[Teszt] Final Fantasy VII Remake

Final Fantasy VII Remake

V. Miki2020.04.20. 22:40

A világ legjobb játéka! - sokan így éreztük 1997-ben, amikor a Final Fantasy VII megjelent. Ez a játék akkor és ott egyszerűen letaglózott. Addig is szerettem a JRPG-ket, de amit a FFVII-ben láttam, az minden képzeletemet felülmúlta. És most nem a grafikai megvalósításra gondolok, mert bár az előre letárolt helyszínek tényleg csodálatosak voltak, a kalapácskezű hősöknél már akkor is tudtak szebbet csinálni. Az FFVII titka valahol egészen máshol rejlett.

Ritka, amikor egy játék valamennyi összetevője szinte tökéletesen kidolgozott, amikor érzed, hogy a készítők gondos szeretettel csiszolgatták, építgették alkotásukat, hogy minden a lehető legtökéletesebb legyen. A Final Fantasy VII egy ilyen játék. Az egyes elemei példaértékűek. Gondoljunk a több szálon futó drámai sztorira. Hány és hány jelentet tudunk kapásból felidézni még ennyi év távlatából is! Nézzünk végig a castingon, ami a valaha volt legjobb, amit JRPG-ben láthattunk. És most nem a Sephirothra gondolok, sokkal inkább a morális szürkezónában mozgó Turks-ökre, az egészen érdekes szerepet játszó Rufusra, vagy a kettős játszmát játszó Reeve-re, csakhogy az egyik oldalt említsem. Saját csapatunkból pedig Vincent, Red XIII vagy akár Cid is felejthetetlen volt. A harc és fejlesztés a saját korában, egy szépen kiegyensúlyozott és élvezetes rendszer volt. Tartalmilag pedig egészen lenyűgöző darab a hetes epizód, nem a puszta óraszám, hanem a megannyi kis apróság, párbeszéd, sztori szál, opcionális érdekesség miatt, ami nem öncélú töltelékként, hanem a játék világát és univerzumát bővítő pluszként került a FFVII-be. Nobou Uematsu zenéi pedig a legszebbek, amik valaha JRPG-ben felcsendültek. Tökéletes, érzelmileg felemelő muzsikát hallhatunk. Ne feledjük, akkoriban még nem volt szinkron a játékokban, így a zenének kellett kiváltania az érzelmi hatást. Nyilván kellett a sikerhez az is, hogy 1997-ben sokan életükben először találkoztak jó JRPG-vel, Európában hivatalosan a sorozat ezzel a résszel debütált.

Hosszasan lehet vitatkozni, hogy Final Fantasy sorozatnak melyik a legjobb darabja, egyáltalán melyik volt a legjobb JRPG a PS1-es időkből. Szubjektív dolog ez, de egy biztos, a FFVII a legjobbak között van. Rám egészen varázslatos hatással volt, évekig - talán legbelül a mai napig - a FFVII-et kerestem minden JRPG-ben. Az érzést kutatom, amikor érzelmileg azonosulok a karakterekkel, a katarzisra vágyom a sztori bizonyos pontjain, a felfedezés, harc és a fejlesztés mindent felülíró örömét szeretném. Újra át akarom élni azt a pillanatot, ami ritka videojátékokban, amikor nem lépünk tovább a sztoriban, mászkálunk, húzzuk az időt, minden kis apróságot megnézünk, mert azt szeretnénk, hogy ne érjen véget az élmény. Ez a FFVII, ez a JRPG-k esszenciája. Ezzel az elvárással ültem neki a Remake-nek, és most 35 órával később a stáblista után egészen ambivalens érzések keringenek a fejemben. Egy tény, ennyire intenzív FFVII élményem 23 éve nem volt. Még jó hogy home office van, mert a világ megszűnt létezni az elmúlt egy hétben, teljesen beszippantott a program világa. A történet pedig olyan távlatokat nyitott, hogy beleremegtem. A vége után valahogy úgy éreztem, ez egy fantasztikus játék, de lehetett volna sokkal-sokkal jobb is.

Az évek alatt méretes és hangos rajongótábort gyűjtött a VII. rész. A SquareEnix évekig próbálta meglovagolni a sikert, ennek lett az eredménye egy vitatott színvonalú sorozat (Compilation of FFVII). Ez azonban nem csökkentette a rajongók jelentős részének étvágyát, akik a PS3 generáció óta szerettek volna egy remake-et az eredetiből, ám a Square folyamatosan hárított. (Emlékeztek például még erre? KATT!). 2015-ben aztán a cég engedett a nyomásnak (legyen az külső, vagy belső), bejelentették a Remake-et, majd öt év várakozás következett. És itt most álljunk meg egy pillanatra. Sokat gondolkodtam azon, hogy ha lesz Remake, akkor milyen legyen. Ortodox FFVII rajongóként erre azonban legbelül mindig azt a választ adtam, hogy pontosan olyan, mint az eredeti, csak modern grafikával, bővített tartalommal. Azt mondták erre a Square Enix fejesei, hogy ezt nem lehet megcsinálni, nem fog beleférni egy játékba, túl nagy volt anno a FFVII ehhez. Ez viszont nem igaz. A kortárs JRPG-k között ellenpéldának ott a Persona 5 és a Dragon Quest XI, amik egészen biztosan nagyobbak mint az eredeti FFVII. De mindegy is, a Square hozott egy döntést. Az FFVII több részben kerül a játékosok elé, az első epizód Midgart dolgozza fel. Kisebb emésztgetés után úgy tűnt van ebben lehetőség. Gondoljunk bele az eredetiben mekkora Midgar! És aztán hasonlítsuk össze valójában hány területet lehetett bejárni. A metropolisz illúziója szinte tökéletes, ám belegondolva minimális volt a bejárható terület, a város tényleges méreteihez képest. A Remake kapcsán felrémlett egy látomás, hogy talán évtizedes várakozás után végre az egész várost megkapjuk, bejárhatjuk a szektorokat, és az összes slum-ot. Nem így lett, és ezért nagy kár.

