Kurrens gen játékot még így nem vártam, mint ezt. Folyamatosan jöttek, jobbnál-jobb trailerek, amiről szinte üvöltött, hogy ez a játék pár segget szét fog rúgni. Pedig azért lássuk be: az SP játékoknak nem igazán volt szép múltja, de ezzel most megtört a jég és úgy gondoltam így a végére érve megérdemel egy kis összefoglalót a blogomban
A grafikára semmilyen panaszunk nem lehet. A készítők nem próbálkoztak 3D-s látvány kialakításával, mint pl. a legutóbbi Simpsons játéknál (mármint nem ugyanazok a készítők) - persze azonnal hozzáteszem, hogy ez semmilyen negatív formában nem befolyásolta azt a játékot sem -, ami szerintem kissé életidegen lett volna a sorozatot ismerve. Ehelyett kapunk egy totál, a rajzfilmhez megszólalásig hasonlító kinézetet, illetve az ebből következő "side-scroller" jellege miatt a környezet kissé point-and-click szerű kinézetét.
A hangok is nagyon a helyükön vannak. A szinkronon nagyon érződik, hogy akkora erőbedobással dolgoztak rajta, mintha egy tényleges részt/részeket készítettek volna. A zene nagyon jól illik a játék hangulatához: felcsendülnek a jól ismert BGM-ktől kezdve, az RPG-szerű dallamokon át (mert hát mégis csak RPG-t játszunk) egészen a 16-bites kanadai himnuszig :D
És végül, de a legeslegfontosabb: a tartalom! Egyrészt, hogy csinálhatsz saját karaktert South Park stílusban hatalmasat dob a játék élvezeti faktorán, gyakorlatilag bekerülhetsz az egyik kedvenc sorozatodba. A másik a harcrendszer, ami az egyik nagy erősségét jelenti játéknak. Ugyanis a játék egy D&D-szerű körökre osztott rendszerrel dolgozik, ami viszonylag le van egyszerűsítve illetve South Park-ra jellemző elemekkel van módosítva. Ez annyira ki van egyensúlyozva, hogy ha valaki csak szimplán RPG-fan, de nem ismeri a sorozatot vagy nagy rajongója a sorozatnak, de nem annyira csípi az RPG-t (hogy a két végletet nézzük), akkor is élvezni fogja a játékot. Végül pedig említsük meg, amiről szól a játék: az utalásokról és a poénokról. Ilyen típusú tartalommal rogyásig van tömve a játék és két kézzel pufogtatja az arcunkba ezeket, így jogosan merül fel a kérdés: ki lehet-e tartani így a végéig? Nyugodtan mondhatom, teljes mértékben! 17 évadnyi szállóigévé vált poén, beszólás, illetve szituáció ömlik a nyakunkba elejétől a végéig és képes a játék az elején felvállalt magas színvonalat végig tartani.
Összességében ritkán hallhatjuk azt, hogy egy népszerű sorozatra vagy franchise-ra építő játék kihagyhatatlan, de a Stick of Truth teljes mértékben az, ugyanis nem követi el azt a hibát, mint a fent említett típusú gammák nagy része: úgymond bebújik a licenc pajzsa mögé és csupán a névvel próbálja eladni magát. Addiktív játékmenet, nagyszerű történet és poénok... ez mindenki számára szórakoztató / szórakoztató kell, hogy legyen. Igazából csak annyit kíván az ember, bár lenne még ráadásba pár óra (de az a 9.5 óra - csupán a főquest - így is egy elég meghatározó élmény volt/lesz) illetve, hogy ebben az eléggé elkurvult gamer-világban több ilyen játék jönne ki
Köszönöm a figyelmet!