[Teszt] Sword of the Vagrant

Sword of the Vagrant

ne5hVáradi Dániel2022.12.19. 23:00

A Team Cherry (többek között) már bizonyította, hogy nem kell hatalmas stúdió ahhoz, hogy kiváló alkotások szülessenek, néhány igazán lelkes fejlesztő is elég hozzá. Az O.T.K Games hasonló elgondolás mentén igyekszik letenni a névjegyét az iparban, az ausztrál srácokkal ellentétben azonban némileg döcögősebb úton.

A Sword of Vagrant története meglehetősen egyszerű, mondhatni klisés elemekből dolgozik. Adott nekünk Vivian karaktere, aki nehéz sorsú gyerekből felcseperedve válik harcossá és indul el egy viszontagságos úton, hogy kiderítse családja múltját. Útja során persze annak rendje és módja szerint kerül bonyodalmakba, mert mint azt mindannyian tudjuk, a jótett mindig elnyeri méltó büntetését. Célja eléréséhez folyamatosan mások ügyes-bajos dolgait kell teljesítenie, miközben újabb és újabb szörnyek törnek az életére.

A körítés tehát nem sok újat hoz az egyenletbe, a játékmenet pedig bár szintén ismert, egyszerű elemekből építkezik, kicsivel jobban teljesít, mint a sztori. Azonban itt is akad néhány apró bökkenő. Ezek egyike, hogy a küldetések teljesítése rendszerint ide-oda való ingázással telik a megbízó és a küldetés célja között, amivel önmagában még nem is lenne probléma, hiszen megannyi játék alkalmazza ezt a formulát. Az azonban már nyögvenyelősebbé teszi a dolgot, hogy a végpontok közötti szakaszon a kis "szobákra" tagolt játéktér rendszeresen visszatermeli a már legyőzött ellenfelek, sok esetben pedig egy rögtönzött arénába is belekényszerít minket, ahonnan csak akkor szabadulunk, ha mindenkit eltettünk láb alól.

Ez pedig, kiegészítve a játék szigorú mentési rendszerével és a logikát és átláthatóságot sokszor mellőző térképével, könnyen eredményezi azt, hogy akár fél-egy órányi előrehaladásunk mehet a levesbe és kezdhetünk mindent az utolsó mentésünktől. Már ha volt ilyen, a Vagrant ugyanis van annyira régivágású, hogy az automatikus mentést sem használja, így ha figyelmetlenül elvétjük, hogy az aktuális tábortűznél megpihenve mentsünk, akkor bizony durva pofonokba is belefuthatunk ennek felismerése után.

A tájékozódás nehézségét és a kényszerű harcok sokaságát a harc- és fejlesztési rendszerrel igyekeztek ellensúlyozni a készítők, több-kevesebb sikerrel. A folyamatosan újratermelődő ellenfelekből szépen megszedhetjük magunkat arannyal és manával, előbbiből új fegyvereket és páncélokat szerezhetünk, esetleg egy fogadóban költhetjük el egy finom ételre, amiből aztán némi passzív bónuszt kapunk, utóbbi pedig új mozdulatok és képességek megnyitására szolgál a szerencsére nem túlbonyolított képességfán. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy bizonyos ágak esetén nem pusztán a manára lesz szükségünk, hanem speciális tárgyakra is, így amíg azoknak nem vagyunk birtokában, komoly mértékben csappan a választható lehetőségek kínálata, amit fölösleges nehezítésnek érzékeltem.

Már csak azért is, mert ha van valami, amiben a Vagrant nem szenved hiányt, az a kihívás. Kezdődik az egész a menüben, ahol a játék indításakor konstatálhatjuk, hogy a nehézségi szint a Normaltól csak felfelé terjed, így biztosra vehetjük, hogy még a legalacsonyabb szint sem lesz sétagalopp. Emellé társulnak a már említett végtelenül rajzó ellenfelek és kötelező arénaharcok, valamint a többszörös életcsíkkal rendelkező bossfightok. Amiknél a bekapott ütéseken túl még arra is figyelnünk kell, hogy a gyógyítás is kapott egy amolyan apró büntetést, az egyes italok ugyanis rendelkeznek egy időkorláttal, ha ez alatt kísérelünk meg újra gyógyítani magunkon, akkor csökkentett hatásban lesz részünk. Ennek legalább annyi előnye van, hogy kétszer is meggondoljuk, hogy az egyébként véges (és nem visszatöltődő) készletünkből mikor használunk el.

Amit még fontos megjegyezni, hogy bár a készítők igyekeztek a látványos harcokkal reklámozni a játékukat, ezt néha épp maga a rendszer aknázza alá. Egyfelől alkalmanként komoly késések lehetnek a lenyomott gomb és a képernyőn megjelenő támadás között, másfelől a játék kombórendszere meglehetősen vaskalapos, egy kombinált támadást nem lehet az egyszerű csapások közé beékelni, mindössze az egyes mozdulatokat fűzhetjük egymás után. Ez leginkább a játék elején lehet zavaró, amikor még kellően szegényes a repertoárunk és a harcok kimerülnek a könnyű és nehéz suhintások ritmikus ismételgetésében.

Vizuális oldalról a készítők le sem tagadhatnák, hogy a Vanillaware játékai jelentették az inspirációt, az azonban mindenképpen nagy piros pontként írható a számlájukra, hogy a játékhoz hozzácsaptak egy digitális albumot, melyben bőven szemezgetnek a helyszínekből, ellenfelekből és az átvezető jelenetekhez használt grafikákból. Tekintve, hogy napjainkban az ilyesmi általában a különféle speciális kiadások része szokott lenni, ez mindenképpen örömteli húzás a csapattól. Ami pedig a hangokat illeti. Amit megspóroltak a szinkron hiányával, azt igyekeztek a zenei aláfestéssel kompenzálni, a bossfightok alatt hallhatunk néhány kifejezetten pörgős, bár a fantasy környezethez kissé furán passzoló zúzós betétet is.

A Sword of the Vagrant az utóbbi évek kiemelkedő 2D akciójátékainak magasságaiba nem ér fel, az O.T.K Games lelkes ifjoncaiban azonban ott rejtőzik a lehetőség, hogy a jövőben már egy ligában versenyezhetnek ezekkel. Odáig azonban a játékuk leginkább az ismerős látvánnyal és a meglehetősen baráti árcédulával lehet csábító a műfaj kedvelőinek.

PLATFORM PS4 (tesztelt), PS5 (2023-ban), One, Switch
KIADÓ Rainy Frog FEJLESZTŐ O.T.K Games
MEGJELENÉS 2022. december 1. ÁR 2900 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

1 órája
1

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==