Nem véletlen húzódott ennyi évig az FFVII fejlesztése, úgy tűnik a Square sokáig nem tudta eldönteni milyen irányba vigye a játékot. Ezért egy köztes megoldást választott. Sokkal többet kapunk Midgarból, de még mindig csak töredékét az egésznek. A sztoriból pedig kb. az eredeti 10%-át ismerjük meg. Az eredmény? Egy elképesztően hangulatos, tényleg kiváló játék, egy igazi élménybomba, aminek minden perce élvezetes. Mégis, az első epizódot elképesztő mennyiségű fillerrel tömték tele. Tartalmilag hozza a játék amit ma elvárunk, az átlag 35 óra körüli játékóra megvan. Ügyeletek a változatosságra is, vannak új és egészen szupi kis aljátékok, mint a darts. Ennek ellenére többször éreztem - főleg a Shinra Building résznél -, hogy a készítők csak az időt húzzák, nehogy elérjünk Midgar végére, mert egyelőre még fogalmuk sincs arról mit is fognak csinálni a város falain kívül. Nézzük meg a dungeon-öket, amik nem is labirintusok, hanem csövek. Szinte egytől egyig túlnyújtottak, volt egy-két pont, hogyha még egy kapcsolókart kell megtalálnom, idegbajt kapok. Megtalálni mondjuk nem nehéz bármit, mert teljesen lineárisak az útvonalak. És ez az egész játékra elmondható. A FFVII egy teljesen cső-, vagy még inkább sínjáték. A sztori, ha beindul, akkor semmi nem tud eltéríteni róla. A játék még meg is kérdezi, hogy biztos bele akarunk-e vágni a sztori következő részébe, mert ha igen, akkor az intercity beindul és órákig nincs megállás. Csak megyünk előre, letérési lehetőség nulla. Nagyon-nagyon ritkán engedi el a kezünket a program. A slumokban olykor szabadon mászkálhatunk, de hiányzik minden JRPG alapja, a felfedezés izgalma. Lehet erre persze azt mondani, hogy az eredetiben is elég korlátozott volt, hogy merre mehettünk Midgarban, de ha már ennyire elszakadtak az eredetitől, akkor tovább kellett volna menni ezen az úton és kidolgozni az egész várost vagy legalábbis a jelentős részét. Talán érezték ezt a készítők, és úgy próbálták meg a feledtetni a dolgot, hogy a slumokban vannak küldetések. Ezek viszont nem sikerültek túl jól, mivel nagy részük érdektelen és unalmas fetch quest, amelyek kimerülnek az ötlettelen találd meg a kiscicát, vagy verd le a nagy szörnyet feladatokban. A játékidőt felpumpálni akaró szándék lólába erősen kilóg, pedig meg lehetett volna csinálni az egészet izgalmasra. Dobni kellett volna a "menj a fetch quest elosztó központba és vállalj el pár küldetést" mechanikát. Helyette a slumokban a lakókkal beszélgetve csinálhattak volna opcionális questeket, mint úgy általában a klasszikus JRPG-kben. És ha már mellékküldetések, felőlem maradhattak volna a cicák is, de ilyen töltelék dolgok mellett elfértek volna az FFVII világát bővítő mellékküldetések. Annyira gazdag az FFVII univerzuma, bőven ki lehetetne aknázni. Képzeljük csak el, ilyenekre gondolok, mint megtalálni mondjuk Hojo titkos elveszett jelentéseit, videóit, összeakadni valami miatt a Turks-ökkel, árnyalni a megismert és új főbb szereplők vagy NPC-k múltját, jellemét, karakterét, esetleg felvenni opcionális karaktert. Ezzel együtt pedig mellékküldetéseket szépen be kellett volna csatornázni a fősztoriba. Régen ezt a SquareEnix pontosan tudta, professzionálisan csinálta is, és sok JRPG még ma is tudja és csinálja.

A demó kapcsán már elmeséltem micsoda hangulatbomba a FFVII első órája. Tartottam attól, hogy a szusz kifogy. Nem így történt szerencsére, sőt néha már-már fokozhatatlan magasságokba emelkedik a hangulat. A sztori húz előre, egészen elképesztő mennyire pontosan tudták a készítők, hogyan kell egyszerre a régi rajongókat és az új belépőket is felrakni a hangulati hullámvasútra, majd 200-zal elindítani őket azon. Csak kapkodtam a fejemet. Elképzelhetetlen lenne mindez a zenék nélkül, amire szavakat is nehéz találni annyira tökéletesek. Hihetetlen, hogy Uematsu dallamaiból Masashi Hamauzu és Mitsuto Suzuki mit hoztak ki. A régi dallamok új hangszerelésben, egészen elképesztő minőségben csendülnek fel. Van itt minden, a fejrázós rockos metalos remixtől kezdve, a nagyzenekari hangszerelésen és daloló kórusokon át, egészen a drum and bass szeletelésig. Elképesztő, a valaha volt legjobb zenei anyag a FF sorozat történetében. A csúcspont talán az Airbuster boss, ahol a klasszikus főellenség számot úgy felturbózták, hogy azt hittem sírva fakadok a gyönyörűségtől. Voltak egész meglepő húzások, mint az eredeti Wall Market (The Oppressed - Beck's Badasses & Due Recompense) szám, ami úgy kezdődik mint az eredeti, aztán olyan diszkó őrületbe csap, hogy majdnem felpattantam a helyemről. A végén a motoros menekülés azzal a főellenféllel és zenével a valaha volt legintenzívebb videojátékos élményem lett, üvöltözéssel (FÉÉÉK!), és olyan akcióval, hogy a fejem leszakadt. Szőrszálhasogatás, de egy-két kevésbé sikerült darab is akad, mint a Turks-ök száma, aminél az eredeti „csettintgetős” változat jobban visszaadta a csapat karakterességét („Oh! And don't step on the flowers…”) és szellemiségét. Összességében olyan számok ezek, hogy ha fáradtak vagyunk, betesszük, az embert elementáris energiával és életkedvvel töltik fel.

A zenén kívül persze az élményhez kellett a grafikai megvalósítás is. A stílus hűen adja vissza az eredeti rendkívül markáns hangulatát. Ott vagyunk Midgar koszos, sötét utcáin, ahol az '50-es éveket idéző autók gurulnak. Benézhetünk a slumok nyomortanyáiba, ahol a sikátorokban drogosok és egyéb elemek húzódnak meg az árnyékban. A nyomasztó hangulat, ami Midgart körüllengte kézzel fogható. Maga a grafikai megvalósítás sima PS4-en szépnek mondható. Bizonyos részek egészen gyönyörűek, feszegetik a generáció határait, máskor azonban megzuhan a minőség. A 15. fejezet háttérbe „festett” romos városára hosszasan meredezett a szemem, és nem jó értelemben.

Nagyon kíváncsi voltam, hogy a harccal mit kezdenek. Szerencsére egy piszok élvezetes rendszert hoztak létre, ami megtartotta az eredeti elemeit és sikerrel modernizálta azt. Szeressük akármennyire is a klasszikus ATB-t - számozott FF-ben a 3. rész óta, tehát 30 éve nincs körökre osztott harc! - egy az egybe nem tették bele a Remake-be és ez nem is baj. Az új hibrid rendszer ötvözi az akciót a régi ATB-vel. Tárgyakat, varázslatokat csak akkor tudunk használni, ha az ATB csík betelt, fizikai támadást viszont bármikor nyomhatunk. Az ATB magától töltődik, de ha fizikai csapásokat viszünk be, gyorsíthatjuk a töltődést. Egyszerre három karakterünk lehet a csatában. Először furcsa volt, hogy a gép irányította két másik karakterünk alig harcol, vagy csinál érdemi dolgot. Ez a visszafogott AI egész biztosan tudatos, mert máskülönben átcsaptunk volna Tales of… epizódba, ahol a gép egy szintig elég jól elboldogul az ellenfelekkel. Az FFVII Remake-ben ilyen nincs. Muszáj folyamatosan váltogatni a csapattagok között, utasításokat adni, mozogni. Amikor ugyanis tárgyat vagy varázslatot választunk, az idő lelassul, van időnk gondolkozni, mérlegelni. A harc fokozott sebességgel pörög és egy percig sem válik unalmassá vagy kiszámíthatóvá. Egyedül a kamerakezelés káoszos egy kicsit. Remélem a jövőben nem piszkálnak nagyon bele a rendszerbe, mert az alapok kiválóak. A Classic móddal kéne kezdeni valamit, mert jelen formában értelmetlen, de ezt már a demónál elmondtam.

