fordítása következik most.
Mi a legizgalmasabb az újgenerációs hardverre való fejlesztésben?
Én leginkább ezt a "pszeudo-felhő" korszakot várom, amit az új konzolok hoznak el. Ez még mindig egy lépésre van az "igazi" felhő forradalomtól, de máris lehetőség nyílik rá, hogy a játékosok egymással és a játékokkal is új módokon kommunikáljanak, különböző eszközökön, például táblagépeken és okos eszközökön. A játékok következő hullámát a közösségi élmény és az egymás közötti interakció fogja meghatározni.
Hogyan fogja formálni a Metal Gear sorozat jövőjét a következő generáció?
A technológia útelágazáshoz érkezett, a fejlődés merőleges arra, mint amit eddig tapasztaltunk. Most már nem egyszerűen csak új játékokról beszélünk, hanem hogy a hardver hogyan teszi lehetővé a kommunikációt ezekkel a játékokkal különböző eszközökön. A múltbéli, vertikális evolúció most horizontálisra váltott.
Milyen okok vezettek ahhoz, hogy a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes új dizájn elemeket kapott, mint például a nyílt világ?
Mostantól egyre több játékos fog kommunikálni egymással a játékokon keresztül. Úgy lehet legjobban motiválni őket és a versenyszellemüket, ha a nyílt világ által lehetővé tett szabadságot adjuk nekik.
Milyen új élményekre számíthatnak a játékosok egy nyílt világú Metal Gear Solid-ban?
Először is szeretném tisztázni, hogy az én vízióm az MGS V-tel kapcsolatosan kissé más, mint amit az emberek a "nyílt világ" alatt értenek. Leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy ez egy lopakodás-szimulátor nyílt környezetbe helyezve. Ezek az új elemek azt szolgálják, hogy a lopakodás ne lineárisan történjen, hanem hogy a játékosok szabadon megtervezhessék az útvonalat, és kísérletezzenek a különböző lehetőségekkel. De a játékmenet továbbra is a lopakodásról szól, és ezt nem is tervezzük megváltoztatni.
Kiefer Sutherland megjelenése kapcsán mi a legizgalmasabb az Ön számára?
Most már nem csak az a fontos, amit a karakterek mondanak, hanem az arcjátékuk és a hangjuk kifejező ereje is. Ahogy a technológia fejlődik, fontos, hogy a szereplők mélysége is lépést tartson a hardverrel. Kiefer ebben segít nekünk, és nagyon várom a végeredményt.
El tudná magyarázni a kapcsolatot a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes és a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain között?
A Ground Zeroes egyfajta bevezető, ami prológusként szolgál a teljes Metal Gear Solid V élményhez. Ha a hollywoodi filmekhez kéne hasonlítanom, akkor azt mondanám, hogy olyan, mint egy film első negyed órája, ami megragadja a néző figyelmét, és behúzza őket a világba, mielőtt a főcím megjelenik. Játékos nyelven szólva ez olyan, mint egy gyakorló rész, ami megismerteti a játékosokat a különböző új elemekkel és változásokkal.
A Metal Gear sorozat tele van emlékezetes ellenfelekkel és NPC-kkel, hihetetlen háttérsztorikkal. Önnek melyik a kedvence, és miért?
Nehéz megmondani, talán Otacon? Ő egy olyan szereplő, aki büszkén vállalja, hogy egy Otaku, de mégis képes túlélni, és megállja a helyét a sok hősies karakter mellett is, annak ellenére, hogy ő maga sohasem harcol. Amikor az eredeti Metal Gear Solid-ot készítettük, kockázatos volt egy ilyen szereplőt beletenni, de szerintem pont azért szerették meg az emberek, mert ennyire kilóg a sorból. Kicsit olyan, mint egy szerethető kabala a geekek számára.
A Metal Gear franchise mindig is nagyszabású történetéről és lenyűgöző grafikájáról, átvezető jeleneteiről volt ismert. A legújabb részben is számíthatunk ezekre?
Természetesen továbbra is nagyon sokminden vár elmondásra, de én megpróbálom ezt most új módon elmesélni. Más lesz, mint a korábbi lineáris történetmesélés. Lesznek átvezető jelenetek, de ezek darabonként fognak összeállni, ahogy a játékos halad előre a játékban.
Mit gondol, mi egy Metal Gear Solid játék igazi védjegye?
A lopakodás, és az, hogy egy jelentőségteljes üzenetet juttassunk el a játékoshoz. Változó, hogy ezeket az elemeket hogyan illesztjük bele a játékba, de mindig is benne lesznek. Ilyen értelemben nem változott a hozzáállásom Metal Gear Solid V-höz sem.
25 éve jelent meg az első Metal Gear Solid játék. Ön szerint további 25 évig menni fog még a sorozat, vagy Snake és Big Boss számára vége szakad a történetnek?
Őszintén szólva fogalmam sincs. Annyi biztos, hogy én magam nem fogom tudni újabb 25 évig vinni a sorozatot. De mivel folyamatosan bukkannak fel az új tehetségek, könnyen elképzelhetőnek tartok egy olyan világot, ahol 25 év múlva egy új MGS franchise folytatódik.
A Metal Gear Solid V: Ground Zeroes 2014 márciusában jelenik meg.
[forrás: Xbox Wire]