[TESZT] NBA 2K25

NBA 2K25

Gamer3652024.09.20. 11:14

Sok lángos és jégkrém fogyott azóta, hogy a Celtics megnyerte az NBA bajnoki címét, Steph Curry pedig az olimpiát, így egyre komolyabb elvonási tünetek gyötrik az amerika kosárliga kedvelőit. Alig várjuk hogy láthassuk a szupermutáns Wembanyama sophomore szezonját, a szupertehetséges Oklahoma City menetelését talán egészen a döntőig, vagy éppen ahogy a szuperapu Lebron James permanens “hozd el a gyereket a munkahelyedre” napot tart a Lakersnél. Aki nem tud várni október végéig, az a fentieket már most is átélheti a 2K Sports idei szezonra aktualizált kosárlabda-játékában.

Első indításkor igazi “in medias res” kezdésben lesz részünk, hiszen az NBA döntő hetedik meccsének utolsó, mindent eldöntő pillanataiba kapcsolódunk be sebtiben kiválasztott játékos karakterünkkel. Én a Golden State Warriors kiscsatáraként hallgattam meg a játékhoz kitalált segédedző figura bíztató szavait, miközben Kerr mester pályára küldte a closing lineup-ot az utolsó három percre. A könnyűre állított nehézségi fokozta garantálta a sikert, ahogy azt is, hogy a gameplayt - bármennyire élvezetesnek hatott is - ezen a ponton még korainak éreztem megítélni. A grafika láthatóan a PS5 Pro megjelenéséig elérte a generáció határait, csak minimális fejlődés látható, az is főként a hajak megjelenítésében, élethűbben lobognak a rasztásított tincsek. Nincs ezzel különösebb baj, a vizuális prezentációra eddig sem lehetett panasz. A látványos animációknak hála élvezettel rángatom meg a gyűrűt a meccs utolsó zsákolásánál, amivel meg is nyerjük a bajnoki címet. A tömeg őrjöng, a cserék a pályára rohannak, Steph, Draymond és a többi csapattárs engem ünnepel… majd bilibe ér a kezem, hiszen mindez csak álom volt.

Mármint a My Career mód sztorija szerint a karakterem álmodozott, miközben valójában épp első NBA meccsére készül a kiválasztott csapatban. Draft, Summer League, Training Camp, Draft Combine tehát ezúttal nincs, játékosunk háttérsztoriját négy teljesen opcionális meccs keretében ismerhetjük meg. Érdekesség, hogy ezek közül az utolsó a FIBA U19-es világbajnokság döntője amerikai színekben a spanyolok ellen a debreceni Főnix Arénában. Sajnos más nemzetiségű karaktert továbbra sem indíthatunk, ami lassan elég kínosan hat, tekintve hogy jelenleg a top 5 NBA játékos között nincs amerikai…

Miután a kötelező haversrác-menedzser szereplő kirángatott minket az álomvilágból és nyakunkba lőcsölt néhány questet (beszéljünk az edzővel, menjünk el streetballozni, ilyesmik), szétnézhetünk pofás otthonunkban, aminek jelentős részét saját kosárpályánk foglalja el. Visszatért tehát a MyCourt, ahol szabadon begyakorolhatjuk a játék irányítását, kipróbálhatunk új animációkat, vagy áthívhatunk NBA játékosokat vagy akár a haverjainkat is egy kis baráti offline vagy online dobálásra. Szintén a kecóban található a már említett múltbéli meccsekhez vezető emlékplakett, a következő mérkőzés elérését biztosító tévé, és a Learn2K szoba, ahol az alapoktól sajátíthatjuk el a játék irányítását egy újragondolt és meglehetősen jól működő oktatómód formájában. A kijáraton távozva pedig egy, az eddigieknél kisebb, átláthatóbb várost fedezhetünk fel, ahol a szokásos online streetball Park játékmód mellett offline kosaras kihívások, in-game currency szivattyú ruhaboltok és olyan extrém minigamek is várnak ránk, mint a go-kart pálya. Szerencsére a MyCareer mód legtöbb funkciója a bárhonnan behozható menüből is elérhető, ha éppen a virtuális világban való bolyongást megunva csak gyorsan szeretnénk egy meccset indítani.

Ha már a meccsnél tartunk, beszéljünk pár szót az idei gameplayről. Alapvetően megmaradtak a tavalyról (és persze a korábbi évekből) hozott kiváló alapok, amiket sikerült több területen is továbbfejleszteni. A legfontosabb az új cselezési motor, ami nem csak marketingszöveg, valóban érezhetően folyékonyabban kapcsolódnak egymásba a különféle mozdulatok, és nagyszerű érzés a védőt kicselezve és sebességelőnyt szerezve kosárra törni. Ilyenkor a gyűrű közeli befejezéseknél is tettenérhető a változás, az ellenfelekkel való ütközés ezúttal nem jelenti automatikusan a dobás kihagyását, megfelelő játékossal és jó release-el esély van a contact layup-ok értékesítésére is. A távoli dobások is jól működnek idén, az időzítések jól érezhetőek, jó dobókkal akár a kissé korán vagy későn eleresztett dobások is beeshetnek, ráadásul nem minden találat csont nélküli, néha a gyűrűn megpattanó labdából születik kosár. Az irányítás egyébként a végtelenségig személyre szabható - ha akarjuk teljesen kivehetjük az időzítés szerepét a dobásból, ilyenkor csak a játékos dobószázaléka számít, de ha bízunk a ritmusérzékünkben akár meg is növelhetkük a pontos elengedés súlyát. Emelett meghatározhatjuk, hogy az animációk mely pontja számítson pontos elengedésnek (felugrás, tetőpont, dobómozdulat kezdete vagy vége), vagy némi plusz engedményért kikapcsolhatjuk az időzítést segítő HUD elemet.

