Mind könnyek a titánesőben...
A Titanfall egy 2014-es, multiplayer FPS Xbox One és PC-re az EA kiadásában. Az Infinity Ward veteránokból alakult Respawn Entertainementnek ez volt a bemutatkozó játéka.
Tavaly december 1-én jött a hír, hogy a kiadó beszünteti a játék eladásait, és a szerverek is leállnak 2022 február végén. "Nosza, itt az idő kipróbálni!", gondoltam én, azonban kvázi csalódás fogadott. A játék PC-n ugyanis már most teljesen kihalt, a nyugat európai hubra föl se lehetett csatlakozni januárban sem. Az amerikaiakra még igen, de a meccsek alatt már nemigen volt élményem, köszönhetően a durva lagnak, amitől gyakran másodpercekig megállt az élet.
Pedig maga a játék egész jó ötleteket tartalmazott a fő Attrition módjában, és elhiszem, hogy a maga idejében elég sok embert meg is mozgatott. A tutorialt sikerült még kivinnem (USA szerverre csatlakozva), de most már arra sincs lehetőség. Maradna tehát az intro nézegetése, de azt meg a YouTube-on is meg lehet tenni. Persze, oké, a játék már megkapta a maga halálos ítéletét, de én azért valamivel korrektebb kivezetésre számítottam, pláne, hogy volt már EA-s példám ilyenből.
De az egyetlen jó dolog, hogy az a kevés, amit itt tapasztaltam, meghozta a kedvem a második részhez. Előbb-utóbb írni is fogok róla.
Pro:
az intro;
jó grafika;
pörgős játékmenet;
ötletes újítások;
Kontra:
kihalt;
durva lagok;
február végén végleg bezár a bazár;
jobb búcsút is lehetett volna adni;
Kiknek ajánlható?
Hivatalosan akkor sem, ha megvan korábbról, de tört szerveren még lehet élet. (Nem néztem ennek utána.)