Hazatérés az űrállomásra
A Tacoma a Fullbright által készített, interaktív, felfedezős kalandjáték - vagy ha úgy tetszik: sétaszimulátor. 2017-ben jelent meg először PC-re és Xbox One-ra, majd a következő évben Playstation 4-re is
A játékos Amy Ferrrier szerepében lép be a címadó, elhagyatott űrállomásra 2088-ban. Célja: visszaszerezni az adatokat a központi rendszerből, egyben kinyomozni, hogy mi is történhetett. Ezt a helyszínek bejárása, illetve levelek, chat beszélgetések, bejegyzések és adatlapok átolvasása mellett az állomás számítógépe által rögzített, holografikus felvételek formájában is átélhetjük. Bár a legénységet csak színes sziluettek formájában láthatjuk, a szinkronszínészek játékának és a mocappel rögzített mozgásuknak köszönhetően mindenkire külön egyéniségként tudunk tekinteni.
A játék során bejárhatjuk a teljes állomást, beleértve a személyzet lakó kabinjait is, megtudva róluk és az őket alkalmazó Venturis Technology-ról egy-két érdekességet. A Gone Home-hoz hasonlóan a helyszín itt is gazdagon berendezett különböző tereptárgyakkal, ezek legtöbbjét kézbe is vehetjük és a forgatással megvizsgálhatjuk - igaz, visszatenni csak az eredeti helyükre tudjuk, már ha emlékszünk, hova. Progresszív játék lévén jelen vannak az azonos nemű párok is (mindkét nemből), de nem erőltetett vagy tolakodó módon, ellenben a gonosz, profit-orientált multicég vonal elég nagy hangsúlyt kap.
A Tacoma egyszeri végigjátszása olyan 2-4 óra, attól függően, mennyire akarjuk felfedezni a legapróbb részleteket is. Aki viszont szereti a kreatív achievmenteket, az még elszórakozhat egy keveset vele.
Pro:
a történet;
a szinkronszínészek;
jól játszik az érzelmeinkkel;
aprólékosan berendezett;
a felfedezés öröme;
többnyelvű felirat;
extra acsik;
Kontra:
egyszer végig játszós;
visszatenni csak az eredeti helyre tudunk tárgyakat;
nem túl erős soundtrack;
hosszú töltési idők;
Kiknek ajánlható?Sétaszim rajongóknak, kiváltképpen, ha az élmény mellett szeretik a felfedezés örömét is megtapasztalni.