[Teszt] Horizon Zero Dawn Remastered

Horizon Zero Dawn Remastered

sQrNagy Csaba2024.10.31. 16:00

A Guerrilla Games számára több mint tíz évig tartott kilépni a Helghast katonák sorából. Bár a három generáción átívelő FPS sorozat kellemes kritikai fogadtatásban részesült, az eladási adatok alapján soha nem volt képes nagyobb tömegeket megszólítani. Az áttörést egyértelműen a Horizon Zero Dawn hozta meg 2017-ben, amiből mára több mint 25 millió példányt értékesítettek. Ennek fényében talán annyira nem meglepő, hogy a PC port, egy szintén sikeres folytatás és a televíziós sorozat kudarcba fulladása után a Nixxes Software kezébe adták egy alapos ráncfelvarrásra. Bár a szükségességét megkérdőjelezhetjük, egy biztos: a holland fejlesztők nem vették félvállról a feladatot!

Hogy milyen élmény volt először Aloy mellé szegődni a robotdinoszauruszok uralta posztapokaliptikus világban, majd pár hónappal később a The Frozen Wilds hegységeinek puha hótakarójába lépni, arról úgy érzem hitelesebb képet nyújthat ne5h kollégám. Az archívumból óvatosan leporolt eredeti kritikák kitűnő kiindulási alapot nyújtanak a sorozattal esetleg csak most ismerkedő játékosok számára. A lent beágyazott két kattintható címke mellesleg éppúgy alkalmas lehet némi kellemes nosztalgiázásra is.

A későbbiekben én már mindössze a Horizon Zero Dawn Remastered azon területeire koncentrálnék, ahol a legfontosabb fejlesztések, bővítések és változások történtek. A Nixxes Software ugyanis a Guerrilla Games csapatával szoros együttműködésben egészen az eredeti koncepciós rajzokig nyúlt vissza, hogy a hét évvel ezelőtt útjára indított történet első mozzanatait és az északi hegyekbe kalauzoló kiegészítőt is a Horizon Forbidden West szintjére emelje. Minden szempontból.

A menüben turkálva két dolog biztosan feltűnik majd. Az egyik, hogy a Remastered kiadás lehetőséget ad a PlayStation 4 mentéseink importálására - szinkronizálva a PlayStation Plus által vagy külső adathordozóról. Ennek köszönhetően akár rögtön New Game+-ban is kezdhetik a kalandot a visszatérő rajongók. Igaz, a trófeákat külön kezeli a rendszer, így újra meg kell dolgoznia mindenkinek a Platinum serlegért. A másik, hogy a beállítások szekció jelentősen kibővült. A folytatásban debütáló hozzáférési lehetőségek (teljesen személyre szabható irányítás, haptikus jelzések, különböző segítségek) mindegyikét megkaptuk például, így valószínűleg sérült játékostársaink ezreinek vált elérhetővé egy újabb utazás.

A mai elvárásokhoz igazodva megjelentek a különböző grafikai opciók is, bár jelen esetben nem kerülünk igazán nehéz választás elé. A Quality mód ugyan 30FPS kíséretében natív 4K felbontást kínál, de a Performance stabil 60 képkocka mellett sem esik le igazán 1800p alá - így egyértelműen érdemes beáldozni a tökéletes képtisztaságot a simább játékélményért. Ezek után csupán érdekesség, hogy az arra alkalmas megjelenítő esetén találkozhatunk még egy középutat jelentő 40FPS lehetőséggel és a VRR képes készülékeken korlátozás nélkül szökhet 70-80 képkockáig a teljesítmény. A ráncfelvarrás egy hét múlva ráadásul a PlayStation 5 Pro többlet teljesítményét is kihasználja majd.

