BruceLee2020.07.28. 23:38

E.V.O. - The Theory of Evolution

6 év... ennyi idő telt el amióta nem írtam ide semmit. Persze azóta is szépen játszottam tisztességgel, de valahogy sose volt kedvem megosztani, főleg azért mert vagy valami esport címet nyüstöltem haverokkal vagy egyszerűen csak az autós szimulátorok világa szippantott be. De egy pár hete újra leporoltam az NES-t és nekiláttam újra a régi klasszikus kedvenceket végigtolni nosztalgiából... na ez a játék nem egy NES játék lesz :) Kb 3-4 napja találtam a címben szereplő játékot Youtube random feldobált videók közreműködésével és egyszerűen annyira beszippantott hogy 3-4 napon keresztül egész jól lekötött. Na erről szeretnék egy kis kedvcsinálót

Nincs műfaj amit utálnék vagy elvből elvetnék. Igazából csak 2 dolgot rühellek játékokban: random encounter ala turn based fight meg xp grindolás. Ebből nyilvánvalóan következik, hogy pl. az RPG-k nem a szívem csücskei. Ez valamennyire meg is állja a helyét, persze vannak kivételek például az UnderTale ami valami zseniális módon tudta ezeket kiiktatni, megfűszerezve egy egyedi ötlettel és egy RPG-t tálalni teljesen RPG-casual embereknek.

Na az EVO valami hasonlóra vállalkozott és részben teljesíti is. Igazából maga a sztori illetve az ötletek a játékban annyira különlegessé teszik a hangulatot és a játékélményt hogy még arról is elfeledkeztem hogy igazából egy Dragon Quest harcrendszerrel rendelkező ős-RPG valamit játszok, ami aztán már tényleg nekem a hányinger kategória. Na szóval hol is kezdjem...

Gaia a Föld istennője, feladattal biz meg mégpedig azzal hogy az evolúciód során védelmezd a Földet illetve érd el a legmagasabb létformát (ember... ?). Persze ez túl könnyű lenne ebben a formában, így a sötétség úrnője(nem hiszem hogy a japánok sok Bibliát vagy teremtéstörténetet olvasnak) Lucifer próbál meg majd lépten-nyomon borsot törni az orrunk alá. A sztori elég klisés, de ahogy az ember halad előre annál jobban átszövi az egészet a valós őstörténet és egy furcsa - néha már History channel hajnal 1-es összeesküvés-elmélet szintjén mozgó - mitológia, amivel egy elég érdekes, de izgalmas cuve-t alkot.

Maga a harcrendszer elég bugyuta csak három opciót tartalmaz: Támadás, Special, Elfutás. Szóval semmi power-up vagy ruha vagy egyéb ilyen baromság: szimpla, repetativ gombnyomkodás mint a régi szép (?!) időkben. Na és ezek után jöjjön a csavar!

Ha legyőzünk egy ellenfelet, akkor XP helyett EVO pointokat kapunk amiket az evolúciós fánkon költhetünk el 4 kategóriában: Életerő, Szívósság, Támadás illetve Intelligencia.

Az Életerő növeli a max HP-t, Szívósság csökkenti a sebzést amit kapunk, Támadás az egyértelmű, míg az Intelligencia mértéke növeli a gyógyulási képességünket amit a Special szekcióban találunk. És itt jön a másik csavar: a radargráfként ábrázolt DNS-ünk minden ágán van egy végérték. Ha ezt elérjük akkor a játék felajánlja nekünk, hogy hogy az evolúciónkat egy másik élőlény formájában folytassuk. Természetesen hogy melyik fajt kapjuk azt befolyásolni fogja, hogy melyik iránybeli tresholdot értük el: pl. ha HP-ben vagyunk nagyon eleresztve akkor nőni fog a méretünk az adott fajtán belül, ha támadás akkor ragadozóbb szellemiségűvé válik egyedünk és így tovább. A dolog pikantériája hogy az esetek 65%-ban ezek valós létező fajok voltak, amikről a játék szép kis leírást is ad, néha ezzel adva tippet hogy jó vagy rossz irányba fejlődtünk-e. Igen mert ugyanis ez is egy létező challange, hogy milyen irányba fejlődj. A játék 6 korszakot ölel fel: ősóceán, őshüllők, korai dinók, kései dinók, modern ember kialakulása illetve egy jövőben játszódó korszak. És egy chapterben körülbelül vagy 10-20 faj van jelen amíg között oda-vissza lehet fejlődni.

Azonban résen kell lennünk, ugyanis ha nem a korszaknak megfelelő irányba fejlődünk vagy esetleg nagyon aszimmetrikusan akkor 2 dolog fog történni: a jobbik eset hogy csak szimplán nehéz lesz a játék, ami könnyen orvosolható ugyanis végtelen mennyiségű xp van jelen a világban. A másik ami rosszabb, hogy megakadunk esetleg zsákutcába jutunk egy fejlődéssel. Ilyenkor a játék egy többnyire vicces game over screent dob az arcunkba, ahol leírja, hogy igazából mit baltáztunk el: például az őshüllők korában túl sokat dobsz intelligencre, akkor egy szuperintelligens, mitológia sárkány lény leszel aki okos meg minden, de mivel túl-intelligens ezért nem találja helyét az akkori világban és remeteéletet él, ezzel cserbenhagyva Gaia-t. Vagy őshalként túl nagyra nősz és oké hogy senki nem zargat de túl lassú vagy ahhoz hogy a föld alatti vulkánkitörések elől elmenekülj és kihalsz. Rengeteg ilyen funny easter egg ending van (ha jól tudom legalább 20) ami oké hogy game over, de a játék megteszi azt a szívességét miután megnézted visszavisz a téves fejlesztés előtti állapotra hogy újrapróbálhasd.

Persze, ahogy a játék halad előre, folyamatosan questelgetünk, de valahogy a sztori meg az egész hogy mi lesz a következő evolúciós lépcsőfok meg faj illetve a kísérletezgetés a különböző kombokkal valahogy hajtja előre a játékost. Maga az egész feelingje egy kicsit nekem a Neon Genesis-re hajaz ezzel a sok filozófia néha túl sötét és nehéz kérdéssel, de valahogy imádom az ilyen médiumokat. A játék egyáltalán nem hosszú, ilyen 5-6 óra nettó játékidő nagyjából és egyáltalán nem grindolós annak ellenére hogy egy buta DQ klónnak tűnik.

Valszeg ezzel a kis írással nem sok mindenkit tudtam meggyőzni, mert ez tényleg egy olyan élmény egy RPG részéről amit nehéz leírni szerintem. Ezt ki kell próbálni legalább egy fél óra erejéig hogy az ember érezze át az egész feelingjét a játéknak. Esetleg ha valaki csak bele akar pörgetni hogy milyen is itt egy kis videó róla a full angol végigjátszással:

Click!

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

1 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
14

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

5 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

7 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4