A World of Horror a 80-as évekbeli Japánba invitál bennünket, ahol Shiokawa városában kell nyomoznunk. A játék fő helyszínén ugyanis elszaporodtak a furcsa bűnesetek, környezeti katasztrófák, különös eltűnések, maszkokat viselő szektások és mindezek mellett különböző nem-túl-barátságos földöntúli lények. És akkor még az ősi istenek ádáz ügyködéséről nem is beszéltünk… Teszteltük az idei ősz kult-horrorjátékát, a World of Horror-t.

A játék 1-bit pixel art stílusával máris olyan érzést vált ki mintha valamilyen DOS, vagy egy rég elfeledett japán számítógépre készült játékkal találnánk magunkat szembe. Ezt a hatást erősíti a sokszor már a fejfájás határát súroló zenéje is. Minden a játékban megjelenő képi anyagot egyébként Paint-ben rajzolt az alkotó. Ezek részletessége viszont meglepően növeli a horror-faktort, az alkotások a különböző támadó entitásokról pedig a régi kaland játék kockázat könyveket idézik.

A város megmentése az aktuális ősi istentől koránt sem egyszerű még alacsonyabb nehézségi szinten sem. Egyszerre kell életben tartanunk a karakterünket mind egészségügyileg mind mentálisan, miközben folyamatos szélmalomharcot vívunk, hogy a város Doom szintje se emelkedjen 100%-ra. (Erről majd később…) Nem könnyíti meg a dolgunkat, hogy minden istenség valamilyen szabályt alkalmaz az aktuális játékmeneten; néha ez csak kisebb kellemetlenség, de van, amikor igazán ellehetetlenítik a játék amúgy nagyjából másfél órára rúgó végigjátszós futamait.

Fő célunk, hogy eljussunk a világítótoronyba, amihez bűnesetek (vagy ahogy a játék hívja őket: „rejtélyek”) megoldásán keresztül vezet az út. Ezeket az „otthonunkban” tudjuk kiválasztani. A választás után a játék vezet minket, hogy merre kell majd nyomoznunk azért, hogy eljussunk a befejezéshez. Minden rejtélynek többféle megoldása lehet, de hogy ezeket elérjük, néha rendelkeznünk kell valamilyen tárggyal vagy társsal. Máskor véghez kell vinni az aktuális mellékküldetést, amit bevállaltunk. Minden egyes bűneset megoldása után a játék nehezedik, ugyanis a város kap egy átkot, amin nem tudunk változtatni. A játékmenet során a karakterünket is érhetik átkok, - amelyek hatását legtöbbször szintén nem tudjuk semmissé tenni -, vagy sérülések, amikről dönthetünk úgy, hogy nem foglalkozunk velük, vagy pénzért (ha van) meggyógyíttatjuk magunkat a kórházban.

A World of Horror összességében egy nagyon hangulatos játék. Viszont semmiben nem segít a játékosnak, hogy bemutassa, hogy mit és hogyan kell tennie. Belelök a mély vízbe és a horror játékok jó szokásához híven legtöbbször hagyja, hogy bele is fulladj. Többszöri próbálkozás után egyre inkább tanulhatóvá válik, viszont a véletlenszerű bűnesetek, ősi istenek, és lejátszódó események, és a többféle főkarakter miatt nem válik monotonná az ismétlések ellenére sem. Ha a zenétől nem marjuk le a saját arcunkat idejekorán, akkor elég sok időt eltölthetünk vele, viszont nem tartom kizártnak, hogy az álmaimat kísértő szellemek exponenciális növekedése némileg köthető volt a játékóráim számához. Ja és ha megkérdezed a játékot „Elnézést, mentés vagy valami?” akkor csak simán belenevet az arcodba. Mint egy démon az 1-bites rémálmaidból.
PLATFORM PC
KIADÓ Ysbryd Games, PLAYISM FEJLESZTŐ panstasz
MEGJELENÉS 2023. október 19 ÁR 20 EUR
Szerző: brkssh