A mesterséges intelligencia is a fejlődés jeleit mutatja mind támadásban, mind védekezésben. Jó a dobáskiválasztása és be is dobja az üres tempókat, a passzsávokat pedig jól védi, ahogy az elzárás-leválásokat is. Ha egy pick&roll-nál jól vált az AI és a magasemberével drop coverage-t védekezik, akkor nem érdemes elvállalni a bepasszt, inkább meg kell próbálni máshogy feltörni a védelmet. Nem tartom magam nagyon jó játékosnak, így nekem már az All Star fokozat is megfelelő kihívást jelent, pedig felette még ott van a Superstar és a Hall of Fame szint is.

Persze MyCareer módban külön nehezítés, hogy szokás szerint 60-as (a 99-ből) értékeléssel kezdünk, így kezdetben még a cserepadról érkezve az ellenfél cseréi ellen is csak szenvedni fogunk. Az All Star kiadáshoz kapott 100.000VC-t ráköltve karakterünkre már elérhetünk egy nagyjából 75-ös értékelést, de ami még fontosabb, egy-két játékstílusunkhoz elengedhetetlenül fontos tulajdonságot (pl. hárompontos dobás, vagy mondjuk labdavezetés, esetleg passzkészség vagy lepattanózás) használható szintre fejleszthetünk. Sajnos enélkül igen sokáig grindelhetünk, mire hasznosnak fogjuk érezni magunkat a pályán, legyen szó akár offline NBA meccsekről vagy online streetballozásról a Parkban.

Egy fokkal talán jobb a helyzet a MyTeam módban, ahol játékoskártyák gyűjtögetésével építhetünk csapatot a múlt és a jelen NBA sztárjaiból, majd hasonló csapatok ellen mérethetjük meg magunkat 3v3 vagy 5v5 meccseken, gépi ellenfelekkel vagy online más játékosokkal játszva. A 2K itt is gondolt az új játékosokra, a tanító mód négy kezdőállapotból indítható, amelyek a “Mi is az a kosárlaba?” szinttől a “Mik az idei rész újdonságai?”-ig terjednek. Sajnos a játékmód áramvonalasításával kicsit át is estek a ló túloldalára a készítők. Az eddigi összetett, de azért átlátható menürendszert felváltotta egy keresztbe-kasul shortcutokkal telefűzött förmedvény, amiben mindent két lépéssel kacifántosabban találok meg, mint kellene. A főbb újdonságok is inkább kérdőjelesek, mint egyértelműen pozitívak: a lineáris triple threat offline-t felváltó Breakout nevű táblás minijáték érdekes, de kevésbé ad átlátható célokat, az aukciós ház visszatérése pedig megosztó lesz - nekem a tavalyi kiszámíthatóbb játékosvásárlási rendszer tetszett, de megértem, ha valaki szereti az árveréseket lesni egy-egy ritka jó deal reményében. Az viszont egyértelműen pozitív, hogy az 5v5 teljes meccsek negyedenként csak 4 percig tartanak idén 5 helyett, és sokan fognak örülni a Triple Threat Co-op továbbfejlesztéseként érkező Triple Threat Park módnak, ami a MyCareer Park módját hozza be a MyTeam-be. Ebben NBA játékosokkal is átélhetjük a haverokkal való streetballozás élményét, nem kell feltétlen saját karaktert fejleszteni.

A hagyományos offline játékmódok is elérhetők az Eras menüpont alatt. Játszhatunk gyors meccset, teljes több szezonon átívelő menedzser módot vagy ennek egyszerűsített verzióját, beugorhatunk egyből a rájátszásba, vagy a visszatérő MyGM módban egy sztorivezérelt RPG-t élvezhetünk, ezúttal egy NBA csapatigazgató bőrébe bújva. A jelen csapatain felül még öt érából választhatunk: a Magic/Bird-, Jordan-, Kobe- és Lebron érákat ezúttal a Steph Curry nevével fémjelzett Warriors dinasztia kora egészíti ki. Külön menüpontban a WNBA, vagyis a női profi liga is elérhető hasonló játékmódokkal, így összességében masszívan durva mennyiségű tartalom és lehetőség van a játékban.

Az NBA 2K25 értékelésekor a szokásos dilemmába ütközik az ember: nyilván nem lehet szó nélkül hagyni az erőszakosan tolt in-game currency vásárlást, amire egész játékmódok épülnek. Ehhez jön még a season pass rendszer, ami még jobban megnehezíti a pozitív hozzáállást. Ugyanakkor maga a játékmenet nagyszerű, még a “pay to win” játékmódok is élvezetesek, de komoly fejlesztések mennek olyan területekbe is, amelyek nem kapcsolódnak a pénzköltéshez. Ott van például a hagyományos Play Now Online multiplayer, amelynek a rendszere sokat fejlődött, de nagyszerű meglepetés a "Farewell tour" beépítése is a MyNBA módba, ahol a visszavonuló sztárokat mezcserével búcsúztatják a játékostársak a szezon során. Én úgy gondolom, hogy tartalmát és minőségét tekintve a játék megéri a teljes árat amit elkérnek érte, aki pedig kompetitíven egy éven át tervez játszani vele, az talán az extra költéseket se fogja bánni.

IMMORTAL

PLATFORM PC, PS5, XSX | FEJLESZTŐ Visual Concepts | KIADÓ 2K | MEGJELENÉS 2024. szeptember 04. ÁR 70-100 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

14 órája
3

Heti megjelenések

17 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11