dreampage2014.06.19. 12:35

Kareem Choudhry interjú

Erősebb az Xbox One? Sok érdeklődést és vitát váltott ki az utóbbi időben, hogy a júniusi XDK (Xbox Development Kit) a gyakorlatban több hardveres erőforrást bocsát az Xbox One-ra fejlesztők rendelkezésére. Hogy mindez pontosan mit jelent, és milyen hatása lesz a jövőben, arról Kareem Choudhry, az Xbox szoftverfejlesztési részleg vezetője beszélt a napokban.

Pontosan mit jelentettek be?

Ahogy a játékosok számára folyamatosan újításokat mutatunk be, ugyanezt tesszük a fejlesztők irányába is. Ahogyan az az Xbox 360 esetében is történt, az Xbox One életciklusa során a csapat időről időre egyre több lehetőséget biztosít a játékfejlesztők számára. Optimalizáljuk a platformot, új technológiákat vezetünk be, a játékok számára pedig lehetővé tesszük, hogy a szükségleteiknek megfelelően oszthassák be az erőforrásokat. Az Xbox One megjelenése óta már voltak XDK frissítések, a júniusi változat pedig több GPU sávszélesség elérését biztosítja, ami jobb teljesítményt és rugalmasságot jelent a játékok számára.

Mi a haszna ennek a változásnak?

A fejlesztők jobban kihasználhatják az Xbox One erőforrásait, ezáltal nagyobb és jobb élményeket hozhatnak létre. Korábban a GPU 10%-a rendszerszintű folyamatoknak volt fenntartva, amibe beletartozott a Kinect testkövetése is. A mostani változás azt teszi lehetővé, hogy ha egy játék nem használja a Kinect testkövető funkcióját, ezt a 10%-ot más célokra használhatja fel. Az egész rendszert úgy optimalizáltuk, hogy az Xbox One GPU 100%-át el lehessen érni, ami nagyobb felbontást és jobb effekteket eredményezhet.

Milyen funkciók vesznek el, ha a fejlesztők kihasználják az extra GPU teljesítményt?

A Kinect mélységérzékelése és infravörös szenzorai, amik a biometrikus bejelentkezésért, testkövetésért, kontroller párosításért, stb. felelősek, nem fognak működni játékon belül. Erről a fejlesztők dönthetnek belátásuk szerint. Ezek a Kinect funkciók azonban automatikusan visszakapcsolódnak, ha a felhasználó visszamegy a Kezdőképernyőre, vagy más alkalmazásokba, még akkor is, ha azt játék közben teszi.

Mi a helyzet más funkciókkal, mint a Snap, a hangutasítások? Ezek továbbra is működni fognak játék közben, akkor is, ha az felhasználja az extra erőforrásokat?

Igen. Az olyan, rendszerszintű hangparancsok, mint az "Xbox On", "Xbox, Record That", és az "Xbox, Go Home" ugyanúgy működni fognak, ahogy most, illetve a játékokban használt hangutasítások és a Snap mód is. A Kinect RGB kamerája is működni fog, tehát a barátaid nézhetik, ahogy éppen játszol. A Snap mód a tévé, Achievementek és más funkciók esetében is megmarad.

Ki kell húzni a Kinectet, hogy a játékok több GPU erőt kapjanak?

Nem. Annak nincs jelentősége, hogy a Kinect csatlakozik-e a konzolhoz vagy sem. A fejlesztőkön múlik, hogy a játékaikban használják-e ezt a lehetőséget.

Ha kihúzom a Kinectet, a meglévő játékaim 1080p-ben fognak futni?

Nem. Az is a fejlesztőkön múlik, hogy a júniusi XDK-t használva így fejlesztik-e a játékaikat, vagy frissítik-e a korábbi címeket.

Mi a helyzet a Kinect támogatásával?

Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a Kinect prémium élményt nyújt Xbox One-on, és továbbra is támogatni fogjuk a kiegészítőt. A Kinect játékok teljes mértékben kihasználják azt, és továbbra is megmarad a Kinecttel felszerelt csomag azok számára, akik a teljes Xbox One élményre vágynak.

Mely játékok profitálnak majd az extra GPU erőből?

Együtt dolgozunk a fejlesztőkkel a már készülő játékokon, hogy megértsék, hogyan használhatják ki leginkább ezt az új lehetőséget. Több játék esetében már nyilvános, hogy proftálnak az extra teljesítményből, ilyen például a Destiny és a Sunset Overdrive is.

[forrás: Xbox Wire]

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
Totti5
Totti52014.06.19 17:41:24#0ps43

Nomeg ez a kérdés hogy ha kihúzom a kinectet akkor nő e a felbontás:) Ne vicceljünk már. Kinek csinálták ezt az interjút? aki ennyire SEM ért a témához az nem foglalkozik azzal hogy hány Pé mert azt sem tudja mi az, aki ért hozzá és olvas ilyen interjúket is az jót röhög rajta... új dolgot igazából nem tudtunk meg.

Tommy_Angelo
Tommy_Angelo2014.06.19 15:49:54#0ps42

Egyébként hirtelen elolvasva a nevét én elsőnek azt olvastam, hogy Karun Chandhok... 😃

Tommy_Angelo Tommy_Angelo2014.06.19 14:44:00
Totti5
Totti52014.06.19 15:17:54#0ps41

Sunset 900p és elég meredek frém droppok az E3 gameplay alapján, szóval ott a fejlesztők hozzáállásn kellene változtatni...

Tommy_Angelo
Tommy_Angelo2014.06.19 14:44:00#0ps40

10% azért nem kevés, én örülök a lépésnek!

CHASE
Az évtized legjobb számai eddig

4 napja
8

Necroman Mk2
Giana Sisters Owlverlor

2025.10.17.

p34c3
Digitális arcoskodás

2025.10.16.
22

Necroman Mk2
Paw Patrol On A Roll

2025.09.14.
11

Bountyy
Egy új videojátékos podcast

2025.09.03.
2

CHASE
2025 eddigi legjobb jelenetei

2025.08.31.
1

p34c3
Vendetta Forever

2025.08.31.
1

Necroman Mk2
Firewatch

2025.08.22.
2

mcmacko
Csupasz Pisztoly (2025) - letolt gatyával előre!

2025.08.08.
5

Necroman Mk2
Crime Patrol 1-2

2025.07.31.
2

Necroman Mk2
Serious Sam 1st-2nd

2025.07.21.
4

mcmacko
Crashlander: Hunger - hallgasd meg, hátha megtapad

2025.07.11.
12

p34c3
Maestro | PSVR2

2025.07.05.
9

Comedian
Superman halála

2025.06.28.
5

Necroman Mk2
The Swapper

2025.06.25.

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
12

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.