Régebbi konzolgenerációk esetében kisebb csoda volt, ha egy játék ezekről a gépekről kapott PC átiratot. Ez volt a módi még a PS2-es korban is, amikor a Kingdom Hearts magabiztos tagja volt az akkor még főként konzol fókuszú, eredeti Squaresoft felhozatalának. Azóta történt egy nagy váltás, a Square klasszikusok java elérhető szinte minden platformon, így előbb-utóbb adta magát, hogy a KH-sorozat is ellátogasson Xboxra, és most áprilisban PC-re is.
Az eredeti PS4 változatról készült tesztünket itt olvashatjátok: Katt!

Sajnos a PS2-es korszakból átemelt részeket nem tudtuk megnézni magunknak, de a harmadik epizódhoz kaptunk hozzáférést, ami feltételezhetően az Unreal-alapok miatt először Epic Store-on jelenik meg. És ahogy azt elképzelitek, a PC-s kiadás a motor rugalmasságának és skálázhatóságának köszönhetően technikailag kiváló átirat lett!
Messze van már az a kor, amikor a konzolos átiratoknál mindössze a felbontást lehetett kiválasztani - a Kingdom Hearts III PC kiadása mindenféle opciót bevezet, hogy finomítani tudd a játék futtatását a saját vasadon. Sajnos, vagy gépigény szempontjából szerencsére, a KH3 nem hoz semmiféle next-gen opciót, gyakorlatilag a korábbi konzolos kiadásokat kapjuk skálázható formában. Ennek viszont van egy nagy előnye - mégpedig az, hogy 2060-as Nvidia GPU-val simán hozható a 4K30FPS, mégpedig közel maximális beállítások mellett! A teszt során V-Syncet beállítva közel tökéletesen tartja a cím a 30-as képkocka-frissítést. Azt kikapcsolva pedig olyan 29 és 50 között mindenféle értéket mértünk jelenettől függetlenül. 1080p-s felbontással garantált a 60, sőt, még a magasabb értékek is az FPS mutatóban.

Érdemes megjegyezni, hogy DLSS, RTX vagy hasonló úri mókák nincsenek a Kingdom Hearts III PC átiratában, de valami AA-szűrést érdemes rákapcsolni a képre, mert a natúr 4K-s megjelenítés (még a nagy PPI értékkel bíró Alienware laptopom kijelzőjén is) eléggé recés tud lenni - a CG-mesefilm stílushoz egyszerűen elengedhetetlen az aliasing jelenséget elmaszatoló beállítás használata. A játék töltési átmeneteit ugye átvezetők maszkolják, de ezek elnyomkodásával még SSD-ről is marad némi várakozási idő. Semmi komolyra nem kell számítani, de ilyenkor érezni, hogy a frissen elinduló gameplay pillanatokban esetleg még döccen egy picit a kép - ezek feltételezhetően puffer-jellegű jelenségek. Ha mindenképp keresni kell a kompromisszumokat, akkor javasolt a volumetrikus effektek (pl. ködfelhők) visszahúzása közepes vagy akár alacsony szintre. Apropó, az ultra-szélesvásznú PC játékosokat most cserben hagyta a Square Enix - a játék ugyanis a művészeti koncepció megtartása érdekében csak 16:9-es képarányt támogat. Fontos megemlíteni a billentyűzetes irányítás nyegleségét is. Baromira macera nekem például a WASD+egér mellett kinyúkálni a nyílgombokra - a Kingdom Hearts 3 PC kiadása egész egyszerűen megkívánja és meghálálja a gamepad-es irányítást.
Van még a csomagban egy Re Mind kiegészítő, annak minden hozadékával (ezek egy része organikusan be is épül az alapkampányba), és egy bombasztikus, de mégis régisulis Square Enix produkció, ami a JRPG-k hőskorát idézi. A Kingdom Hearts III sok szempontból öreges, lassú. Baromi sok átvezetőt tartalmaz, nincs gyorsmentés, vagy Quick Resume jellegű funkció, ami azért tud necces lenni, mert van hogy fél-egy óra is eltelik mire mentési ponthoz érsz. A sztori is baromira oktondi - az egész Disney X Square történet akkor működik jól, amikor az amcsi mesékhez igazodik a narráció, nem akkor, amikor Organization XIII anime-szappanoperát nézzük. Viszont amikor betalál az akció, amikor megszólalnak a nagyzenekari fúvósok és egy epikus boss-harc kezd kirajzolódni előttünk, akkor jön a libabőr. Jön a nosztalgia. Jön a fokozódó pulzus. Amikor pedig a jól ismert Disney világok szinte CG szinten elevenednek meg... Na ez a Kingdom Hearts III varázs, ami PC-n, most gyorsabb, élesebb, és látványosabb, mint valaha volt.
Platform: PC Kiadó-fejlesztő: Square Enix * Megjelenés: 2021. március 30. Ár: 18,000 Ft