Még az előző Gamer365 oldalon publikáltam a Flight Simulator PC-verziójának a tesztjét, amely maga volt a next-gen a next-gen érkezése előtt. A méltóságos szimjáték a minap átköltözött Xbox-ra, és nem győzünk pislogni azóta sem. Elmondom miért érdemes pilótajogsit váltanod, sőt, hogy miért érdemes 2021-ben Xbox Series gépet vásárolnod!
Például a Flight Simulator miatt. A Flight Sim tényleg ennyire jó cucc, akár "system sellerként" is lehet őt aposztrofálni, mert az élmény maga tényleg valami olyasmi, amire eddig nem volt technikailag lehetőség konzolgépen. A játék élményfaktorát megpróbáltam korábbi cikkemben összefoglalni, így nem erőlködnék azzal, hogy újra elmondjam, miért élményszerű repülni. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a cloud technológia, a mesterséges intelligencia és a Series gépek masszív számítási kapacitása (valamint a szorgalmas Asobo csapata) olyan műszaki és művészeti szempontból is majd' tökéletes alkotást hozott össze, amit csak nagyon ritkán lehet megélni.
A Flight Simulator nem is igazán játék, hanem egy nagy homokozó, amiben az ember elmerül, és szokásos videojáték-célok nélkül élvezkedik a virtuálisan leképzett glóbusz csodálatosságán. Xboxon (konzolon) talán szokatlan lehet ez a hozzáállás, de higgyétek el, így is rengeteg óra szórakozást tartalmaz a program, ráadásul egy új faktor is bejött a képbe. Azzal, hogy a nappaliba költözik a játék, a család is aktív részese lesz az élményeknek. Tényleg közösségi élmény lehet felderíteni a lakóhelyet, vagy ellátogatni a legutóbbi nyaralás színhelyére. Mindezt úgy, hogy a nyugdíjas generáció és a legkisebb gyerkőcök is körbefogják a 4K-s nagyképernyőt. Élményszerű, na - a megjelenés óta minden nálunk megfordult barátnak, rokonnak megmutattam a játékot, amiből nagy közösségi szájtátás lett. Ezt – akármennyire is szeretné egy Forza, egy Zelda vagy egy új Ratchet játék – más címekkel, továbbmegyek, más exkluzívokkal szerintem nehezen lehet összehozni.
Bár Series X-en is "csak" 1440p-t produkál a játék, az összkép parádés. Aki attól tartott, hogy valami butított változatot kapnak az X-esek, azokat le kell csitítanom - szinte minden effekt itt van (de lehet még több is), mint amit tavaly nyáron egy 2060-as videokártyával produkáltam. Most mindezt egy a PC-m töredékébe kerülő konzolgépen. Nem akarok a technikai részletekbe belemenni, mert sokan megtették már helyettem - a játék grafikája nem hogy nem lesz csalódás, de minden téren az egyik legkiemelkedőbb konzolos látvány lesz, amit képernyőn pipáltatok. A képfrissítés is rendben van – én PC-n láttam az első verziós kódot futni, miközben a New York-i skyline alatt meg akart halni az összes tranzisztor a gépházban – ehhez képest sokkal szebben, simábban fut a mostani verzió, még a 1080p-re korlátozott Series S-en is! (Lásd John Linneman-ék lenti anyagát!)
Azt is jól érezték az Asobónál, hogy a tanulómódokat, a felfedezőtúrákat és a vadrepüléseket kicsit szervezettebb formába kell ölteni - ha valaki szeretne, akkor körülbelül egy óra után már egész profin fogja érteni a repkedés mibenlétét, de csak úgy suhanni is lehet, ha a próbaidős pilóta csak nézelődni akar, és nem bíbelődni a felszállás, leszállás plusz technikai apróságok garmadájával. Persze a kurzorral az egyes pilótafülke elemeket is bizgerálhatjuk, de ezt meghagynám az elvadult fanoknak - azok talán úgyis PC-t frissítettek a játék kedvéért. Nem árt belemélyedni a kontrolleres irányítás részleteibe, és azt is érdemes tudni, hogy teljesen kezdőként tényleg lesz dolgunk a beletanulással.
Sajnos az élményt egy-két apróság visszafogja - például az, hogy az online jelenlét miatt sokat tölt a játék mondjuk gép újraindításnál, de quick resume gyorstöltés esetében is. Az hagyján, hogy az SSD korban elszoktunk az egy perces üresjáratoktól, de a betöltésnél minden egyes alkalommal atomsokat teker a kód. Tudjátok, amíg az updatek rendszerét ellenőrzni, kapcsolatot létesít a felhővel, meg a jó ég tudja mi mindent csinál a háttérben. Emellett a kurzoros kezelés is kissé macerás - lagzik is a kurzor, meg aztán ezek a menük egeres irányításra lettek kitalálva. Az infrastruktúra olyan szinten a PC-rendszerből lett átemelve, hogy a belsős ingyenes (és fizetős) frissítéseket is a főmenüből kell összevadászni, és nem mondjuk az X oprendszere intézi ezeket a dolgokat a háttérben. Ezek mindenféleképp behorpasztják az elegáns technológiai erőfitogtatás burkát. Az előtöltés során megélt bosszúságokat meg azóta leszelepeltem...
A lenti galériában pár natív PNG képet közlünk, amit Xbox Series X-en készítettünk!
Szóval itt egy csodálatos újgenerációs élmény, amely konzolon szinte csúcs-pécékkel összemérhető teljesítményt mutat, és élményszerűségével valami teljesen új, friss élményt kínál azoknak is, akiket amúgy nem érdekel a repülés. Azt az élményt ugyanis, hogy a szülőföldedet egy Cessna segítségével az utolsó leágazásig körberepülheted, maximum csak gyerekkori álmaidban tudtad ezelőtt megélni... Valószínű a Flight Simulator körül évekig izzani fog még a levegő, a Microsoft ugyanis szépen lassan csorgatja hozzá majd a szépítéseket, tartalmi bővítéseket – sőt az alapjáték Game Pass-ben is elérhető. Az év egyik, ha nem a legfontosabb konzolos megjelenése – ehhez nem is férhet kétség!