[Teszt] Super Meat Boy Forever

Super Meat Boy Forever

mcmackoGéczy Attila2021.01.09. 23:00

Van valami furcsa abban, hogy a Flash megszűnése után pár nappal kezdek körmölni a Super Meat Boy Foreverről. Az első Meat Boy még böngészős játékként indította pályafutását, de a második, Super Meat Boy-nak is megvolt a maga játéktörténeti szerepe.

Például az, hogy konzolon is legitimálja a letölthető indie címek megjelenését. A Super Meat Boy az XBLA platform felpörgetésében fontos szerepet vállalt, és játékosok sokasága kapott rá a retróból gyökerező, precíz játékmechanikákra, amelyek addigra kikoptak a köztudatból. A többi már tényleg történelem - a Super Meat Boy utoljára 2018-ban jött ki Switchre, érdemei pedig eltörölhetetlenek, mind az egyetemes krónikában betöltött szerepe, mind pedig a máig piszkosul szórakoztató játékmenete miatt.

A most tárgyalt Super Meat Boy Forever pedig úgy csatlakozik rá erre a fényes, kiemelkedő múltra, hogy gyakorlatilag semmilyen jelentőséget vagy aktualitást nem tud magának kiharcolni.

Az évek óta fejlesztett, mi több, majdnem hogy fejlesztői pokolból kikászálódott projekt ugyanis koncepciót vált, és bár ezzel nem lenne nagyobb probléma, sajnos ez a merész vállalás nem áll erős lábakon.

A játékmenet a "runner" mechanikára lett áthuzalozva, azaz husifiút és bandázsasszonyt csak ugrás, és becsúszás szempontjából tudjuk irányítani, miközben azok meghatározott tempóban haladnak. Persze a pályákon van elég trükk ahhoz, hogy az akció irányt váltson, és feje tetejére állítsa az elképzeléseinket. De alapvetően egyszerű vesszőfutás minden pálya, az eredeti játék véres-fröcsögős szellemében, csak épp fél-random elhelyezett terepelemekkel.

Ezt a véletlenszerűséget nyilván nem lehet 100%-ig fenntartani egy ilyen pontosságot igénylő játéknál, így (csak feltételezem) kész blokkokból építkezik a játék, viszont azokból rengeteg van, így ritka az ismétlődés. A kampány indításával a világok és a pályák is újragenerálódnak, persze egy végigjátszás során 6-7 órán keresztül egy "világtérképet" fogunk végiglépdelni, az nem alakul át idő közben. A sztori alapjai persze mindig változatlanok lesznek. Dr. Fetus által elrabolt csemeténk után iramodunk, miközben csetlős-botlós humorba és rajzfilmesen brutalitásba mártott átvezetőkön követjük hőseink útját.

Egy jó váltás tényleg újra felpezsdíthet egy elcsépelt témát - itt azonban nem elég, hogy mobiljátékszerű lett a Meat Boy veleje. Az irányítás szabadsági fokait alaposan megnyirbálta a csapat, amitől butábbnak, egyszerűbbnek tűnik a koncepció. Ezzel, és a random világalkotással pedig elveszik a kézműves jelleg, az emberi pepecseléssel összerakott egyedi pályák bája, ami véleményem szerint elengedhetetlen egy jó platformernél. Ami marad, az a flow és a reflexjátékból származó sikerélmény. Ez a tény tud szép pillanatokat okozni, mi több, létjogosultságot is ad a Super Meat Boy Forevernek, de a mai felhozatalban ez már csak egy soványka rétegnek fog tetszeni.

Mondjuk ki ismét, a Super Meat Boy Forevernek nincs semmilyen komolyabb jelentősége - ez a legnagyobb probléma a hősies eredményeket elért előd után. Egy olyan folytatásról van szó, amely megpróbál újítani, de az előd azóta sokszor ismételt trükkjeit nem tudja felülmúlni. Az ipar elhaladt a Super Meat Boy felett és kicsit el is csépelte a stílusjegyeket. Ma már azon sem csodálkozunk, hogy egy maroknyi tejfelesszájú leiskolázza a régi iskola nagyjait. Bárcsak ennek az igénye egy kicsit is látszódna ezen a folytatáson...

Pontosan
6
Platform: PC, Switch (tesztelt)
Kiadó: Team Meat | Fejlesztő: Team Meat
Megjelenés: 2020. december 23. | Ár: kb. 6.000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

15 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==