[Teszt] Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

BöjtösGBöjtös Gábor2025.10.05. 21:30

A japán művészetet idéző látványvilág, hagyományos fantasy vonallal és némi roguelite játékmechanikával megspékelve – ami papíron és összevágott trailereken kimondottan izgalmas, az nem biztos, hogy hosszabb távon is szórakoztató. Tesztlaborban a Brownies RPG-je.

„Egy távoli, misztikus birodalomban ősi erők kelnek életre, és ismeretlen veszélyek leselkednek” – kezdi mondáját a hivatalos Bandai Namco kommunikáció, az egyszeri RPG-fan és a kedves játékos szeme pedig felcsillan. „A béke helyreállításának küldetésében Towa és a Őrzők szerepében játszhatsz, akik a Magatsu gonosz befolyása által fenyegetett távoli földeket fedezik fel.” Folytatja a hivatalos mesélő, az egyszeri RPG-fan és a kedves játékos szája pedig mosolyra húzódik. „Egy olyan világban, ahol még a pompás látvány is veszélyeket rejt, a bátorság az egyetlen út előre. Szakimoto Hitosi dallamai vezetnek ezen az úton, és egy lélegzetelállító, de vad táj tárul elénk, ahol megkezdődik a harc Shinju falu megmentéséért.” Az egyszeri RPG-fan és a kedves játékos pedig szinte már mámorban fetreng a kijelző előtt, mikor felcsendülnek az első dallamok.

Hetedhét határon túl is csak a megszokott sötétség fenyeget…

Elolvasva Mackó előzetesét, az jutott eszembe, hogy simán kopipésztelhetném is az írást, mert ha azt láttad, amit ő látott, nagyjából mindent láttál. Legalábbis ami fontos.

A kezdő kis videó lényegében elmesél minden lényeges elemet és amit már eleve tudunk: létezett egy varázslatos, áldott kis falu, mely Shinju isten otthona, az óriásfa árnyékában született, hogy otthont adjon szeretett népének, melyet az isteni gyermek, Towa védelmezett. A gonosz isten, Magatsu, azonban megrontotta a világot, szép lassan rátelepedett a környékre, miközben szörnyetegei (Magaori) bekebeleztek mindent, ezzel már Shinju népét is fenyegetve. Éppen ezért Towa elindult, hogy legjobb segítőivel szembeszálljanak a gonosszal – és itt kapcsolódik be a történetbe az egyszeri RPG-fan és a kedves játékos, aki azt reméli, hogy igazi kincs került a kezébe. Valahol pedig igaza is van.

Hozzáteszem, hogy nekem a Towa and the Guardians of the Sacred Tree alapvetően egy szimpla fantasy akció-RPG, és véletlenül sem emlegetném minden bekezdésben a Hades-t, ami bár valóban remek játék volt, de az alapvető roguelite elemeken felül nem sok minden van, amiben a Supergiant Games és a Brownies alkotása hasonlít egymásra. Engem ráadásul az egészen egyedi, a régi japán (és részben kínai) festményeket idéző színvilág és stílus fogott meg, nem pedig az, hogy mekkora DP-t okozó támadásokkal operálnak a hősök és milyen roguelite jellemzői akadnak mechanikának.

Merthogy az izometrikus külsőt virító váz mögött azért főleg ezek az összetevők építik fel a tényleges videójátékot, amely elindul az adott platformon. A két fő kategóriára kiválasztunk két eltérő képességű karaktert, majd elindítjuk őket az aktuális küldetésre, amelynek 90 százalékában a hullámokban érkező ellenfeleket gyakjuk le, a maradék 10 százalék pedig a pihenő- és vásárlóhelyeket és a pályavégi vagy éppen pályaközepi bossokat takarja. A lényeg a támadások és mozdulatok, képességek megfelelő időben, legjobb variációban és formában alkalmazása, mert a karakterek és fegyverek, varázslatok között szinergia van. Eleinte persze ezt nehezen tapasztaljuk meg, mikor az első boss laposra ver, de ahogy a megszerzett nyersanyagokat és fizetőeszközöket hazavisszük, máris van mód a fejlesztésre, erősítésre, ráadásul ahogy mindig, mi magunk is profibbá válunk, egyre jobban átlátva a lények mozgását és támadásait.

Természetesen a falu is folyamatosan fejlődik, kapcsolat alakul ki a lakókkal, és miközben szokásaikról és történeteikről is többet tudunk meg, ezzel a lore-t erősítve, a fejlesztés terén is újabb és újabb lehetőségeink adódnak. Talizmánokat és pecséteket, passzív képességeket szerezhetünk, sőt új fegyvert is kovácsolhatunk, amelyhez reflexjátékok mintájára készült minijátékokat kell teljesíteni. Elméletben tehát minden stimmel, minden remek, mindez az év kalandja is lehetne. És látom, hogy az egyszeri RPG-fan és a kedves játékos még mindig boldogan néz és reménykedik, de sajnos én vagyok az, aki kijózanítja őket.

…és egy idő után a repetitív játékmenet miatti unalom

Hozzáteszem, hogy nem gondolom rossznak a Towa and the Guardians of the Sacred Tree-t, ráadásul 30 (deluxe-ként 40) eurós ára sem olyan hatalmas kiadás. Azonban hiába a szép és színes köntös, avagy a látvány, vagy akár a zene, ha egyszer a folyamatos küzdelem egy idő után egysíkúvá és unalmassá válik, avagy igen gyorsan beköszön az izgalmas játékok halála, a grindolás. A nyolc karakter és azok keverése egy darabig izgalmas lehetne, de az előbbre jutáshoz fejleszteni kell azt, akit választunk, különben nem fog életben maradni. És persze párban minden jobb, mint egyedül, avagy ha jóbaráttal beszéljük meg a kaland teljesítését, vagy éppen párkapcsolatunkat dobjuk fel némi hadakozással, akkor biztos szórakoztatóbb a Brownies offline-online is működő játéka, azonban megmondom őszintén, hogy engem néhány óra és nem is kimondottan ötletes boss után már elkezdett annyira untatni a dolog, hogy onnantól elengedtem a játékot.

Pláne, hogy a harcrendszer és irányítás kicsit feleslegesen bonyolított, az állóképes átvezetők a rengeteg párbeszéddel meg szerintem régen elavulttá és feleslegessé váltak. Márpedig rengeteggel találkozunk, szinte ömlik a szó a karakterekből, miközben az egész sztori egy tipikus, klisékkel teli halmaz, amelyet látszólag az AI hordott össze az interneten talált fantasy-s és RPG-s toposzokból.

Innentől hiába nem drága, hiába nem kifejezetten rossz, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree csak a legnagyobb rajongóknak ajánlható, mert biztos, hogy hasonló áron találni izgalmasabb és hosszabb távon is érdekesebb, hasonszőrű játékot. És persze maximális elnézést kérek az egyszeri RPG-fanoktól és a kedves játékosoktól, akik már nagy lelkesen kinézték maguknak a játékot. Sajnos így múlnak towa azok a bizonyos remények.

Towa and the Guardians of the Sacred Tree | Kiadó: Bandai Namco Entertainment Inc. | Fejlesztő: Brownies inc. | Platformok: PlayStation 5 (tesztelt platform), Xbox Series S/X, PC, NS | Megjelenés: 2025. szeptember 19. | Alapverzió ára: 11 990 Ft / 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

3 órája

Heti megjelenések

16 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

1 napja
5

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

2 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

4 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

4 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

5 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

6 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

8 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6