Maradt a matéria rendszer is az eredetiből. Ez azt jelenti, hogy a fegyverekbe, védőfelszerelésbe különböző tulajdonságú varázsgömböket rakhatunk. Ezek a gömbök mágiával és fizikai és egyéb tulajdonságokkal vértezik fel hőseinket. Az eszközeinkbe helyezett matériák fejlődnek, sőt kombinálni is lehet őket. Az egyetlen komoly változás, hogy a piros színű summon matériákból, amikkel isteneket/lényeket lehetett megidézni az eredetivel ellentétben csak egy darab lehet a fegyverünkben, és ezeket fejleszteni sem lehet. A főbb summonok csak főellenségek alatt hozatók elő, ilyenkor velünk harcolnak egy darabig. Ez egy felemás megoldás, én jobban örültem volna a klasszikus MP-hez kötött idézéseknek. Talán érdemes lesz ezen finomítani a későbbi epizódokban. A nehézség kiegyensúlyozott. Az átlag szörnyek nem túl nehezek, viszont a boss-ok egy egészen más ligát jelentenek. Ott jön elő mennyi taktika kell a Remake-hez, mennyire fontos váltogatni a karaktereket. Opcionális boss-ok is vannak hála a Shinra Traineing Centernek, és Wall Marketben is próbára tehetjük magunkat. Ha pedig végeztünk, megnyílik a hard mód, ahol nem lehet tárgyakat használni.

Az eredeti FFVII-nek a sztori és a karakterei voltak az erőségei. Ez megmaradt. A Remake-ben a szereplők közötti párbeszédek kiválóak, a kémia baromi jól működik közöttük. Jók a párbeszédek, kiváló az angol szinkron. Látni az ismert jelenteket ezzel a filmszerű előadásban, egészen felemelő érzés. Egy-egy jelenetet szinte megkönnyez az ember. Sok apróság persze megváltozott, általában a javára a történetnek. És persze vannak olyanok is, amiket kicsi hiányoltam. Aki valaha az eredetiben a Honey Bee Inn első, bal oldali szobájába benyitott, az sejti miről beszélek. De ezek csak apróságok, az összkép szinte tökéletes. A sztorit is ügyesen építgették és mesélték el. Egy dolog nem tetszett. Sephiroth. Sephiroth az egyik legikonikusabb főgonosza a sorozatnak, sőt a JRPG történelemnek. Egy ikon. Alapszabály, nem szabad azonnal megmutatni a főgonoszt, mert akkor veszít a súlyából és sérül a misztikum. Amikor valaki úgy van jelen, hogy fizikailag nincs ott, az sokkal-sokkal izgalmasabb, mint amikor az arcunkba tolják már az első órában. Egy jó JRPG lassan építkezik. Tudták ezt az originalban is, ahol először csak beszéltek róla, aztán egy-egy pillanatban láthattuk, majd amikor már közel volt, egy véres mészárlással fokozta a várakozásunkat. Ráadásul Sephiroth-ot az FFVII óta eléggé túltolták, ezer spin-offban, Kingdom Heartsban, meg még kitudja miben szerepelt. A kevesebb néha több. Nyilván azért kellett a sztori legelején elővenni, mert ilyen jól felépített karakteres gonosz karaktert azóta sem tudtak FF játékban alkotni.

Innentől ez a bekezdés SPOILERES lesz, ha még nem játszottad végig a játékot, inkább ugord át.

Pár sort szentelnünk kell a Remake 18-as fejezettének, ami a teljes FFVII Remake élményre visszahat, felvetve annak kérdését, hogy mit hoz a jövő, mit várhatunk a folytatástól, egyáltalán mit kaptunk most Remake néven. A játék utolsó fejezete, az ott látott fordulat, ezernyi kérdést vet fel. Sokat fogunk még ezen vitatkozni a következő években. Mi volt ez? Hogyan viszonyul a Remake az eredetihez? Sequel? Prequel? Soft reebot? Szükség van-e új irányra a sztoriban? Nem a Square lustaságáról van szó, hogy ne kellejen követni az eredetit? Vannak félelmeim. A FFVII Remake akkor van igazán elemében, amikor az eredetiből merít, és akkor laposodik el, amikor behoz új dolgokat (Roche, az mi volt?). Ugyanakkor, ha ezzel jól élnek, kinyithatják és új irányba vihetik az FFVII univerzumot, ami nem feltétlen baj, sőt ha jól csinálják kivételesen izgalmas lehetőség. Engem nagyon felizgatott és tovább fokozta az elvárásaimat a folytatással kapcsolatban. Kérdés persze, hogy mi lesz az új belépőkkel, hogyan vezetik be őket a sztoriba? Hisz ha valaki nem ismeri az eredetit, annak újra el kell mesélni mindent, miközben a végkifejlet újra nyitott. Innen már csak Kitase és társainak tehetségén múlik, hogy élnek-e a lehetőséggel.

Mindezekkel együtt hatalmas élmény volt a FFVII Remake. Nyilván más mint az original. Sokkal inkább egy instant robbanás, mint egy lassan építkező relaxáló kikapcsolódás. Kicsit olyan mint amikor az egyik kedvenc, csendesen folydogáló könyvedből egy hiperintenzív hollywoodi szuperprodukciót csinálnak. Lehet nem hozza a katarzist, de mégis felejthetetlen. Már most várom az új epizódot. A Remake-nek hála újra beszippantott a FFVII univerzuma, részévé váltam a világának, és mikor letettem, megmarad utána egy nyugtalanító kielégítetlen vágy, hogy de jó lenne ebből még! Aztán elkezdtem kacsintgatni az eredeti játék felé, hisz kitudja mikor lesz itt a következő epizód. A Remake érdeme, hogy még azoknak is meghozza a kedvét az eredetihez, akik soha nem játszottak vele. A világ legjobb játéka? Nem. De a generáció legjobb Final Fantasy-je. Nekem ma már ez is elég.

