[Teszt] Microsoft Flight Simulator - az Xbox változat

Microsoft Flight Simulator - az Xbox változat

mcmackoGéczy Attila2021.08.11. 19:00

Még az előző Gamer365 oldalon publikáltam a Flight Simulator PC-verziójának a tesztjét, amely maga volt a next-gen a next-gen érkezése előtt. A méltóságos szimjáték a minap átköltözött Xbox-ra, és nem győzünk pislogni azóta sem. Elmondom miért érdemes pilótajogsit váltanod, sőt, hogy miért érdemes 2021-ben Xbox Series gépet vásárolnod!

Például a Flight Simulator miatt. A Flight Sim tényleg ennyire jó cucc, akár "system sellerként" is lehet őt aposztrofálni, mert az élmény maga tényleg valami olyasmi, amire eddig nem volt technikailag lehetőség konzolgépen. A játék élményfaktorát megpróbáltam korábbi cikkemben összefoglalni, így nem erőlködnék azzal, hogy újra elmondjam, miért élményszerű repülni. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a cloud technológia, a mesterséges intelligencia és a Series gépek masszív számítási kapacitása (valamint a szorgalmas Asobo csapata) olyan műszaki és művészeti szempontból is majd' tökéletes alkotást hozott össze, amit csak nagyon ritkán lehet megélni.

A Flight Simulator nem is igazán játék, hanem egy nagy homokozó, amiben az ember elmerül, és szokásos videojáték-célok nélkül élvezkedik a virtuálisan leképzett glóbusz csodálatosságán. Xboxon (konzolon) talán szokatlan lehet ez a hozzáállás, de higgyétek el, így is rengeteg óra szórakozást tartalmaz a program, ráadásul egy új faktor is bejött a képbe. Azzal, hogy a nappaliba költözik a játék, a család is aktív részese lesz az élményeknek. Tényleg közösségi élmény lehet felderíteni a lakóhelyet, vagy ellátogatni a legutóbbi nyaralás színhelyére. Mindezt úgy, hogy a nyugdíjas generáció és a legkisebb gyerkőcök is körbefogják a 4K-s nagyképernyőt. Élményszerű, na - a megjelenés óta minden nálunk megfordult barátnak, rokonnak megmutattam a játékot, amiből nagy közösségi szájtátás lett. Ezt – akármennyire is szeretné egy Forza, egy Zelda vagy egy új Ratchet játék – más címekkel, továbbmegyek, más exkluzívokkal szerintem nehezen lehet összehozni.

Bár Series X-en is "csak" 1440p-t produkál a játék, az összkép parádés. Aki attól tartott, hogy valami butított változatot kapnak az X-esek, azokat le kell csitítanom - szinte minden effekt itt van (de lehet még több is), mint amit tavaly nyáron egy 2060-as videokártyával produkáltam. Most mindezt egy a PC-m töredékébe kerülő konzolgépen. Nem akarok a technikai részletekbe belemenni, mert sokan megtették már helyettem - a játék grafikája nem hogy nem lesz csalódás, de minden téren az egyik legkiemelkedőbb konzolos látvány lesz, amit képernyőn pipáltatok. A képfrissítés is rendben van – én PC-n láttam az első verziós kódot futni, miközben a New York-i skyline alatt meg akart halni az összes tranzisztor a gépházban – ehhez képest sokkal szebben, simábban fut a mostani verzió, még a 1080p-re korlátozott Series S-en is! (Lásd John Linneman-ék lenti anyagát!)

Azt is jól érezték az Asobónál, hogy a tanulómódokat, a felfedezőtúrákat és a vadrepüléseket kicsit szervezettebb formába kell ölteni - ha valaki szeretne, akkor körülbelül egy óra után már egész profin fogja érteni a repkedés mibenlétét, de csak úgy suhanni is lehet, ha a próbaidős pilóta csak nézelődni akar, és nem bíbelődni a felszállás, leszállás plusz technikai apróságok garmadájával. Persze a kurzorral az egyes pilótafülke elemeket is bizgerálhatjuk, de ezt meghagynám az elvadult fanoknak - azok talán úgyis PC-t frissítettek a játék kedvéért. Nem árt belemélyedni a kontrolleres irányítás részleteibe, és azt is érdemes tudni, hogy teljesen kezdőként tényleg lesz dolgunk a beletanulással.

Sajnos az élményt egy-két apróság visszafogja - például az, hogy az online jelenlét miatt sokat tölt a játék mondjuk gép újraindításnál, de quick resume gyorstöltés esetében is. Az hagyján, hogy az SSD korban elszoktunk az egy perces üresjáratoktól, de a betöltésnél minden egyes alkalommal atomsokat teker a kód. Tudjátok, amíg az updatek rendszerét ellenőrzni, kapcsolatot létesít a felhővel, meg a jó ég tudja mi mindent csinál a háttérben. Emellett a kurzoros kezelés is kissé macerás - lagzik is a kurzor, meg aztán ezek a menük egeres irányításra lettek kitalálva. Az infrastruktúra olyan szinten a PC-rendszerből lett átemelve, hogy a belsős ingyenes (és fizetős) frissítéseket is a főmenüből kell összevadászni, és nem mondjuk az X oprendszere intézi ezeket a dolgokat a háttérben. Ezek mindenféleképp behorpasztják az elegáns technológiai erőfitogtatás burkát. Az előtöltés során megélt bosszúságokat meg azóta leszelepeltem...

A lenti galériában pár natív PNG képet közlünk, amit Xbox Series X-en készítettünk!

Szóval itt egy csodálatos újgenerációs élmény, amely konzolon szinte csúcs-pécékkel összemérhető teljesítményt mutat, és élményszerűségével valami teljesen új, friss élményt kínál azoknak is, akiket amúgy nem érdekel a repülés. Azt az élményt ugyanis, hogy a szülőföldedet egy Cessna segítségével az utolsó leágazásig körberepülheted, maximum csak gyerekkori álmaidban tudtad ezelőtt megélni... Valószínű a Flight Simulator körül évekig izzani fog még a levegő, a Microsoft ugyanis szépen lassan csorgatja hozzá majd a szépítéseket, tartalmi bővítéseket – sőt az alapjáték Game Pass-ben is elérhető. Az év egyik, ha nem a legfontosabb konzolos megjelenése – ehhez nem is férhet kétség!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

18 órája
4

Heti megjelenések

21 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11