Úgy tűnik, ez a hét tényleg a retro játékokról szól itt a Gamer365-ön, a mai napon megjelent ugyanis a Pocky & Rocky Reshrined, amely a SNES-korszakba repít el bennünket.
A Tengo Project csapata azt a nemes feladatot kapta az elmúlt években, hogy felmelegítse a Natsume klasszikusait: így készülhetett el előbb a Wild Guns Reloaded, majd a The Ninja Saviors: Return of the Warriors. Most pedig az 1992-es, SNES-re megjelent run-and-gun csoda, a Pocky & Rocky került terítékre a japán stúdiónál, ahol egyébként az eredeti alkotók közül is tevékenykednek néhányan – ennek tükrében aligha lepődtünk meg azon, hogy egyszerű újrafirkálmány helyett minőségi, lelkiismeretesen elkészített remake-et kaptunk.
Mivel az eredetit én csak névről ismertem, ezért a teszttel párhuzamosan bele-belepillantottam az eredeti változat végigjátszásába is, hogy tiszta legyen a kép előttem, és elégedetten tapasztaltam, hogy – a játék körüli marketinget megerősítve – tényleg nem egy egyszerű vizuális ráncfelvarrásról van szó, hanem komplett újragondolásról. Pedig az első pálya még eléggé hű az eredetihez, de aztán ahogy haladunk előre, úgy jönnek be az újabb és újabb elemek, ráadásul a szintek száma is megnőtt az idén 30 éves originál kiadáshoz képest, így nemcsak új impulzusokat kapnak a régi rajongók, de a játékidőt is sikerült némileg kitolni. A Pocky & Rocky persze ezzel együtt sem egy hosszú darab (az elhalálozásokkal és újrakezdésekkel együtt is végigtolható pár óra alatt), de ez inkább a műfaj sajátossága, mintsem a játék kritikája.
A Pocky & Rocky Reshrined játékmenete továbbra is a hógolyó elv mentén halad: támadásunkat két lépésben erősíthetjük a felszedhető power-upokkal, ami alaposan megkönnyíti a dolgunkat – a kimaxolt „fegyverrel” egyes pályaszakaszokat játszi könnyedséggel tudunk végigdarálni. Ellenben ha sebződünk, akkor elveszítünk egy szintet (ezt még van esélyünk visszaszerezni, ha gyorsan reagálunk), illetve nagyon ügyelni kell arra is, hogy a háromféle felszedhető itemet ne kombináljuk, mert ha új típust szedünk fel, akkor az első szintről indulunk. Igazából az említett hógolyó is innen jön: ha a pálya elején elkapjuk a fonalat, akkor már-már úgy haladunk, mint kés a vajon, a hibák ugyanakkor gyakran tötymörgést és nyögvenyelős előrehaladást eredményeznek. Hogy ez mennyire jó, azt mindenki döntse el maga – a játék szerintem ezzel együtt is élvezetes, nagyban köszönhető az ötletes ellenféldizájnnak és az egyáltalán nem túlzó kihívásnak. Az extra játékelemek közül mindenképpen ki kell még emelnem a söprő mozdulatot, amivel könnyedén vissza tudjuk terelni a lövedékeket az ellenfelek irányába, így a pattern-tanulás helyett sokkal inkább a fegyelmezettség és a türelem kerül előtérbe az intenzívebb szekvenciáknál.
A látványvilág és a zenék egyébként teljes mértékben az eredetit idézik, azzal együtt is, hogy érezhetően a nulláról lett újrahúzva a játék, így tényleg egy minőségi nosztalgiatrip vár ránk, gyönyörű pixelgrafikával és fülbemászó dallamokkal. És bár maga a játékmenet kissé archaikusnak tűnhet (és hát tulajdonképpen az is), az újítások abszolút megadják a Reshrined kiadás létjogosultságát. Arról nem is beszélve, hogy a végigjátszással megnyitható Free Mode-ban a szabad karakterválasztás lehetősége is megadatik (amik között egyébként immáron jóval nagyobb a különbség, mint az eredetiben!), ami jócskán kitolja a szavatosságot.
A Pocky & Rocky Reshrined hibátlan múltidézés, amely kellemes mennyiségű újítással hozza el nekünk újból a Natsume idén jubiláló játékát. Nem megkerülhetetlen klasszikus, látványra és játékmenetre pedig továbbra is a SNES-érát idézi, aki azonban éppen ezt szeretné felmelegíteni, az keresve sem talál jobbat a nyári felhozatalban.
Pocky & Rocky Reshrined | Platform: PS4 (tesztelt), Switch | Kiadó: ININ Games | Fejlesztő: Tengo Project | Megjelenés: 2022. június 24. | Ár: 10 590 Ft / €29.99