Shifty Fox2019.05.16. 12:06

Bayonetta.

Bayonetta. Keresve sem találhatnánk megosztóbb címet az elmúlt évek felhozatala között. Valami engem is távol tartott, de a "most már játszd végig a sok cuccot amiket összevásároltál mielőtt újakat veszel" program keretében úgy döntöttem, nekiesek.

Nem szokatlan módon ismét egy olyan címről van szó, amibe korábban már belekóstoltam, talán xbox-on, de valamiért nem folytattam. Eléggé az elején maradt félbe, talán a temetős részen szaladtam végig, ami az első 10-15 perce a játéknak? Akkor félretettem, de nem emlékszem milyen szájízzel.

Szóval ilyen "előzményekkel" teljesen szűz volt nekem a játék.

És.... basszus, mennyire nem jött be.

Kezdjük a szentháromságommal.

Ideális esetben egy játékban számomra a történet, a játékmenet és a látvány egyaránt kimagasló kell, hogy legyen. Persze ilyen nem létezik és mindhárom eléggé szubjektív nézőpont, mégis, ha valami nagyon betalál, ha ez a három pont amit végig gondolok, ha megkérdezik egy adott játékról, hogy szerintem milyen.

Ettől persze arányosan eltér sok játék, mégis azt mondom, hogy erre érdemes volt időt szakítani. Ha a látvány és a játékmenet kiemelkedő, akkor a történet hiányosságai nem nyomnak annyit (Breath of the Wild?). Ha a történet kimagasló, amit megtámogatnak egy gyönyörű látvánnyal, nem zavarnak a játékmenetbeli hiányosságok (The Last of Us). És ezek végtelen arányú kombinációja létezik, mindegyikre lehetne példát mondani.

Na a Bayonettánál bajban vagyok, mert nagyon nem tudom ezt a sémát olyan egyszerűen ráhúzni.

Adott egy történet, ami....háááát, először egy picit homályos, de elég hamar összeáll, a háttérvilág pedig szépen ki van dolgozva és koherens. A sztori maga kőegyszerű, de nem mondanám szokványosnak és még érdekes is. Kivéve a zárás. Az szar volt. De nem itt van a hiba.

A látványra szintén nincs panasz. Persze itt azért megoszlanak az emberek. Van aki rühelli ezt a kifordítotott angyal dolgot, szerintem elég friss megközelítés, van benne puskapor. Sajnos sztori szinten nagyon nem éltek vele, a történet zárása iszonyatosan gyenge volt, de ezt nem a látvány számlájára lehet írni, mert az pazar.

A játékmenet az én ízlésemnek egy kicsit egyszerű, de nem mélység nélküli. Ez nem negatívum, mert speciel a God of War az egyik kedvenc sorozatom, pedig az sem egy rakétatudomány, annak a harcendszeréhez képest a Bayonettáé maga a csoda. Nem a klasszikus kombófűzögetős játékmenetet kapjuk, viszont a harc szabadsága érdekes volt. A felfedezgetős és platforming részek viszont harmatgyengék.Tudom, Platinum játéknál az első végigjátszás a tutorial, meg a többi, de ennél többet nem kívánok belefektetni.

Az a baj, hogy ez a három valahogy nagyon nem akart összeállni, hiába klasszak külön-külön egyes részei. Így lehet, hogy a játék egyes részei egy önmagában kiemelkedő másikat visszahúznak.

Példának okáért a kidolgozott látványvilágot ahelyett, hogy a sztori vagy a játékmenet szolgálatába állították volna, kizárólag pózolásra használták.

Így történhettek olyanok, hogy az angyal bossoknak a történet szempontjából csak annyi szerepük volt, hogy jelezzék, hogy egy "big bad" közeledik. Játékmenetben pedig kimerültek abban, hogy dodge/parry-ütés után felvegyék a damage-et, majd a végén egy hatalmas quick time szekvenciában elvérezzenek. Ekkora méretű ellenfeleknél adott lett volna egy kis harc közbeni platforming lehetősége, amire kizárólag egy dög adott lehetőséget, ott is csak a csápon lehetett végigfutni.

Nem tudom mikor volt olyan utoljára, hogy már a játék 1/3-ánál utánanéztem, hol is járok, mert egyszerűen untam és alig vártam, hogy vége legyen.

Megosztó játék lett. Értem miért esett ki a pixisből és nem lett mainstream klasszikus, ahogy azt is, hogy később mitől vált kulttá. Csak nálam nem. De legalább ezt is kipipáltam.

Függöny. Kurva mérges vagyok, mert szeretni akartam.

lábjegyzet: Switch porthoz volt szerencsém. Egy két helyen, pl. a tengeri pályán, vagy nagyon telített arénában és az olyan esetekben, amikor rengeteg minden zajlik egyszerre, úgy le tudott lassulni, hogy azt hittem aktiváltam a Witch Time-ot. Ettől függetlenül tisztességes, stabil portot kaptunk. Minusz az extra, nintendos kosztümök. Na azok eléggé bele lettek eröltetve.

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

1 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
14

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

5 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

7 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4