Pontosan
8
Platform: PlayStation 4
Kiadó: Square Enix | Fejlesztő: Square Enix
Megjelenés: 2020. április 10. | Ár: kb. 19.990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
1 / 3 1 2 3
V. Miki
V. Miki2020.04.28 13:08:22#0020p

Nekem mind a kettő nagyon tetszett csak másért. A DQ11 azért mert elmerültem benne, szépen nyugisan, apró adagokbancsúszott le 100+ óra alatt majd három hónapig. Az FFVIIR meg azért mert intenzív élményt adott, és egy hét alatt le is csúszott. Nem is igen szerencsés összehasonlítani a kettőt. Az a jó, ha minél szélesebb a paletta, mert akkor választhatunk.

A folytatás gondolata engem is felizgatott, mert oltári sok lehetőség van benne. Imádom ezt a világot, bármennyi jöhet belőle. Csak az a baj, hogy a Remake-ben az új jeleneteket/szereplőket éreztem laposnak és jellegtelennek, a régi jelenetek voltak nagyon erősek. Meg hát maradt egy érzés, hogy lehetett volna ez sokkal jobb. De a végén ugyanezt gondoltam, toltam volna tovább egészen a kráterig. Képzeld csak el milyen lenne egy Emerald Weapon elleni harc ebben a prezentációban. 🙂

theSickness theSickness2020.04.28 12:47:00
theSickness
theSickness2020.04.28 12:47:00#0020o

Az a vicc, hogy nekem az FF7R így is jobban tetszett, mint a DQ11. Nekem az már ósdi, hosszú, vontatott és a maga módján túl gügye. Szerethető, persze, és örülök a régisulis JRPG puszta jelenlétének is, viszont nem áltatom magam azzal, hogy nekem az kellene ma is. Talán, de leginkább a méretekkel van a baj. Időm lenne, szívesen feláldozott időm már nem biztos.

Nekem az FF7R legnagyobb hibája az a pár jellegtelen mellékszál és tényleg csak egy leheletnyit lehetett volna csavarosabb a pályadizájn, és számos apróság van benne, ami nem tetszett, ám méretre nekem megfelelt és kellően feszes volt ahhoz, hogy ne zuhanjon meg az érdeklődésem. Régóta az első játék, aminek a végén azt mondtam, hogy ebből én még akarok, de most.

Elkurvultam? Lehet. Mindenesetre sem harcrendszerben, sem a haladás mikéntjében nem szeretném a régit, és annyira nem is vagyok elvakult FF7 rajongó, hogy minden egyes pontján fennakadjak az eredetitől való eltérésen - mi több, ha ez valóban egyfajta "folytatás", akkor tárt karokkal várom, kíváncsi vagyok, mit hoznak ki az alternatív történetből.

(egyébként egy ismerős úgy pár hetente betalál, hogy nyomjam már a Persona 5-öt, és ti is annyit emlegetitek, hogy egyszer már rá is veszem magam)

V. Miki V. Miki2020.04.28 11:18:42
V. Miki
V. Miki2020.04.28 11:18:42#0020n

Ez igaz, és közben ezek az új FF-ek nagyon sikeresek eladásilag. Ez nyilván jó mert minden baj ellenére szeretem a sorozatot még most is. Tény azonban, hogy ameddig üzletileg sikeresek ezek a projektek, nincs ok a változtatásra, még akkor sem, ha nekünk, régi rajongóknak tetszenének ezek.

kiső kiső2020.04.28 10:58:09
kiső
kiső2020.04.28 10:58:09#0020m

Sajnos sokan elmentek. A komplett FF12. csapat, mármint az "agytrösztök" is lelépett, ugye Sakaguchi is, meg még sokan. Ugyanúgy, mint annak idején a másik kedvencemtől, a Rare-tól. Ahogy a magyar focitól sem igazán várja el senki Puskásék óta, hogy világbajnokok legyenek, így szerintem le kell tennünk, egy zseniális új Final Fantasy-ról is.
Persze én lennék az egyik legboldogabb ha mégis sikerülne nekik, de reálisan nézve sok esély nincs rá. Főleg, ha a megmaradt régieket leterhelik. Nomura is vitt egyszerre legalább három, ha nem több projektet. Olyanok is lettek. Egy seggel nehéz egyszere több lovon csücsülni.

V. Miki V. Miki2020.04.28 10:40:21
V. Miki
V. Miki2020.04.28 10:40:21#0020l

A helyzet az, hogy utálok pontozni, nem is szoktam sokat bíbelődni, meg agyalni rajta, mert feleslegesnek gondolom, így mindig érzésből adok pontot. Egyszerűen azért mert nincs a szememben jelentősége. A szöveg a lényeg. Az alapján tud mindenki dönteni, egyetérteni vagy épp ellenvéleményt megfogalmazni, ami egy beszélgetés alapja lehet. Volt már olyan, hogy egy hihetetlenül élvezetes programra 7 pontot adtam, de a szövegben mindenkit biztattam, hogy próbálja ki, mert egy nagyon jó játék. Nem jött össze, a kommentek alapján 7 pont miatt sokan el sem jutottak az olvasásig.

Tom álláspontját tökéletesen megértem. Egyszerűen a Final Fantasy sorozat végérvényesen megváltozott, ahhoz képest, ahogy megismertük és megszerettük. Ez a sorozat szerintem már nem JRPG, legalábbis a klasszikus értelemben (lásd Dragon Quest XI, Persona 5 vagy régi klasszikus FF-ek) hanem JRPG elemekkel megáldott akciójáték. Teljesen érthető ha valaki ezt nem fogadja el. A 97-es eredeti viszont mindig megmarad nekünk. Nagyobb baj, hogy a Square-ben se tehetség, se szándék, hogy egy új FF játékban legalább megpróbálja felülmúlni régi önmagát.

TidusFamous TidusFamous2020.04.28 00:00:27
theSickness
theSickness2020.04.28 09:50:47#0020k

"Elképzelni nem tudom, hogy hogyan lehetett volna rosszabbul megcsinálni."

Oké, azért azt lássuk be, hogy ez finoman szólva is barokkos túlzás.

Tom Tom2020.04.28 00:36:15
kiső
kiső2020.04.28 08:13:25#0020j

Sajnos van igazság abban amit írsz. Sokszor látom, hogy szigorúan a pénz miatt, egy hirtelen sikeres filmből, könyvből, játékból, aminek volt eleje, közepe, és teljesen jó lezárása, elkezdenek eszeveszett módon folytatásokat nyomni orrba-szájba, és a végén egy óriási katyvasz és káosz lesz az egészből. A Kingdom Hearts, Metal Gear, FF7. vagy a Resident a legjobb példák erre. a játékoknál. Filmnél a Star Wars-t nem űbereli semmi.
Tudom, nagy úr a lóvé, és ha én lennék a Square, Konami, Capcom-nál a góré, én is ezt eröltetném, ha már nincsennek új ötletek.

