[Előzetes] Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

siklaraSimon Klára2025.03.16. 17:30

Nemrég egy virtuális preview esemény keretein belül lehetőségünk nyílt a hazai Primal Game Studio egy hónap múlva megjelenő single player játékáról, a Mandragora: Whispers of the Witch Tree-ről egy átfogó képet kapni. A bemutatót követően a Community Manager és a fejlesztőcsapat két tagja is rendelkezésre állt egy sor olykor nagyon specifikus kérdés megválaszolásában, a benyomásaimat pedig úgy tudnám röviden összefoglalni, hogy gyere rám, Mandragora!

A sikeres Kickstarter kampány eredményeként hamarosan elkészülő Mandragora nemrég megkapta a történet egy központi elemére utaló Whispers of the Witch Tree alcímet is, a munkálatait beindító alapötlet pedig a fejlesztőcsapat két oszlopos tagjának egy 2016-os írországi utazása során szökött szárba. Az elképesztően stílusos dark fantasy Mandragora egy 2.5 D-s, oldalnézetes akció-szerepjáték soulslike és metroidvania elemekkel, és egy több lehetséges befejezést tartogató, szerteágazó történettel. A nagy fokú szabadság kiterjed a világ nemlineáris felfedezésére, valamint az inkvizítor karakterünk testreszabására is. A hat választható karakterosztály lehetővé teszi a hozzájuk tartozó tetemes méretű képességfák szabadon variálását és egy hibrid karakter létrehozását függetlenül attól, hogy harcosként, varázslóként, vagy az ezek átmenetének számító például nightshade-ként kezdtük-e pályafutásunkat. További jó hír, hogy ha a képességpontok elosztásával nem vagyunk elégedettek, van lehetőség respec-re, illetve rendes szerepjátékhoz illően egy sor fegyverrel és felszereléssel is finomíthatjuk teljesítményünket, illetve valamelyest karakterünk nemét és külsejét is testreszabhatjuk.

A Mandragora könyörtelen fantasy világát, Faelduumot áthatja az ír folklór, emellett pedig a középkor művészeti irányzatai, különösen a gótika jegyeit viseli magán. Egy titokzatos erő, az Entropy megjelenése és terjedése a lovecrafti horror novellákból ismerős módon felhasítja a valóság szövetét, amely borzalmasnál borzalmasabb szörnyek világba áramlását eredményezi. A rémálommá vált mindennapok a legtöbb rettegésben élő ember figyelmét a védelmet ígérő, manipulatív vezetők felé fordítja, amilyen például a főhősünknek parancsoló inkvizíció főpapja is. Ez az untig ismert „terjed a romlás, jönnek a szörnyek” felütés azonban ne tévesszen meg senkit, a történet megírásában a Vampire: The Masquerade – Bloodlines vezető írója, Brian Mitsoda is közreműködött, és az előzetes alapján jóval hangsúlyosabb és összetettebb lesz, mint azt eleinte gondolhattuk. Küldetésünk során az első Dark Souls-éhoz hasonlóan félig nyílt, keresztbe-kasul bejárható világ is sok olyan titkot rejt, amelyet csak a megfelelő képesség birtokában egy-egy korábbi helyszínre később visszatérve, vagy egy mellékküldetést felgöngyölítve fedezhetünk fel.

Számomra a legdöbbenetesebb új információ az alsó hangon 50 órás végigjátszási idő ténye volt, pláne hogy a Mandragora erőteljesen támogatja az újrajátszást, és hogy ebben még nincs benne a nyakig merülés a lore-ban a sok-sok opcionális mellékvágánnyal és bossharccal. Bevallom, én egy 15-20 órás kalandra számítottam és fel sem merült bennem, hogy egy ennyire robusztus RPG-n dolgozik a csapat, amely a mély és összetett szerepjátékos mechanikákon, valamint a döntéseink szerint alakuló történet mellé még a soulslike címek nagy precizitást igénylő kemény harcait is behozza – testreszabható nehézséggel! Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy aki szereti a jól megírt szerepjátékokat, de herótja van a hardcore nehézségtől, az sem kell, hogy kimaradjon a jóból, hiszen a képességeihez/türelméhez mérten beállíthatja, mekkorát sebezzenek az ellenfelek és mennyi HP-juk legyen, vagy hogy az ő támadásai mennyi staminát fogyasszanak. Ez a különleges műfaji egyveleg számomra csak még jobban hangzik attól, hogy teljes szinkront kapott és a zenéje is fantasztikus, illetve ha már hazai fejlesztésű, magyar nyelven is végigjátszható (de csak felirattal, semmi halottizék).

Ami egyébként azonnal megfogott a Mandragorában, az az elképesztően hangulatos helyszíneket felvonultató, festményszerű fantasztikus látvány mellett az animációk kidolgozottsága, legyen szó főhősünkről, vagy a sokféle bestia mozdulatairól. Ami a fentebbieken túl számomra borzasztó izgalmasan hangzik, az a Witch Lantern játékmechanika, amely lehetővé teszi az Entropy veszélyes világába belépést, és ez nyilván nem csak nekem juttatja eszembe a Soul Reaver sorozatot, vagy akár a 2023-as Lords of the Fallent. Aki nem éri be hangzatos ígéretekkel, hanem maga győződne meg az állítások mögötti igazságról, annak szerencséje van: a mai mércével igen baráti árú játékot előre megvéve immár elérhető a csaknem 10 óra hosszú preview build. Ez a méretes előkóstoló alaposan kitesztelt és a rengeteg korábbi visszajelzés alapján egy még sokkal csiszoltabb és minden szempontból átgondolt játék benyomását kelti, mint az első ízelítő, amely során főleg az irányítás néhol még kicsit nehézkesnek hatott. A megfontoltabbak számára a megjelenés előttre ígértek még egy demót, de engem már nem kell meggyőzniük, és számomra külön öröm, hogy az öregecske PC-men is remekül fut (köszi, Unreal 4 motor!).

Tudnék még áradozni, de akinek egy kicsit is felkeltette az érdeklődését az egészen csodálatosnak ígérkező Mandragora: Whispers of the Witch Tree előzetese, egyrészt rengeteg további információt talál a közösségi felületein, másrészt figyelje a demót és a közelgő megjelenést. Bár szeretem a FromSoftware játékok titokzatosságát, izgatottan várom a magyar soulslike játékot, amely legalább ugyanannyira szerepjáték is, és amelynek a történetét sem tárgyleírásokból, Reddit threadekből és Youtube elemző videókból kell megsejtenem. Már csak egy hónap!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

3 órája

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

8 órája
6

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

12 órája
56

Heti megjelenések

1 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

3 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

3 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

3 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

4 napja
4

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

4 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

5 napja
40

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

5 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

5 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

5 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

6 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

6 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

7 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

7 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

8 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

8 napja
25

Heti megjelenések

8 napja
12