[Előzetes] Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

siklaraSimon Klára2025.03.16. 17:30

Nemrég egy virtuális preview esemény keretein belül lehetőségünk nyílt a hazai Primal Game Studio egy hónap múlva megjelenő single player játékáról, a Mandragora: Whispers of the Witch Tree-ről egy átfogó képet kapni. A bemutatót követően a Community Manager és a fejlesztőcsapat két tagja is rendelkezésre állt egy sor olykor nagyon specifikus kérdés megválaszolásában, a benyomásaimat pedig úgy tudnám röviden összefoglalni, hogy gyere rám, Mandragora!

A sikeres Kickstarter kampány eredményeként hamarosan elkészülő Mandragora nemrég megkapta a történet egy központi elemére utaló Whispers of the Witch Tree alcímet is, a munkálatait beindító alapötlet pedig a fejlesztőcsapat két oszlopos tagjának egy 2016-os írországi utazása során szökött szárba. Az elképesztően stílusos dark fantasy Mandragora egy 2.5 D-s, oldalnézetes akció-szerepjáték soulslike és metroidvania elemekkel, és egy több lehetséges befejezést tartogató, szerteágazó történettel. A nagy fokú szabadság kiterjed a világ nemlineáris felfedezésére, valamint az inkvizítor karakterünk testreszabására is. A hat választható karakterosztály lehetővé teszi a hozzájuk tartozó tetemes méretű képességfák szabadon variálását és egy hibrid karakter létrehozását függetlenül attól, hogy harcosként, varázslóként, vagy az ezek átmenetének számító például nightshade-ként kezdtük-e pályafutásunkat. További jó hír, hogy ha a képességpontok elosztásával nem vagyunk elégedettek, van lehetőség respec-re, illetve rendes szerepjátékhoz illően egy sor fegyverrel és felszereléssel is finomíthatjuk teljesítményünket, illetve valamelyest karakterünk nemét és külsejét is testreszabhatjuk.

A Mandragora könyörtelen fantasy világát, Faelduumot áthatja az ír folklór, emellett pedig a középkor művészeti irányzatai, különösen a gótika jegyeit viseli magán. Egy titokzatos erő, az Entropy megjelenése és terjedése a lovecrafti horror novellákból ismerős módon felhasítja a valóság szövetét, amely borzalmasnál borzalmasabb szörnyek világba áramlását eredményezi. A rémálommá vált mindennapok a legtöbb rettegésben élő ember figyelmét a védelmet ígérő, manipulatív vezetők felé fordítja, amilyen például a főhősünknek parancsoló inkvizíció főpapja is. Ez az untig ismert „terjed a romlás, jönnek a szörnyek” felütés azonban ne tévesszen meg senkit, a történet megírásában a Vampire: The Masquerade – Bloodlines vezető írója, Brian Mitsoda is közreműködött, és az előzetes alapján jóval hangsúlyosabb és összetettebb lesz, mint azt eleinte gondolhattuk. Küldetésünk során az első Dark Souls-éhoz hasonlóan félig nyílt, keresztbe-kasul bejárható világ is sok olyan titkot rejt, amelyet csak a megfelelő képesség birtokában egy-egy korábbi helyszínre később visszatérve, vagy egy mellékküldetést felgöngyölítve fedezhetünk fel.

Számomra a legdöbbenetesebb új információ az alsó hangon 50 órás végigjátszási idő ténye volt, pláne hogy a Mandragora erőteljesen támogatja az újrajátszást, és hogy ebben még nincs benne a nyakig merülés a lore-ban a sok-sok opcionális mellékvágánnyal és bossharccal. Bevallom, én egy 15-20 órás kalandra számítottam és fel sem merült bennem, hogy egy ennyire robusztus RPG-n dolgozik a csapat, amely a mély és összetett szerepjátékos mechanikákon, valamint a döntéseink szerint alakuló történet mellé még a soulslike címek nagy precizitást igénylő kemény harcait is behozza – testreszabható nehézséggel! Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy aki szereti a jól megírt szerepjátékokat, de herótja van a hardcore nehézségtől, az sem kell, hogy kimaradjon a jóból, hiszen a képességeihez/türelméhez mérten beállíthatja, mekkorát sebezzenek az ellenfelek és mennyi HP-juk legyen, vagy hogy az ő támadásai mennyi staminát fogyasszanak. Ez a különleges műfaji egyveleg számomra csak még jobban hangzik attól, hogy teljes szinkront kapott és a zenéje is fantasztikus, illetve ha már hazai fejlesztésű, magyar nyelven is végigjátszható (de csak felirattal, semmi halottizék).

Ami egyébként azonnal megfogott a Mandragorában, az az elképesztően hangulatos helyszíneket felvonultató, festményszerű fantasztikus látvány mellett az animációk kidolgozottsága, legyen szó főhősünkről, vagy a sokféle bestia mozdulatairól. Ami a fentebbieken túl számomra borzasztó izgalmasan hangzik, az a Witch Lantern játékmechanika, amely lehetővé teszi az Entropy veszélyes világába belépést, és ez nyilván nem csak nekem juttatja eszembe a Soul Reaver sorozatot, vagy akár a 2023-as Lords of the Fallent. Aki nem éri be hangzatos ígéretekkel, hanem maga győződne meg az állítások mögötti igazságról, annak szerencséje van: a mai mércével igen baráti árú játékot előre megvéve immár elérhető a csaknem 10 óra hosszú preview build. Ez a méretes előkóstoló alaposan kitesztelt és a rengeteg korábbi visszajelzés alapján egy még sokkal csiszoltabb és minden szempontból átgondolt játék benyomását kelti, mint az első ízelítő, amely során főleg az irányítás néhol még kicsit nehézkesnek hatott. A megfontoltabbak számára a megjelenés előttre ígértek még egy demót, de engem már nem kell meggyőzniük, és számomra külön öröm, hogy az öregecske PC-men is remekül fut (köszi, Unreal 4 motor!).

Tudnék még áradozni, de akinek egy kicsit is felkeltette az érdeklődését az egészen csodálatosnak ígérkező Mandragora: Whispers of the Witch Tree előzetese, egyrészt rengeteg további információt talál a közösségi felületein, másrészt figyelje a demót és a közelgő megjelenést. Bár szeretem a FromSoftware játékok titokzatosságát, izgatottan várom a magyar soulslike játékot, amely legalább ugyanannyira szerepjáték is, és amelynek a történetét sem tárgyleírásokból, Reddit threadekből és Youtube elemző videókból kell megsejtenem. Már csak egy hónap!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

6 órája
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

14 órája
5

Once Upon a Katamari

A Katamari-sorozat annak idején PS2-n indult hódító útjára, és bár messziről egy tipikus japán zagyvuléknak látszik, közelebbről nézve kikönyököl belőle a humor, a filozófia és a kulturális sziporka. Az új epizód történelmi körutazásra visz minket, lássuk is mire jutottak a Once Upon a Katamari fejlesztői!

21 órája
2

Csúszik a The Sinking City 2, befutott a Ninja Gaiden 4 – ez történt kedden

Továbbá: Thrasher, Gecko Gods, The Lord of the Rings: Return to Moria, Kirby Air Riders.

1 napja
1

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

1 napja
3

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

2 napja
12

Ninja Gaiden 4

2 napja
8

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

3 napja
2

Heti megjelenések

3 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

3 napja
13

Battlefield 6

5 napja
16

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

5 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

5 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

6 napja
11

Sonic Wings: Reunion

6 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

6 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

7 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

7 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

8 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

8 napja
7