Tom Tom2020.04.27 21:38:16
Tom
Tom2020.04.28 00:36:15#0020i

Elképzelni nem tudom, hogy hogyan lehetett volna rosszabbul megcsinálni.

Maga a cikk az jó. Az, hogy a pontszám semennyire nem reflektál a leírtakra az egy másik téma, ami már többször felmerült. Ennek a 10-es skálának konkrétan semmi értelme ebben a formában, ahogy jelenleg mindenhol használják. Sajnos generációk nőttek fel benne. Megszokott lett. Sőt mi több elfogadott. Én ma már szinte nem is nézem az értékelő dobozt, a pontszámot meg a jelenlegi trendek miatt meg kellett tanulnom a helyén kezelni, azaz ignorálni ebben a formában.

Az, hogy nekem messzemenőkig nem tetszett, és számomra egy sorozatot tettek tönkre ezzel, az nem azt jelenti, hogy másnak esetleg ne tetszene. Hiszen ízlések és pofonok ugye. De az, hogy valami esetleg sokaknak tetszik az engem nem fog befolyásolni semmiben. És persze, akinek tetszett nem kell az ellenvéleményekre sértődötten reagálni, hiszen ez csak egy fórum, ahol leírjuk az egyéni véleményeinket, ami természetes módon eltérhet.

TidusFamous TidusFamous2020.04.28 00:00:27
TidusFamous
TidusFamous2020.04.28 00:00:27#0020h

Azért rengeteg embernek tetszik annak ellenére ,hogy beismerjük hogy vannak hibái...szerintem lehetett volna sokkal-sokkal rosszabb...
Szerintem kicsit szélsőségesen itéled meg....nyilván objektíven nézve nem egy 10 pontos cím,de Miki is akinél szerintem itthon kevesek (senki) értenek jobban a jrpg-khez megadta a 8 pontot....ha valaki lepontozta volna ,hogy ha tényleg olyan borzalmas mint ahogy lefested lazán rádobta volna az 5-6 pontot.
Neked totál nem jött be ,ez érthető,de rengeteg rajongónak ,kritikusnak meg eléggé vagy akár nagyon !

Tom Tom2020.04.27 21:38:16
Tom
Tom2020.04.27 21:38:16#0020g

Ezt már nem tudják megmenteni a visszajelzésekre hallgatva. Az a hajó már elment. Tényleg nem értem mi szükség volt erre, hogy folytatást csináltak remake néven. Ezzel a játékkal a Crisis Core lett a part 1., az eredeti FF7 a part 2., az Advent Children a part 3. és ez a "Remake" a part 4. Majd 2-3 év múlva kapunk egy teljesen új folytatást, ami semmi jóval nem kecsegtet. Olyan agyfingás lett ezzel így, mint a Kingdom Hearts sorozat. És mindez generációkkal elmaradott játékmenettel nyakon öntve egészen borzasztó kombináció. Konkrétan megerőszakolták a sorozatot most. A ps3 ff7 remake demo-val volt anno promózva úgy 15 éve. Eltelt 15 év és ezt kapták a rajongók.

kiső kiső2020.04.27 08:20:38
kiső
kiső2020.04.27 08:20:38#0020f

Vannak hibái bőven. A legnagyobb talán, hogy teljesen feleslegesen van ebben a formában elnyújtva. Persze a 60 dolláros árat nem mertek volna (dehogynem) egy feszes tíz-15 órás kalandért elkérni, de talán jobban jártak volna. Azt az időt, amit a cicakeresgélés és a patkányvadászatba, valamint a hosszú unalmas folyosókba belepakoltak, egy izgalmasabb Midgar felépítésébe is fektethették volna. Mondjuk nekem így is tetszett, de leginkább a nosztalgia miatt.
A harc lehetne egy kicsivel lasabb, mert sokszor csak kapkodtam a fejem, hogy ki kivel van. A fejlesztések faszák, valamint a szereplők remekek, de hát azok voltak az eredetiben is. Remélem a visszajelzésekre hallgatva a következő epizód már jobban lesz rendezve.

Tom Tom2020.04.26 08:21:22
Tom
Tom2020.04.26 08:21:22#0020e

Spoiler mentes értékelésem:

Nagyon nagy kár ezért a játékért. Végére értem végre valahára. El volt nyújtva a végére. Rendesen untam. Alig vártam, hogy vége legyen. Mi szükség volt erre a 18. fejezetre? Értem én, hogy így szétszabdalva úgy érezték kell adni valami fél lezárás érzetet, hogy keszekuszán, de valamennyire egésznek tűnjön a produktum. De az egész olyan mintha a készítőknek elgurult volna a gyógyszere. A történet akkor működik mikor nem tér el az eredetitől túlságosan. A többi kínos szenvedésnek érződik.
A grafika totál hullámzó. Az átvezető videók klasszul meg vannak csinálva. Valamint a főszereplők igen kidolgozottak. Minden más átlagos vagy az alatti. A geometriailag egyszerű helyszínek, ahol üres szobák, folyosók vannak egyszerű textúrákkal, mint a reaktorok, csatornák, Shinra épületek, azok jól néznek ki. Minden, ami egy picit is komplexebbnek kellene lennie, mint a nyomornegyed, vagy a templom például, ott alacsony felbontású textúrák rontják az összképet.
A játékmenet totálisan idejét múlt. Ebben a megvalósításban nem is értem minek vártak ennyi évet, hogy ezt elkészítsék. Komolyan semmi, de totál semmi nincs benne, amit akár 20 évvel ezelőtt egy ps2-n ne lehetett volna megoldani játékmenet szempontból. Rendesen mint egy sétaszimulátor az egész. Totálisan csőjáték. De az a rossz fajta, ahol a karakter a láthatatlan falnál tud futni egy helyben. Midgardból konkrétan szinte semmit nem láttunk a játék alatt. Van úgy 3-4 helyszín belőle, amik egyenként úgy két utcából állnak. 21 évvel ezelőtt a Shenmue 2 db utcából álló város ábrázolása lenyűgöző volt, mert ott legalább tudtál interakcióba lépni egy csomó helyen a környezettel, meg addig nem láttunk olyan kidolgozást. De itt így 2020-ban ez a minimalista struktúra, ami az egész játékot jellemzi már arcpirítóan kellemetlen. Lassú, frusztrálóan beintegrált töltőképernyők mászás, kúszás, ajtónyitás formájában mindenhol ezeken a szűk, klausztrofóbiás, zsebkendőnyi helyszíneken is.
A harcok az egyetlen játék része ennek a séta szimulátornak. Vagy legalábbis lenne, de sajnos az alapból csak maximum normál nehézségben elindítható játék óvodásan könnyűre sikeredett. Mindenen át lehet menni elsőre, mint kés a vajon.
Szerintem jobban jártunk volna, ha inkább egy animációs sorozatot készít ebből a square, mert játéknak ez egy nagy nulla. Hálát adok az égnek, hogy 97-ben ott lehettem és oda vissza végigvihettem az eredetit. Úgy néz ki ma már kár várni a feltámadást. Egyszerűen a sqaure arra ma már képtelen...
A nosztalgia sem menti meg / 10 lett ez. Ha nem játszottál az eredetivel, akkor azért hagyd ki, mert ez semmit nem nyújt a nélkül. Ha játszottál vele, akkor azért mert hidd el nem akarod megcsúfítani az emlékeket.
Mielőtt elkezdtem ezt a játékot elképzeltem mennyire nehéz lesz kivárni a folytatást. Így végigjátszva meg már az sem érdekel, ha sose folytatják többé...

