dreampage2013.12.17. 10:45

Hideo Kojima interjú

Minden idők egyik leghíresebb játéksorozata a Metal Gear Solid, amelynek ötödik része jövő tavasszal jelenik meg, ráadásul Xbox exkluzív tartalmakkal. Az sem mellékes, hogy idén 25 éves a széria, úgyhogy a neves alkalomból az interjút készített a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes rendezőjével, *{1}val. Ennek a magyar fordítása következik most.

Mi a legizgalmasabb az újgenerációs hardverre való fejlesztésben?

Én leginkább ezt a "pszeudo-felhő" korszakot várom, amit az új konzolok hoznak el. Ez még mindig egy lépésre van az "igazi" felhő forradalomtól, de máris lehetőség nyílik rá, hogy a játékosok egymással és a játékokkal is új módokon kommunikáljanak, különböző eszközökön, például táblagépeken és okos eszközökön. A játékok következő hullámát a közösségi élmény és az egymás közötti interakció fogja meghatározni.

Hogyan fogja formálni a Metal Gear sorozat jövőjét a következő generáció?

A technológia útelágazáshoz érkezett, a fejlődés merőleges arra, mint amit eddig tapasztaltunk. Most már nem egyszerűen csak új játékokról beszélünk, hanem hogy a hardver hogyan teszi lehetővé a kommunikációt ezekkel a játékokkal különböző eszközökön. A múltbéli, vertikális evolúció most horizontálisra váltott.

Milyen okok vezettek ahhoz, hogy a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes új dizájn elemeket kapott, mint például a nyílt világ?

Mostantól egyre több játékos fog kommunikálni egymással a játékokon keresztül. Úgy lehet legjobban motiválni őket és a versenyszellemüket, ha a nyílt világ által lehetővé tett szabadságot adjuk nekik.

Milyen új élményekre számíthatnak a játékosok egy nyílt világú Metal Gear Solid-ban?

Először is szeretném tisztázni, hogy az én vízióm az MGS V-tel kapcsolatosan kissé más, mint amit az emberek a "nyílt világ" alatt értenek. Leginkább úgy lehetne jellemezni, hogy ez egy lopakodás-szimulátor nyílt környezetbe helyezve. Ezek az új elemek azt szolgálják, hogy a lopakodás ne lineárisan történjen, hanem hogy a játékosok szabadon megtervezhessék az útvonalat, és kísérletezzenek a különböző lehetőségekkel. De a játékmenet továbbra is a lopakodásról szól, és ezt nem is tervezzük megváltoztatni.

Kiefer Sutherland megjelenése kapcsán mi a legizgalmasabb az Ön számára?

Most már nem csak az a fontos, amit a karakterek mondanak, hanem az arcjátékuk és a hangjuk kifejező ereje is. Ahogy a technológia fejlődik, fontos, hogy a szereplők mélysége is lépést tartson a hardverrel. Kiefer ebben segít nekünk, és nagyon várom a végeredményt.

El tudná magyarázni a kapcsolatot a Metal Gear Solid V: Ground Zeroes és a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain között?

A Ground Zeroes egyfajta bevezető, ami prológusként szolgál a teljes Metal Gear Solid V élményhez. Ha a hollywoodi filmekhez kéne hasonlítanom, akkor azt mondanám, hogy olyan, mint egy film első negyed órája, ami megragadja a néző figyelmét, és behúzza őket a világba, mielőtt a főcím megjelenik. Játékos nyelven szólva ez olyan, mint egy gyakorló rész, ami megismerteti a játékosokat a különböző új elemekkel és változásokkal.

A Metal Gear sorozat tele van emlékezetes ellenfelekkel és NPC-kkel, hihetetlen háttérsztorikkal. Önnek melyik a kedvence, és miért?

Nehéz megmondani, talán Otacon? Ő egy olyan szereplő, aki büszkén vállalja, hogy egy Otaku, de mégis képes túlélni, és megállja a helyét a sok hősies karakter mellett is, annak ellenére, hogy ő maga sohasem harcol. Amikor az eredeti Metal Gear Solid-ot készítettük, kockázatos volt egy ilyen szereplőt beletenni, de szerintem pont azért szerették meg az emberek, mert ennyire kilóg a sorból. Kicsit olyan, mint egy szerethető kabala a geekek számára.

A Metal Gear franchise mindig is nagyszabású történetéről és lenyűgöző grafikájáról, átvezető jeleneteiről volt ismert. A legújabb részben is számíthatunk ezekre?

Természetesen továbbra is nagyon sokminden vár elmondásra, de én megpróbálom ezt most új módon elmesélni. Más lesz, mint a korábbi lineáris történetmesélés. Lesznek átvezető jelenetek, de ezek darabonként fognak összeállni, ahogy a játékos halad előre a játékban.

Mit gondol, mi egy Metal Gear Solid játék igazi védjegye?

A lopakodás, és az, hogy egy jelentőségteljes üzenetet juttassunk el a játékoshoz. Változó, hogy ezeket az elemeket hogyan illesztjük bele a játékba, de mindig is benne lesznek. Ilyen értelemben nem változott a hozzáállásom Metal Gear Solid V-höz sem.

25 éve jelent meg az első Metal Gear Solid játék. Ön szerint további 25 évig menni fog még a sorozat, vagy Snake és Big Boss számára vége szakad a történetnek?

Őszintén szólva fogalmam sincs. Annyi biztos, hogy én magam nem fogom tudni újabb 25 évig vinni a sorozatot. De mivel folyamatosan bukkannak fel az új tehetségek, könnyen elképzelhetőnek tartok egy olyan világot, ahol 25 év múlva egy új MGS franchise folytatódik.


A Metal Gear Solid V: Ground Zeroes 2014 márciusában jelenik meg.

[forrás: Xbox Wire]

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

7 napja
8

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==