PEPPER GRINDERAGRESSZÍV ÁSKÁLÓDÁS MINDENKINEK

Gondolkoztál már azon, hogyan festene a Celeste, ha a főhősnek lenne egy ordenáré nagy fúrója? Ha igen, jó hírünk van: a Pepper Grinder pont erre a fogas kérdésre ad választ. Az Ahr Ech által jegyzett játékban ugyanis egy kalózt alakíthatunk, akinek mindössze egy szükségtelenül nagy fúró áll a rendelkezésére ahhoz, hogy visszaszerezze ellopott kincsét a riválisaitól. A program ezt a sztorit izzasztó platformer szekciókkal, kisebb logikai fejtörőkkel és keresztbe-kasul átfúrható pályákkal megfejelve adja elő, ami végeredményben egy nagyon kellemes mixet eredményez. Az áskálódásra épülő szakaszok pont annyira nehezek, hogy tartogassanak némi kihívást, de az életről azért ne hozzanak le, az irányítás kontrollerrel több mint kézreálló, a látványvilág pedig elbűvölő a maga pixeles valójában. Egy szó mint száz, a Pepper Grinder a demója alapján egy remek akció-platformernek tűnik, mely a zsáner újoncainak és veteránjainak egyaránt tartogathat kellemes meglepetéseket.
Megjelenés: 2024. | Fejlesztő: Ahr Ech | Platform: PC (bejelentve), Switch (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
HAROLD HALIBUTMOSZATMESE

Fotogrammetria. Egy csodás eszköz, amit sokkal többször használnak videojáték asseteknél, mint gondolnánk. A Harold Halibut azonban nem az Unreal motor izlandi szikláit vagy sivatagi szkennelt kőfalait hozza be a képbe, hanem Wes Anderson stop-motion bábfilmjeit idézi meg a fotogrammetria eszközeivel. A régóta készülő kalandjáték demója egy 50 gigás csomaggal csorgott le a Deckemre, majd jött a magyarázat a fejlesztőktől - a beszkennelt bábuvilág tényleg ekkora, és a demó gyakorlatilag majdnem az egész játék környezetét tartalmazza, megatextúrával, miegymással. Azonban nem a technikai részletekre vagyunk kíváncsiak (persze arra is), hanem a játékmenetre. A Harold Halibut egy narratív kalandjáték lesz, amelyben egyelőre a rejtvényfejtés helyett a dialógusokon, felfedezésen volt a hangsúly. A jobbra-balra mászkáláson. Na meg a látványon. Egyszerűen nem lehet a Harold Halibut esetében elvonatkoztatni a vizualitástól meg a stílustól. A demo alapján azonban a Wes Andersonos művészi mélység, éles szatíra kicsit hiányzik a játékból. Ez azért ijesztő, mert a gameplay sem tűnik olyan mélynek, mint a játék idegen óceánja. Innentől meg nálam a hype besüllyedt. Lehet lesz ebben a címben több kakaó, de inkább a moszatszag érződik Harold elképesztő külleme körül. Kár.
mcmacko
Megjelenés: 2024. | Fejlesztő: Slow Bros | Platform: PlayStation 5, Nintendo Switch, PlayStation 4, Windows, Xbox One, Xbox Series X|S | DEMO és Wishlist: KATT!
OUTCAST: A NEW BEGINNINGULUKHAI VISSZATÉR

Egyik kedvenc játékom az Outcast. Pont. A maga korában egy olyan élményt és technológiai csodát szolgáltatott, amely örökre emlékeimbe égett. A New Beginning gyökerei még a PS2-es időkre nyúlnak vissza, szinte kisebb csoda, hogy az Appeal a második részt 2024-re összehozta. Én nem tudtam bízni a projektben, az összes trailerből egy janky, darabos, elmaradt cucc képe tükröződött, a Steam Fest demó, ami azóta elérhető konzolokon is, azonban elhessegette a negatív érzéseket. A New Beginning jól néz ki. Nagy. Az akció kicsit tényleg darabos, de élőben sokkal szórakoztatóbb, mint a videók alapján azt várni lehetett. Van jetpack, bő vertikalitás. Egy csomó apró figyelmesség, amire menet közben csodálkozik rá az ember. Az atmoszféra pedig a gyönyörű zenékkel tényleg megidézi Adelpha világát. A játék megfelelő beállításokkal Steam Decken is elfutogat (bár shader stutter van dögivel), érdekes mód viszont a PS5-ös változatról is szub-30 FPS értékeket jeleztek fürkészeink. Március 15-ig kell várni a megjelenésig, a demó után bizakodó vagyok. Adelpha visszavár!
mcmacko
Megjelenés: 2024. 03. 15.| Fejlesztő: Appeal | Platform: PlayStation 5, Windows, Xbox Series X|S | DEMO és Wishlist: KATT!