[TESZT] NBA 2K25

NBA 2K25

Gamer3652024.09.20. 11:14

Sok lángos és jégkrém fogyott azóta, hogy a Celtics megnyerte az NBA bajnoki címét, Steph Curry pedig az olimpiát, így egyre komolyabb elvonási tünetek gyötrik az amerika kosárliga kedvelőit. Alig várjuk hogy láthassuk a szupermutáns Wembanyama sophomore szezonját, a szupertehetséges Oklahoma City menetelését talán egészen a döntőig, vagy éppen ahogy a szuperapu Lebron James permanens “hozd el a gyereket a munkahelyedre” napot tart a Lakersnél. Aki nem tud várni október végéig, az a fentieket már most is átélheti a 2K Sports idei szezonra aktualizált kosárlabda-játékában.

Első indításkor igazi “in medias res” kezdésben lesz részünk, hiszen az NBA döntő hetedik meccsének utolsó, mindent eldöntő pillanataiba kapcsolódunk be sebtiben kiválasztott játékos karakterünkkel. Én a Golden State Warriors kiscsatáraként hallgattam meg a játékhoz kitalált segédedző figura bíztató szavait, miközben Kerr mester pályára küldte a closing lineup-ot az utolsó három percre. A könnyűre állított nehézségi fokozta garantálta a sikert, ahogy azt is, hogy a gameplayt - bármennyire élvezetesnek hatott is - ezen a ponton még korainak éreztem megítélni. A grafika láthatóan a PS5 Pro megjelenéséig elérte a generáció határait, csak minimális fejlődés látható, az is főként a hajak megjelenítésében, élethűbben lobognak a rasztásított tincsek. Nincs ezzel különösebb baj, a vizuális prezentációra eddig sem lehetett panasz. A látványos animációknak hála élvezettel rángatom meg a gyűrűt a meccs utolsó zsákolásánál, amivel meg is nyerjük a bajnoki címet. A tömeg őrjöng, a cserék a pályára rohannak, Steph, Draymond és a többi csapattárs engem ünnepel… majd bilibe ér a kezem, hiszen mindez csak álom volt.

Mármint a My Career mód sztorija szerint a karakterem álmodozott, miközben valójában épp első NBA meccsére készül a kiválasztott csapatban. Draft, Summer League, Training Camp, Draft Combine tehát ezúttal nincs, játékosunk háttérsztoriját négy teljesen opcionális meccs keretében ismerhetjük meg. Érdekesség, hogy ezek közül az utolsó a FIBA U19-es világbajnokság döntője amerikai színekben a spanyolok ellen a debreceni Főnix Arénában. Sajnos más nemzetiségű karaktert továbbra sem indíthatunk, ami lassan elég kínosan hat, tekintve hogy jelenleg a top 5 NBA játékos között nincs amerikai…

Miután a kötelező haversrác-menedzser szereplő kirángatott minket az álomvilágból és nyakunkba lőcsölt néhány questet (beszéljünk az edzővel, menjünk el streetballozni, ilyesmik), szétnézhetünk pofás otthonunkban, aminek jelentős részét saját kosárpályánk foglalja el. Visszatért tehát a MyCourt, ahol szabadon begyakorolhatjuk a játék irányítását, kipróbálhatunk új animációkat, vagy áthívhatunk NBA játékosokat vagy akár a haverjainkat is egy kis baráti offline vagy online dobálásra. Szintén a kecóban található a már említett múltbéli meccsekhez vezető emlékplakett, a következő mérkőzés elérését biztosító tévé, és a Learn2K szoba, ahol az alapoktól sajátíthatjuk el a játék irányítását egy újragondolt és meglehetősen jól működő oktatómód formájában. A kijáraton távozva pedig egy, az eddigieknél kisebb, átláthatóbb várost fedezhetünk fel, ahol a szokásos online streetball Park játékmód mellett offline kosaras kihívások, in-game currency szivattyú ruhaboltok és olyan extrém minigamek is várnak ránk, mint a go-kart pálya. Szerencsére a MyCareer mód legtöbb funkciója a bárhonnan behozható menüből is elérhető, ha éppen a virtuális világban való bolyongást megunva csak gyorsan szeretnénk egy meccset indítani.

