"Bomba szakértő vagyok. Ha futni látsz, jobb, ha utánam eredsz!" (póló felirat)
A McPixel egy 2012-es indie játék, ami ötvözni próbálja az akció és a kalandjátékokat. A lengyel Mikołaj Kamiński egy emberes projektje számítógépekre és érintőképernyős eszközökre jelent meg.
A címszereplő egy McGuywerhez hasonló fiatalember, akinek a feladata minden egyes pályán a robbanás megakadályozása lesz. Erre van 20 másodpercünk minden egyes, az Atari korszakot idéző pixelgrafikás képernyőn, ám elég egy rossz döntés, és még idő előtt felrobbanunk - de sebaj, jön a következő helyszín. Noha akadnak újra felhasznált elemek és karakterek, gyakorlatilag minden egyes szinten mást kell csinálni, máshogy kell megoldani a feladatot, ami gyakran a legbizarrabb ötlettel sikerül csak.
Hiába van azonban alapból a több mint 70 miniszint a kampányban, a készítő is érezte, hogy a bombák deaktiválása önmagában kevés lesz. Ezért extra kihívásként betette még az összes poén megtalálását az egyes képernyőkön, amik nem egy alkalommal igencsak abszurd, vicces jeleneteket eredményeznek. Ha a kampány egy adott fejezetében minden pályán megtaláltuk őket, akkor megnyílik az extra szakasz, ahol filmes, mesés vagy videojátékos utalásokkal megtoldott helyszínen jönnek. Ezek teljesítésével nyithatjuk meg a pályaszerkesztőt és egyéb fin(g)omságokat.
Habár a McPixel nem hosszú, a benne foglalt kreativitás és humora miatt élvezetes kikapcsolódást nyújt mindazoknak, akik vevők az abszurditásokra. Ajánlott érintőképernyőn játszani!
Pro:
változatos;
abszurd humor;
kreatív megoldások;
érintőképernyőre tervezett irányítás, amely egérrel is működik;
utalások, kikacsintások;
megnyitható extrák;
ingyenes DLC-k;
Kontra:
nem túl változatos zene;
értelmetlen bónusz menetek;
nem mindenkinek jön be az Atari pixelart;
újrafelhasznált karakterek;
egyszer kijátszós;
Kiknek ajánlható?Wannabe bombaszakértőknek és az abszurd humor rajongóinak mindenképpen, feltéve, ha nem taszítja őket a pixelgrafika.