[Teszt] Microsoft Flight Simulator - az Xbox változat

Microsoft Flight Simulator - az Xbox változat

mcmackoGéczy Attila2021.08.11. 19:00

Még az előző Gamer365 oldalon publikáltam a Flight Simulator PC-verziójának a tesztjét, amely maga volt a next-gen a next-gen érkezése előtt. A méltóságos szimjáték a minap átköltözött Xbox-ra, és nem győzünk pislogni azóta sem. Elmondom miért érdemes pilótajogsit váltanod, sőt, hogy miért érdemes 2021-ben Xbox Series gépet vásárolnod!

Például a Flight Simulator miatt. A Flight Sim tényleg ennyire jó cucc, akár "system sellerként" is lehet őt aposztrofálni, mert az élmény maga tényleg valami olyasmi, amire eddig nem volt technikailag lehetőség konzolgépen. A játék élményfaktorát megpróbáltam korábbi cikkemben összefoglalni, így nem erőlködnék azzal, hogy újra elmondjam, miért élményszerű repülni. Egész egyszerűen arról van szó, hogy a cloud technológia, a mesterséges intelligencia és a Series gépek masszív számítási kapacitása (valamint a szorgalmas Asobo csapata) olyan műszaki és művészeti szempontból is majd' tökéletes alkotást hozott össze, amit csak nagyon ritkán lehet megélni.

A Flight Simulator nem is igazán játék, hanem egy nagy homokozó, amiben az ember elmerül, és szokásos videojáték-célok nélkül élvezkedik a virtuálisan leképzett glóbusz csodálatosságán. Xboxon (konzolon) talán szokatlan lehet ez a hozzáállás, de higgyétek el, így is rengeteg óra szórakozást tartalmaz a program, ráadásul egy új faktor is bejött a képbe. Azzal, hogy a nappaliba költözik a játék, a család is aktív részese lesz az élményeknek. Tényleg közösségi élmény lehet felderíteni a lakóhelyet, vagy ellátogatni a legutóbbi nyaralás színhelyére. Mindezt úgy, hogy a nyugdíjas generáció és a legkisebb gyerkőcök is körbefogják a 4K-s nagyképernyőt. Élményszerű, na - a megjelenés óta minden nálunk megfordult barátnak, rokonnak megmutattam a játékot, amiből nagy közösségi szájtátás lett. Ezt – akármennyire is szeretné egy Forza, egy Zelda vagy egy új Ratchet játék – más címekkel, továbbmegyek, más exkluzívokkal szerintem nehezen lehet összehozni.

Bár Series X-en is "csak" 1440p-t produkál a játék, az összkép parádés. Aki attól tartott, hogy valami butított változatot kapnak az X-esek, azokat le kell csitítanom - szinte minden effekt itt van (de lehet még több is), mint amit tavaly nyáron egy 2060-as videokártyával produkáltam. Most mindezt egy a PC-m töredékébe kerülő konzolgépen. Nem akarok a technikai részletekbe belemenni, mert sokan megtették már helyettem - a játék grafikája nem hogy nem lesz csalódás, de minden téren az egyik legkiemelkedőbb konzolos látvány lesz, amit képernyőn pipáltatok. A képfrissítés is rendben van – én PC-n láttam az első verziós kódot futni, miközben a New York-i skyline alatt meg akart halni az összes tranzisztor a gépházban – ehhez képest sokkal szebben, simábban fut a mostani verzió, még a 1080p-re korlátozott Series S-en is! (Lásd John Linneman-ék lenti anyagát!)

Azt is jól érezték az Asobónál, hogy a tanulómódokat, a felfedezőtúrákat és a vadrepüléseket kicsit szervezettebb formába kell ölteni - ha valaki szeretne, akkor körülbelül egy óra után már egész profin fogja érteni a repkedés mibenlétét, de csak úgy suhanni is lehet, ha a próbaidős pilóta csak nézelődni akar, és nem bíbelődni a felszállás, leszállás plusz technikai apróságok garmadájával. Persze a kurzorral az egyes pilótafülke elemeket is bizgerálhatjuk, de ezt meghagynám az elvadult fanoknak - azok talán úgyis PC-t frissítettek a játék kedvéért. Nem árt belemélyedni a kontrolleres irányítás részleteibe, és azt is érdemes tudni, hogy teljesen kezdőként tényleg lesz dolgunk a beletanulással.

Sajnos az élményt egy-két apróság visszafogja - például az, hogy az online jelenlét miatt sokat tölt a játék mondjuk gép újraindításnál, de quick resume gyorstöltés esetében is. Az hagyján, hogy az SSD korban elszoktunk az egy perces üresjáratoktól, de a betöltésnél minden egyes alkalommal atomsokat teker a kód. Tudjátok, amíg az updatek rendszerét ellenőrzni, kapcsolatot létesít a felhővel, meg a jó ég tudja mi mindent csinál a háttérben. Emellett a kurzoros kezelés is kissé macerás - lagzik is a kurzor, meg aztán ezek a menük egeres irányításra lettek kitalálva. Az infrastruktúra olyan szinten a PC-rendszerből lett átemelve, hogy a belsős ingyenes (és fizetős) frissítéseket is a főmenüből kell összevadászni, és nem mondjuk az X oprendszere intézi ezeket a dolgokat a háttérben. Ezek mindenféleképp behorpasztják az elegáns technológiai erőfitogtatás burkát. Az előtöltés során megélt bosszúságokat meg azóta leszelepeltem...

A lenti galériában pár natív PNG képet közlünk, amit Xbox Series X-en készítettünk!

Szóval itt egy csodálatos újgenerációs élmény, amely konzolon szinte csúcs-pécékkel összemérhető teljesítményt mutat, és élményszerűségével valami teljesen új, friss élményt kínál azoknak is, akiket amúgy nem érdekel a repülés. Azt az élményt ugyanis, hogy a szülőföldedet egy Cessna segítségével az utolsó leágazásig körberepülheted, maximum csak gyerekkori álmaidban tudtad ezelőtt megélni... Valószínű a Flight Simulator körül évekig izzani fog még a levegő, a Microsoft ugyanis szépen lassan csorgatja hozzá majd a szépítéseket, tartalmi bővítéseket – sőt az alapjáték Game Pass-ben is elérhető. Az év egyik, ha nem a legfontosabb konzolos megjelenése – ehhez nem is férhet kétség!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 órája

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

1 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

1 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

3 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

3 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

4 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

5 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

5 napja
21

Heti megjelenések

5 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

7 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

8 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

9 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

9 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

9 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2024.04.10.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==