Ha már a meccsnél tartunk, beszéljünk pár szót az idei gameplayről. Alapvetően megmaradtak a tavalyról (és persze a korábbi évekből) hozott kiváló alapok, amiket sikerült több területen is továbbfejleszteni. A legfontosabb az új cselezési motor, ami nem csak marketingszöveg, valóban érezhetően folyékonyabban kapcsolódnak egymásba a különféle mozdulatok, és nagyszerű érzés a védőt kicselezve és sebességelőnyt szerezve kosárra törni. Ilyenkor a gyűrű közeli befejezéseknél is tettenérhető a változás, az ellenfelekkel való ütközés ezúttal nem jelenti automatikusan a dobás kihagyását, megfelelő játékossal és jó release-el esély van a contact layup-ok értékesítésére is. A távoli dobások is jól működnek idén, az időzítések jól érezhetőek, jó dobókkal akár a kissé korán vagy későn eleresztett dobások is beeshetnek, ráadásul nem minden találat csont nélküli, néha a gyűrűn megpattanó labdából születik kosár. Az irányítás egyébként a végtelenségig személyre szabható - ha akarjuk teljesen kivehetjük az időzítés szerepét a dobásból, ilyenkor csak a játékos dobószázaléka számít, de ha bízunk a ritmusérzékünkben akár meg is növelhetkük a pontos elengedés súlyát. Emelett meghatározhatjuk, hogy az animációk mely pontja számítson pontos elengedésnek (felugrás, tetőpont, dobómozdulat kezdete vagy vége), vagy némi plusz engedményért kikapcsolhatjuk az időzítést segítő HUD elemet.

A mesterséges intelligencia is a fejlődés jeleit mutatja mind támadásban, mind védekezésben. Jó a dobáskiválasztása és be is dobja az üres tempókat, a passzsávokat pedig jól védi, ahogy az elzárás-leválásokat is. Ha egy pick&roll-nál jól vált az AI és a magasemberével drop coverage-t védekezik, akkor nem érdemes elvállalni a bepasszt, inkább meg kell próbálni máshogy feltörni a védelmet. Nem tartom magam nagyon jó játékosnak, így nekem már az All Star fokozat is megfelelő kihívást jelent, pedig felette még ott van a Superstar és a Hall of Fame szint is.

Persze MyCareer módban külön nehezítés, hogy szokás szerint 60-as (a 99-ből) értékeléssel kezdünk, így kezdetben még a cserepadról érkezve az ellenfél cseréi ellen is csak szenvedni fogunk. Az All Star kiadáshoz kapott 100.000VC-t ráköltve karakterünkre már elérhetünk egy nagyjából 75-ös értékelést, de ami még fontosabb, egy-két játékstílusunkhoz elengedhetetlenül fontos tulajdonságot (pl. hárompontos dobás, vagy mondjuk labdavezetés, esetleg passzkészség vagy lepattanózás) használható szintre fejleszthetünk. Sajnos enélkül igen sokáig grindelhetünk, mire hasznosnak fogjuk érezni magunkat a pályán, legyen szó akár offline NBA meccsekről vagy online streetballozásról a Parkban.