V. Miki
V. Miki2020.04.24 13:29:12#0020d

Ez jó, ha igaz, akkor a fordítás alatt elvesztek finomságok. Mondjuk az eredetinek csapnivaló volt a fordítása.

Trishtan Trishtan2020.04.24 09:47:49
soliduss
soliduss2020.04.24 10:51:19#0020c

Amint végzek a kalanddal repülök is 😃 Két gyerek... home office ezerrel és a otthoni tanulás miatt esténként 2-3 óra belecsúszik így is... de lassan haladok.

Chapter 10.. most kúszok visszafele a Sector 7-be...

sQr sQr2020.04.24 09:48:26
sQr
sQr2020.04.24 09:48:26#0020b

gamer365.hu

Itt van az említett topik. Én örülnék, ha többen jönnétek fejtegetni. : ]
A lentebb általam linkelt Easy Allies podcastet is ajánlom hozzá. ^^,

V. Miki V. Miki2020.04.24 09:32:21
Trishtan
Trishtan2020.04.24 09:47:49#0020a

Egy érdekes teória a japán szinkron alapján egy FF7 rajongói csoportból:

"If you play in JP voice.
When the gang meet Sephiroth on the highway.

Barret says: "Temē sakki..." - You SoB from before...
Aerith cut Barret' line and says: "Chigau" - It's not true / wrong
(EN localization got this wrong)

This makes me believe there're two Sephiroths and this Sephiroth wasn't the one that stabbed Barret and Aerith sees through him.

In the last scene with Cloud, Sephiroth uses pronoun "ore" instead "watashi". Both mean I, me in Japanese.
For those who don't know, the war hero Sephiroth used to call himself "Ore" before Nibelheim incident.

In the Japanese releases, Sephiroth uses the pronoun ore prior to his insanity, a common masculine pronoun used by confident males. Following the Nibelheim Incident, he begins to use watashi, a more formal pronoun that is genderless in formal context, likely because he now sees himself as superior to everyone else.
He' only used "watashi" ever since.

But after absorbing Abiters of Fate he's started using "Ore" again.

"Wareware no hoshi wa are no ichibu ni narurashī" - Our planet will be part of it once day
"Ore wa kieta kunai" - I don't want to disappear
"Omae o kes***aku wanai" - I don't want you to vanish / I don't want to vanish you

V. Miki
V. Miki2020.04.24 09:32:21#00209

Bocs, azt hittem már végig vitted. Nyílt egy spoileres topicot már elkezdődött a kivesézés.

Aerith. Hát igen. Ráadásul maradt egy glich a játékban, hogy amikor visszajutsz Midgarba és belépsz a templomban, a "szelleme" látszik egy pillanatra. Azóta is azon gondolkozom, hogy ez bug vagy feature:

🙂

soliduss
soliduss2020.04.24 09:22:26#00208

Pedig szerinte a Mass effect 2-3 elég masszív átvezető áradat volt benne.

Kis túlzással elég sokat merít a FF a Mass Effectből már csak a main és side questek. Talán a későbbi részekben ahol megkapjuk majd a Cid hajóját még közelebb lehet a párhuzam.

Egyedüli fájó pont, hogy míg a mass effectnél a main és a side questek kegyetlenül minőségüek voltak .Addig itt a side Questek nagy része elég nagy időhúzásnak tűnik.

TidusFamous TidusFamous2020.04.23 20:51:36
soliduss
soliduss2020.04.24 09:19:40#00207

Felcsigáztatok srácok. 10 Chapternél tartok még csak, de amiket elhintettetek egyre jobban kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle.

Vagy csak az is lehet, hogy az eredetit túl nagy falat lenne megcsinálni nekik és így "csalnak egy picit a storyval"... + ott az örök kérdés...

Spoiler


Hogy túléli e Areith? Hogy lehet visszahozni Areithet? Fel lehet e támasztani Aretihet . Mennyi és mennyi fals hír volt anno ezzel kapcsolatban.

V. Miki V. Miki2020.04.23 19:04:06
TidusFamous
TidusFamous2020.04.23 20:51:36#00206

Érdekes mennyire mások az emberek ízlése...végigtoltam a ME 2-3-at (első rész kimaradt) és valahogy végigcsak tudatos elismerés volt részemről,de megszeretni nem tudtam...Valahogy a nyugati rpg-kbe annyira nem jön át a történetmesélés.....még a Witcher -nél is picit hiányoltam az ilyen classic átvezetőket.
Hiába volt nagyon jó a sztorija Mass Effect-nek nekem fura mód hiányzik az a fajta átvezetői rendezés ami pl ennél a Remake-nél megvan,de persze tudom hogy a Mass Effect 2 a maga korában egy jobb játék objektíven nézve,de szubjektíven sajnos belőle csak elismerést,de érzelmet nem tudott kiváltani...
Én nagyon sajnálom hogy ilyen kevés nagy költségvetésű jrpg van mert ezekből többet eltudnék viselni...

multishoot multishoot2020.04.23 10:16:36
zaz
zaz2020.04.23 19:17:15#00205

jaja úgy tűnik.

V. Miki V. Miki2020.04.23 19:04:06
V. Miki
V. Miki2020.04.23 19:04:06#00204

Ezért most nyomtak egy soft reebot-ot, és a folytatásban lesznek ugyan ismerős elemek, de egy egészen más sztori lesz mint amit megismertünk. Most legalábbis úgy tűnik.

soliduss soliduss2020.04.23 16:00:33
soliduss
soliduss2020.04.23 16:00:33#00203

Túl sok idő telt el az erdeti de még az Advent C, óta is.

Egy sima folytatás szerintem nem ütött volna ekkorát. Viszont egy ilyen felvezetéssel bármit el tudnak adni... modjuk egy Didge of Cerberus-t Vincent V.-al.... a ps2 részt kb 1 éve vettem újra elő és hihetetlenül jól öregedett.

zaz zaz2020.04.23 14:09:49
zaz
zaz2020.04.23 14:12:04#00202

Nem rég fejeztem be. Semmi meglepő nem volt benne egy dolgot kivéve,de azt betudom a darabolásnak

zaz
zaz2020.04.23 14:09:49#00201

Mondjuk csinálhattak volna egy tök új sztorit is...ebben a világban milliónyi lehetőség van.

sQr
sQr2020.04.23 13:33:38#00200

Akinek van fölös 2 és fél órája az ezt nézze meg:



Sokkal világosabb lesz minden. Max nagyon szépen összefésülte a dolgokat.

