[Teszt] Pocky & Rocky Reshrined

Pocky & Rocky Reshrined

dragCsető Zsolt2022.06.24. 09:00

Úgy tűnik, ez a hét tényleg a retro játékokról szól itt a Gamer365-ön, a mai napon megjelent ugyanis a Pocky & Rocky Reshrined, amely a SNES-korszakba repít el bennünket.

A Tengo Project csapata azt a nemes feladatot kapta az elmúlt években, hogy felmelegítse a Natsume klasszikusait: így készülhetett el előbb a Wild Guns Reloaded, majd a The Ninja Saviors: Return of the Warriors. Most pedig az 1992-es, SNES-re megjelent run-and-gun csoda, a Pocky & Rocky került terítékre a japán stúdiónál, ahol egyébként az eredeti alkotók közül is tevékenykednek néhányan – ennek tükrében aligha lepődtünk meg azon, hogy egyszerű újrafirkálmány helyett minőségi, lelkiismeretesen elkészített remake-et kaptunk.

Mivel az eredetit én csak névről ismertem, ezért a teszttel párhuzamosan bele-belepillantottam az eredeti változat végigjátszásába is, hogy tiszta legyen a kép előttem, és elégedetten tapasztaltam, hogy – a játék körüli marketinget megerősítve – tényleg nem egy egyszerű vizuális ráncfelvarrásról van szó, hanem komplett újragondolásról. Pedig az első pálya még eléggé hű az eredetihez, de aztán ahogy haladunk előre, úgy jönnek be az újabb és újabb elemek, ráadásul a szintek száma is megnőtt az idén 30 éves originál kiadáshoz képest, így nemcsak új impulzusokat kapnak a régi rajongók, de a játékidőt is sikerült némileg kitolni. A Pocky & Rocky persze ezzel együtt sem egy hosszú darab (az elhalálozásokkal és újrakezdésekkel együtt is végigtolható pár óra alatt), de ez inkább a műfaj sajátossága, mintsem a játék kritikája.

A Pocky & Rocky Reshrined játékmenete továbbra is a hógolyó elv mentén halad: támadásunkat két lépésben erősíthetjük a felszedhető power-upokkal, ami alaposan megkönnyíti a dolgunkat – a kimaxolt „fegyverrel” egyes pályaszakaszokat játszi könnyedséggel tudunk végigdarálni. Ellenben ha sebződünk, akkor elveszítünk egy szintet (ezt még van esélyünk visszaszerezni, ha gyorsan reagálunk), illetve nagyon ügyelni kell arra is, hogy a háromféle felszedhető itemet ne kombináljuk, mert ha új típust szedünk fel, akkor az első szintről indulunk. Igazából az említett hógolyó is innen jön: ha a pálya elején elkapjuk a fonalat, akkor már-már úgy haladunk, mint kés a vajon, a hibák ugyanakkor gyakran tötymörgést és nyögvenyelős előrehaladást eredményeznek. Hogy ez mennyire jó, azt mindenki döntse el maga – a játék szerintem ezzel együtt is élvezetes, nagyban köszönhető az ötletes ellenféldizájnnak és az egyáltalán nem túlzó kihívásnak. Az extra játékelemek közül mindenképpen ki kell még emelnem a söprő mozdulatot, amivel könnyedén vissza tudjuk terelni a lövedékeket az ellenfelek irányába, így a pattern-tanulás helyett sokkal inkább a fegyelmezettség és a türelem kerül előtérbe az intenzívebb szekvenciáknál.

A látványvilág és a zenék egyébként teljes mértékben az eredetit idézik, azzal együtt is, hogy érezhetően a nulláról lett újrahúzva a játék, így tényleg egy minőségi nosztalgiatrip vár ránk, gyönyörű pixelgrafikával és fülbemászó dallamokkal. És bár maga a játékmenet kissé archaikusnak tűnhet (és hát tulajdonképpen az is), az újítások abszolút megadják a Reshrined kiadás létjogosultságát. Arról nem is beszélve, hogy a végigjátszással megnyitható Free Mode-ban a szabad karakterválasztás lehetősége is megadatik (amik között egyébként immáron jóval nagyobb a különbség, mint az eredetiben!), ami jócskán kitolja a szavatosságot.

A Pocky & Rocky Reshrined hibátlan múltidézés, amely kellemes mennyiségű újítással hozza el nekünk újból a Natsume idén jubiláló játékát. Nem megkerülhetetlen klasszikus, látványra és játékmenetre pedig továbbra is a SNES-érát idézi, aki azonban éppen ezt szeretné felmelegíteni, az keresve sem talál jobbat a nyári felhozatalban.

Pocky & Rocky Reshrined | Platform: PS4 (tesztelt), Switch | Kiadó: ININ Games | Fejlesztő: Tengo Project | Megjelenés: 2022. június 24. | Ár: 10 590 Ft / €29.99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

37 perce

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

17 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==