Egy fokkal talán jobb a helyzet a MyTeam módban, ahol játékoskártyák gyűjtögetésével építhetünk csapatot a múlt és a jelen NBA sztárjaiból, majd hasonló csapatok ellen mérethetjük meg magunkat 3v3 vagy 5v5 meccseken, gépi ellenfelekkel vagy online más játékosokkal játszva. A 2K itt is gondolt az új játékosokra, a tanító mód négy kezdőállapotból indítható, amelyek a “Mi is az a kosárlaba?” szinttől a “Mik az idei rész újdonságai?”-ig terjednek. Sajnos a játékmód áramvonalasításával kicsit át is estek a ló túloldalára a készítők. Az eddigi összetett, de azért átlátható menürendszert felváltotta egy keresztbe-kasul shortcutokkal telefűzött förmedvény, amiben mindent két lépéssel kacifántosabban találok meg, mint kellene. A főbb újdonságok is inkább kérdőjelesek, mint egyértelműen pozitívak: a lineáris triple threat offline-t felváltó Breakout nevű táblás minijáték érdekes, de kevésbé ad átlátható célokat, az aukciós ház visszatérése pedig megosztó lesz - nekem a tavalyi kiszámíthatóbb játékosvásárlási rendszer tetszett, de megértem, ha valaki szereti az árveréseket lesni egy-egy ritka jó deal reményében. Az viszont egyértelműen pozitív, hogy az 5v5 teljes meccsek negyedenként csak 4 percig tartanak idén 5 helyett, és sokan fognak örülni a Triple Threat Co-op továbbfejlesztéseként érkező Triple Threat Park módnak, ami a MyCareer Park módját hozza be a MyTeam-be. Ebben NBA játékosokkal is átélhetjük a haverokkal való streetballozás élményét, nem kell feltétlen saját karaktert fejleszteni.

A hagyományos offline játékmódok is elérhetők az Eras menüpont alatt. Játszhatunk gyors meccset, teljes több szezonon átívelő menedzser módot vagy ennek egyszerűsített verzióját, beugorhatunk egyből a rájátszásba, vagy a visszatérő MyGM módban egy sztorivezérelt RPG-t élvezhetünk, ezúttal egy NBA csapatigazgató bőrébe bújva. A jelen csapatain felül még öt érából választhatunk: a Magic/Bird-, Jordan-, Kobe- és Lebron érákat ezúttal a Steph Curry nevével fémjelzett Warriors dinasztia kora egészíti ki. Külön menüpontban a WNBA, vagyis a női profi liga is elérhető hasonló játékmódokkal, így összességében masszívan durva mennyiségű tartalom és lehetőség van a játékban.

Az NBA 2K25 értékelésekor a szokásos dilemmába ütközik az ember: nyilván nem lehet szó nélkül hagyni az erőszakosan tolt in-game currency vásárlást, amire egész játékmódok épülnek. Ehhez jön még a season pass rendszer, ami még jobban megnehezíti a pozitív hozzáállást. Ugyanakkor maga a játékmenet nagyszerű, még a “pay to win” játékmódok is élvezetesek, de komoly fejlesztések mennek olyan területekbe is, amelyek nem kapcsolódnak a pénzköltéshez. Ott van például a hagyományos Play Now Online multiplayer, amelynek a rendszere sokat fejlődött, de nagyszerű meglepetés a "Farewell tour" beépítése is a MyNBA módba, ahol a visszavonuló sztárokat mezcserével búcsúztatják a játékostársak a szezon során. Én úgy gondolom, hogy tartalmát és minőségét tekintve a játék megéri a teljes árat amit elkérnek érte, aki pedig kompetitíven egy éven át tervez játszani vele, az talán az extra költéseket se fogja bánni.

IMMORTAL

PLATFORM PC, PS5, XSX | FEJLESZTŐ Visual Concepts | KIADÓ 2K | MEGJELENÉS 2024. szeptember 04. ÁR 70-100 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

2 órája
4

Ninja Gaiden 4

9 órája
2

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

22 órája
1

Heti megjelenések

1 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

1 napja
9

Battlefield 6

2 napja
12

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

3 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

3 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

4 napja
11

Sonic Wings: Reunion

4 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

4 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

5 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

5 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

6 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

6 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

6 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

7 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

7 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

7 napja
4

Heti megjelenések

8 napja
2