Főleg azoknak ajánlanám, akik úgy gondolják, hogy csak a zárásra volt beleerőltetve megalapozatlanul a fordulat és felesleges. Az egész játék alatt szépen végig volt vezetve. Nagyon is tudatos minden párbeszéd vagy akár zeneválasztás is...

V. Miki V. Miki2020.04.23 13:10:53
V. Miki
V. Miki2020.04.23 13:15:11#001zz

Lehetne ezt piszok jóra is csinálni, van erre példa azért (Chrono trigger/Cross, Dragon Quest VII, XI), de tartok tőle, hogy a jelenlegi Sqaure gárdájában nincs akkora tehetség, hogy megtudják oldani.

oriic oriic2020.04.23 11:53:58
V. Miki
V. Miki2020.04.23 13:10:53#001zy

SPOILER

Erre mondtam, hogy vagy ez vagy az eredeti sequel-je, vagy esetleg prequel-je vagy tényleg párhuzamos valóság vagy egyszerre az összes. Van ugye a Végzet, ami irányba tartja a történetet, úgy, hogy a bolygónak jó legyen. Hogy az események úgy alakuljanak, ahogy az originalban, ezért látunk flashback-eket a jövőből. Ezt a végén kikatatjuk, Sephirothnak is ez a célja, mert valószínű ő látja, hogy nem éri el a célját. Így a sztori egészen más irányba mehet, mert a viszperek nem igazítják helyre a dolgot. Így ha sequel, akkor teljes happy end felé mehetünk, ahol Aerith életben marad, S meghal és meteor sincs. Ha sequel, akkor Sephhiroth ment vissza a jövőből, hogy megváltoztassa azt. Ez azt jelentené, hogy az eredeti Sephiroth-ot látjuk, nem a klónt (vagy egy klónba költözött bele S eredeti tudata). Ha prequel, akkor pedig lehet Sephiroth látja a jövőt, változtatni akar rajta, a csapat pedig belemegy. Az új sztorit lehet úgy vezetik, hogy a végén rájönnek, hogy a viszperek nélküli idővonal sokkal rosszabb, mert még tragikusabbra fordul minden, ezért majd olyan irányba kell terelni a sorsot, hogy végül az original sztori vonal jöjjön. Ha pedig párhuzamos valóság, akkor hasonló. Bízom benne, hogy Jenováról még többet meg lehet majd tudni, lehet igazából ő áll az egész mögött. De az is lehet még a készítőknek sincs fogalmuk az egészről, csak kellett valami a végére, és végül egy átláthatatlan zagyvaság lesz az egészből, mint a KH-ban.

oriic oriic2020.04.23 11:53:58
oriic
oriic2020.04.23 11:53:58#001zx

Egyelőre nem tudom elképzelni, hogy magyarázzák meg. Vagy full retcon, vagy behozzák időutazást, párhuzamos világokat, aminek nem tudom hogy örülök-e vagy sem.

V. Miki V. Miki2020.04.21 07:47:21
zaz
zaz2020.04.23 10:17:42#001zw

Az autópálya a vén egy borzalom! fölöslegesen elnyújtott,egy retek bossal. borzalmas! Ezt leszámítva az utolsó 2 fejezet remek volt!

multishoot
multishoot2020.04.23 10:16:36#001zv

Utolsó szakaszban járok. A fősztori kezdene érdekes lenni, de a fejlesztőknek tényleg elgurult a gyógyszere az utolsó adag mellékküldetéseket illetően? Eddig csak szimplán szarok és fantáziátlanok voltak, de most már a keresgélés és időhúzás miatt rohadt idegesítőek is. Mire meglett az utolsó napos csibe is, megőszült néhány hajszálam. Összességében tetszik a játék, de ezek a side questek egyszerűen borzalmasak. Itt vannak ezek a városok és főszereplők, de ahelyett, hogy az érdemi folklórról vagy karakterekről tudnánk meg valamit, cicát, chocót és gyereket keresgélünk, hogy utána egy lelketlen mondattal megdicsérjenek érte. Ó, Mass Effect 2... nem is tudod mennyire hiányzol...

V. Miki
V. Miki2020.04.23 10:04:18#001zu

A tesztet egész biztos Keviny mester írja majd. Nem tudom még, hogy premierkor eltudom-e kezdeni, de várós.

Trishtan Trishtan2020.04.22 20:52:44
theSickness
theSickness2020.04.22 21:04:31#001zt

Valami 80 óra körül adtam fel a végén, mert tápolnom kellett volna. Nekem ez meg akkor is ósdi megoldás volt, felb*szott, félreraktam pár napra, aztán már nem tudtam visszarázódni. Remélem a Definitive kiadás (az általad is említett sub-HD grafika mellett) ezt is orvosolja.

Egyébként amikor lentebb írtam, hogy az elmúlt 15-20 évben csak maréknyi kiemelkedő JRPG volt, abban a maréknyiban nálam ott szerepel a Xenoblade Chronicles. 🙂

Kenny Kenny2020.04.22 20:55:50
Kenny
Kenny2020.04.22 20:55:50#001zs

Okés. Mindenesetre nagyon jó game, csak fájt a pixelhalmaz Wii-n. Még a lábam törött volt, nyomtam 1 hónapig véres szemmel (napi 15 óra). 100 órám volt benne, de nem fejeztem be. Majd most 🙂

theSickness theSickness2020.04.22 19:33:58
Trishtan
Trishtan2020.04.22 20:52:44#001zr

Kíváncsi vagyok majd a véleményedre róla. A Xenoblade 1 szerintem az évtized egyik leghangulatosabb J-RPG-je.

V. Miki V. Miki2020.04.22 19:52:18
V. Miki
V. Miki2020.04.22 19:52:18#001zq

Szerintem tök mindegy, hogy remake vagy remaster, nagyon állat lesz. Nekem kimaradt az eredeti, mert bár megvan a limited, de HD tévén annyira recés volt még Wii U-n futtatva is, hogy minden alkalommal elment tőle a kedvem. De ez az új változat gyönyörű.

Kenny Kenny2020.04.22 18:08:52
theSickness
theSickness2020.04.22 19:33:58#001zp

A "getting a remake" kifejezés cseppet megtévesztő, ugyebár. A meglévő assetek szimpla felhúzott felhasználása NEM egy remake, hanem egy remaster meglétét bizonyítja, de maradnak a videók a sztori és minden más, csak finomhangolnak az egészen. Hogy adnak hozzá extra tartalmat, az megint csak bővítés, nem újagondolás.

Nem véletlen, hogy Definitive kiadásként, nem remake-ként futtatja a kiadó. Hogy a Polygon vagy bárki más bullshitel, nem igazán mérvadó. 🙂 Szerintem nézz rá a videókra.