A legmarkánsabb változásokat persze a játék világába lépve vesszük majd észre. Bár a 2017-es alapjátéknak ma sincs oka szégyenkezni technikai vagy művészeti oldalról, a Nixxes szakemberei tényleg abszolút új szintre emelték az audiovizuális elemeket. Az összes korábbi textúra és környezeti modell le lett cserélve, számos esetben teljesen új asseteket alkotva. Az emberi társadalom romjait minden eddiginél látványosabban vette ismét birtokba a természet. A növényzet sokkal sűrűbb és változatosabb. Nem csak a közvetlen közelünkben, de a távoli hegyek ormain és a völgyekbe lenézve is. Az élővilág apró szereplői mindenhol ott vannak. A robotok fémes elemein látszanak az eltelt évek felszíni sérülései. A nagyobb városokban pedig sokkal több tereptárgy és karakter teszi mozgalmassá az utcákat.

Az immár tizenkét különböző fázisból álló napszak ciklusokhoz ráadásul az egész játék bevilágítását újradolgozták. Ez főleg a belső tereknél érződik ugrásszerű javulásnak, ahol végre megfelelő kontrasztot és természetesebb összképet nyújtanak az előre kalkulált, de többszörösen visszaverődő fénysugarak. Ennek köszönhetően sokkal élethűbbek a karaktermodellek is, hiába nem emeltek szinte semmit a poligonszámon - persze a különböző anyagok kimunkálása, a bőr tónusa, a finom arcszőr, a szemek tükröződése és a hajszálak szimulálása rengeteget fejlődött. Ez leginkább a számtalan dialógus közben lesz igazán észrevehető, ahol a korábban használt kétpontos megvilágítás helyett ezúttal már öt fényforrás (közte a moziszerű "Hero Lighting") emeli ki a részleteket.

A stúdió érezhetően hallgatott a korábbi visszajelzésekre, ugyanis szinte minden kritizált területhez hozzányúltak. Az említett párbeszédekhez például több mint tíz órányi új motion-capture adatot rögzítettek, számtalan egyedi animációt iktattak be és dinamikusabb kameraállásokat választottak, aminek köszönhetően sokkal életszerűbb lett a kommunikáció. Gyenge pontja volt a látványvilágnak a víz megjelenítése is, ami ezúttal a nagyobb felületeken már korrektül tükrözi a tájat, olykor átlátni a kidolgozott medrébe és Aloy mozgására is természetesebben reagál. Akárcsak a növényzet, a hó és a homok, ami az alapjátékban semmilyen interaktivitást nem mutatott.

Hasonló odafigyelést kaptak a volumetrikus effektek. Nem pusztán a Nubis felhő / égbolt technológiáját hozták át többek között a folytatásból, de a kiegészítő (Burning Shores) úttörő voxel alapú rendszerét is. Megszaladtam a karakterszámmal, pedig a vizuális fejlesztéseket hosszan lehetne még sorolni. Érdemes néhány szót ejteni azonban a 3D audio és az egész hangkezelés finomhangolásáról is, ami egy normális fejhallgató esetében már könnyedén érezhető különbséget jelent. Akárcsak a teljes DualSense támogatás, ami bár továbbra sem terjed ki minden apró részletre, mégis rengeteget ad hozzá az immerzióhoz az erre fogékony játékosoknak.

A Horizon Zero Dawn Remastered az első szivárgások idején érthetetlen és felesleges lépésnek tűnt. Nyilván ezúttal is puszta üzleti érdek szolgáltatott alapot neki, hiszen az időközben eltemetett Netflix sorozathoz igazítva logikus lépés lett volna felpiszkálni mindössze hét év után a történet első mozzanatait. Az igazság azonban az, hogy a Nixxes Software olyan alapos és lelkiismeretes munkát végzett ismét, hogy arra gyengébb napokon nyugodt szívvel írták rá korábban a Remake megnevezést. A tíz dolláros frissítésért ezerszer megdolgozik, de az új belépőknek sem ördögtől való mától ezt a definitív változatot ajánlani.

PLATFORM PlayStation 5 (tesztelt), PC KIADÓ SIE FEJLESZTŐ Nixxes Software, Guerrilla Games MEGJELENÉS 2024. október 31. ÁR 49.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

7 órája
8

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

22 órája

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

1 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

1 napja
68

Heti megjelenések

2 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

4 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

4 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

4 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

5 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

5 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

5 napja
43

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

6 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

6 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

6 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

7 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

7 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

8 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

8 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

9 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

9 napja
25