[Teszt] Two Point Campus

Two Point Campus

mcmackoGéczy Attila2022.08.05. 15:08

Amikor 10-11 éves korom körül megkaptam az első komolyabb PC-met, akkor nem voltam igazán ügyes a sim/menedzsment játékokban, de imádtam a velük való próbálkozást. Különösen jópofa volt a Theme Park és a Theme Hospital, amely humorral locsolta meg a bokros teendők sokaságát, és bármennyire is béna voltam a játékmenetet illetően, csak a felhőtlen szórakozás és a jó hangulat maradt meg ezen címek kapcsán a fejemben.

Fast forward, bocsánat előre huszonpár évet az időben! Ha nem is egy kórházban, de ma már én is egy egyetemen dolgozok, belelátva különböző szintek működési rendjébe, úgyhogy keresve sem találhattam volna magamnak jobb elfoglaltságot a nyári szabihetekre, mint hogy a virtuális térben is hasonló dolgokkal vacakoljak a Two Point Campus játékmenetében.

Meglepő fordulatként most nem a diákéveket kell újraélni, inkább "akasztják a hóhért" jelleggel egy rektori szerepkörbe tesz minket a játék. Szerencsére a Two Point Campus nem megy a dolgok mélyére. Felületesen, kábé úgy mutatja be egy felsőoktatási intézmény működését, ahogy azt egy filmből elképzeli az ember. Ahogy az szórakoztató tud maradni. Stílus és vonalvezetés tekintetében a "Theme"-veteránokat is felvonultató Two Point Studios egyszerre modernizál és idézi az ősi élményt, így előrebocsátom, a jókedélyű nosztalgia és a feszesre hangolt friss játékmenet kombója teljesen lebilincselt.

Pedig egy kampuszmenedzsment számára az élet nem csak a vizsgajegyeken való kacagásból áll. Adott pénzkeretből gazdálkodva, különböző kampuszokon kell felfuttatnunk a tudás birodalmunkat a játékban oktatás, telephelymenedzsment és gazdálkodás szempontjából. Minél jobb a képzés és a kampusz, annál többen jönnek fizetős hallgatók. Minél jobb sulit akarunk működtetni, annál többe kerül a személyzet és a karbantartás. A balansz megtalálása és a profit természetesen itt is kulcs - de mellékes feladatok is akadhatnak (például diákok egyéni kérései). És adott helyzetekben milestone-okat is elérhetünk kampuszunk szintjének feljebb tornászásával, ami a berendezési katalógusunkat jelképező (és talán kicsit lassan szaporodó) Kudosh valutát is megtolja. Ezekkel lehet új tárgyakat megnyitni, és ahogy gondoltátok, a berendezés, az egyes hallgatók igényeinek maszatolása és követése majdnem Sims szintig kibontható a játék szövetéből.

És ennyi? Dehogyis, a játék kampánya pályáról-pályára kínálja az újabb és újabb bohókás elemeket. Kémek, lovagok, varázslók, sport, egészségügy, tudomány, zenei képzések és a kapcsolódó bulik... Fontos a tanulás, de valahol pihenni is kell. Érdekes a szakma, amit tanítunk, de higénia nélkül romlik a hangulat és a teljesítmény is. Befolyásoló tényező lehet például az időjárás, de izzadni a hitelfelvétel szüksége miatt is lehet. Amit el tudtok képzelni, az szinte minden megjelenik minimum egy-egy lehetőség vagy poén formájában. A képzési kurrikulák további tárgyakra és terepelemekre, szobákra, laborokra, helyiségekre bomlanak, feltéve, hogy van elég zsozsó a megvalósításukhoz. A mikromenedzsment egyes szintjeit ugyan hiányoltam a valós tapasztalatok alapján, de lehet ezek amúgy is a szórakozó gameplay rovására mentek volna.

Néhány kritika is kell, hogy illesse a britek fejlesztését, mert olyan nincs, hogy egy ennyire komplex rendszerbe ne csússzanak apró gondok. Például ott van az irányítás, ami Steam Decken és konzolokon hozza a Two Point Hospital szintjét, és végülis mindent lehetővé tesz, amit billentyűzettel meg egérrel kéne elérni... De én órák után is bénáztam a kijelöléssel, az oda-vissza váltogatással, a megfelelő pozícionálással. Sokszor inkább benyomtam egy időre a pause-t, csak hogy pontosan tudjam felvenni, letenni, kiválasztani azt, amit ki szerettem volna. Feltételezem ez PC-n akár menet közben is menne, szóval a gameplay-t, valamint az idő- energiaráfordítást befolyásolja az irányítás komplexitása. CAD-et is oktatok a valódi egyetemen, ahol dolgozok, gondolhatjátok mennyire tett jót az OCD-mnek a három díszvirágból a jobb szélső, amit a thumbstick-es kurzormozgatás miatt tettem fél pixellel odébb, mint ahogy szerettem volna...

De amúgy Decken is szépen fut a játék, el tudom képzelni, hogy a technikával konzolon sincs gond. 800p-ben 30-60 FPS között játszol a hordozható PC-n. A dinamikusan változó frame érték egyáltalán nem veszik össze a játékmenettel, és ezek mellett minden grafikai beállítás ki volt csutkázva. Röviden: nem ezzel a játékkal fogod megizzasztani a gazdasági vonatszerencsétlenség előtt bezsákolt bivaly gaming PC szettedet...

Bár a művészeti stílus kifogástalan a humor és a karakterábrázolás oldaláról, még egy érdekes hiányosságra figyeltem fel idővel. Amíg a kórházaknál teljesen elfogadható a kissé kockásfüzetre hajazó alapjrazok megoldása, azaz a technokrata, rácsokra alapuló beltér... addig egy kampusz ritkán olyan mint egy űrhajó belseje. Hiába változatos a kültér, ha belül az építészet egy szigorú grid alapú szobaszervezéshez viszonyul. Szerencsére ezt a belső berendezésekkel fel lehet dobni, de a játék első felében azért sok minden zárva van, később meg egy idő után kifulladnak a dekorokban rejlő újdonságok. El tudom persze azt is képzelni, hogy a konzolos portok miatt nem akartak ennél mélyebbre ásni a készítők...

A Two Point Campus egy varázslatos időkút, amibe csak úgy potyognak a percek és az órák - akárcsak egy vizsga előtti készülésnél. Csak itt épp az ember élvezi is, amit csinál. A menedzsment és a humor párosa most is nagyon jól működik, a játékmenet pedig sokrétű és sokáig fog majd újdonságokkal szolgálni. Bele se merek gondolni mennyi idő lehetett a rétegek összjátékát implementálni a készítőknek (és hogy mennyi ötlet maradhatott vágóasztalon). De az biztos, hogy a kórházasdi után a projektfeladat és az államvizsga is sikerült, a Two Point Studios pedig így egy újabb diplomát tehet fel a falra.

Pontosan
8
Two Point Campus | Platform: PC (tesztelt), Xbox, Playstation, Switch
Kiadó: SEGA| Fejlesztő: Two Point Studios
Megjelenés: 2022. július 2. | Ár: €49.99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Snoopy & The Great Mystery Club

7 órája

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

20 órája
11

Sonic Wings: Reunion

1 napja
1

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

1 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

1 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

2 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

2 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

3 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

3 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

3 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

4 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

5 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

5 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

6 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

7 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

7 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

7 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

8 napja
3