Kenny Kenny2020.04.22 18:08:52
Kenny
Kenny2020.04.22 18:08:52#001zo

Remake-ként hivatkoznak rá google.com

A Remaster az nem csak tuning (60fps, HD), de az alapok (motor) ugyanazok? Lásd Uncharted Collection, FFXII, FFVIII Remastered, Bayonetta Ps4... itt új motor lesz, és extra tartalom.

theSickness theSickness2020.04.22 12:31:00
Zargul
Zargul2020.04.22 12:51:29#001zn

Talán a játékdesign kérdések már kevésbé vagy egyáltalán nem feszítik öket, jobban látják merre menjenek tovább és technikai oldalrol is vannak kész dolgok. És talán most jobban megpörgetik a dolgokat. Legalábbis optimista vagyok ebben a kérdésben. 🙂

A tippet köszi, megnézem!

V. Miki V. Miki2020.04.22 09:38:20
theSickness
theSickness2020.04.22 12:31:00#001zm

A Xenoblade egy remaster, nem ugyanaz a kategória. 🙂

Kenny Kenny2020.04.22 12:18:07
Kenny
Kenny2020.04.22 12:18:07#001zl

Nagyon jó teszt. Sajnos csak 10 órám van még benne. Felemások az érzések. Kb. egyet tudok érteni Mikivel. Az eredeti még mindig sokkal jobb. Dragon Quest XI túl magasra tette a mércét.

Pár nap és is az új mana és 1 hónap múlva Xenoblade remake. Na ott teljes játékot kapunk. 🙂

V. Miki
V. Miki2020.04.22 11:51:58#001zk

Hát igen, nem tudom hogy csinálták, de 1999 ősze és 2001 ősze/decembere között három számozott FF jött. Örülnénk ha most a remake elkészülne ennyi idő alatt.

theSickness
theSickness2020.04.22 11:43:54#001zj

Nekem talán 1998 a kedvencem: Metal Gear Solid, Parasite Eve, Xenogears, Tekken 3, Tenchu, Resident Evil 2, Heart of Darkness, MediEvil, Zelda: Ocarina of Time, Banjo-Kazooie, Fallout 2, Half-Life, Thief. Leginkább.

(és volt abban az évben egy csomó olyan játék, ami talán nem volt akkora sikersztori, ám nagyon jó emlékeim fűződnek hozzájuk, pl. Brave Fencer Musashi, Gex, Skullmonkeys, Turok 2)

kiső kiső2020.04.22 11:24:17
soliduss
soliduss2020.04.22 11:41:02#001zi

V.Miki, kiső Sickness: hát igen... néha vissza sírom azokat az időkat. Amikor még csak bontogatta a grafikai korlátokat a poligonok... és a pixelekhez szokott szemünk olyan csodaként élte meg.

Manapság meg ha nincs motion capture.... vagy lézerscanelt élő emberről scanel arca egy karakternek akkor az meh....

kiső
kiső2020.04.22 11:24:17#001zh

Soha nem lesz mégegyszer ilyen az biztos. Akárcsak a PS2-es 2001.-es ünnepi szezon: Jak&Daxter, Silent Hill 2., MGS2., GTA3. DMC, FFX., ICO. Plusz egy kis Ace Combat 4., Soul Reaver 2., Burnout, Time Crisis 2. Nem volt egyszerű menet mit vegyen az ember.

V. Miki V. Miki2020.04.22 11:03:03
V. Miki
V. Miki2020.04.22 11:03:03#001zg

Tudom más világ volt, de megnéztem 2000-ben milyen Square játékok jöttek (USA): Vagrant Story (február), Chrono Cross (augusztus), Parasite Eve II (szeptember), Final Fantasy IX (november). Japánban pedig augusztusban még egy Dragon Quest VII-et is kiadtak. Azt hiszem ez volt a csúcs évük.

soliduss soliduss2020.04.22 10:38:18
soliduss
soliduss2020.04.22 10:38:18#001zf

Akkor még nem tudhattuk, hogy a square kis túlzással csak 1 játékra tud koncentrálni 😃 amint kész lett a FF15 fogtak hozzá a Kingdom H-hoz... amint azt befejezték zizentek rá a FF 7-re.

Szerintem soha többet nem jelentenek be játékot ilyen korán... mert szerintem 5 éve még csak egy maroknyi ember melózhatott rajta...

V. Miki V. Miki2020.04.22 09:38:20
soliduss
soliduss2020.04.22 10:36:23#001ze

Hatalmas nosztalgiabomba a játék. Egyedüli hibája számomra a néha felemás grafika.

Jól látszik, hogy melyek a fő story részei... és melyek a side missionok. ez kb az első 3-4 órában nem tűnik fel.... de a 11-12 órára már az npc külalakjából megmondom, hogy ez most melyik fajta küldetés lesz.

A harcrendszer parádés... a játék maga kihívással teli még normál módon is. Ma neki is futok 3.ra a hellhousenak.

kiső
kiső2020.04.22 10:33:24#001zd

A P5-nek még az alapkiadása is közel 100 óra volt, ezért el sem tudom képzelni mennyi lehet a Royal. Hála Istennek engem má nem érint, nekem bőőőven elég volt a sima is, az is tökéletesen kerek.

V. Miki V. Miki2020.04.22 10:29:58
V. Miki
V. Miki2020.04.22 10:29:58#001zc

Nálam meg mindent vitt. Teljesen olyan érzés volt vele játszani, mintha visszajöttek volna a régi szép idők. Most a Persona 5-tel szemezek, anno kimaradt, Nesh pedig szépen ráhypolt a Royalra. 🙂

kiső kiső2020.04.22 10:21:16
1 / 3 1 2 3

Gameplay bemutatók - ez történt pénteken

Benne: Reanimal, Bubsy in: The Purrfect Collection, Crimson Desert.

1 órája

Senua's Saga: Hellblade II - Enhanced

A Ninja Theory tavaly megjelent narratív kalandját kellemes kritikai visszhang, éles viták és lehangoló eladási adatok kísérték. Képes változtatni ezen a PlayStation konzolokra is megjelent Enhanced kiadás?

9 órája
4

Endzone 2

A várósépítő- kolóniamenedzsment játékokban már mindent ellőttek, ami itt újdonság lehet, gondolhatnánk. Lássuk, mit tud az Endzone 2, amely tovább csavarja a formulát.

23 órája
3

Korai megjelenések, új bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Of Peaks and Tides, Jurassic Park: Survival, Crosswind, Docked, Ratatan, Ghost of Yōtei, Arctic Awakening, Neo Berlin 2087.

1 napja
5

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

1 napja
6

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

2 napja
8

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

2 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

2 napja
33

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

3 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

3 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

4 napja
1

Battlefield 6

4 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

4 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

7 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

7 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

8 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

8 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

8 napja
4

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.