[Próbakör] Kingdom Come: Deliverance 2 - öt dolog amit az első harminc órából megtudtunk

Kingdom Come: Deliverance 2 - öt dolog amit az első harminc órából megtudtunk

wilson2025.01.10. 17:00

Nyakunkon a Kingdom Come: Deliverance 2 megjelenése: a fantasy elemeket teljes egészében nélkülöző középkori szerepjáték masszív térképpel és száz órányi játékidővel kecsegtet. Kipróbáltuk - lássuk az első harminc óra tapasztalatait!

Jelen sorok megjelenésekor már csak kevesebb, mint egy hónap van hátra az év első igazán nagyszabású megjelenéséig, a cseh istállóból érkező Kingdom Come: Deliverance 2-ig, aminek a hátára nagy súly nehezedik. Az első rész relatíve kis elvárásokkal, a szélesebb közönség számára az ismeretlenség homályából érkezett. Utódja azonban immáron világszerte ismert lesz, hála a sok éves hírverésnek, az előd számtalan leárazásának és a műfajon belüli gyakorlatilag egyeduralomnak. A második felvonás, amely ha nem is ugyanott, de szinte ugyanúgy igyekszik folytatni azt a középkori szerepjáték élményt, amiből hiányoznak azok az elemek, amik a hasonszőrű játékokban ott szoktak lenni. Ilyenek a nem létező, fantasztikus lények, a szuperhősi tulajdonságokkal felruházott főhös, és számos olyan automatizáció, ami áramvonalassá és sokszor szinte önjáróvá teszi a filmszerű élményeket. A realizmus piedesztálra emelését a Kingdom Come ugyanakkor büszkén viseli a mellén, és a leírtakkal ellentétben másképp próbál nem csak új közönséget szeretni, és a régi rajongóit is elkápráztatni. Ez pedig nem üres ígéret: az új résszel töltött eddigi 30 óra ékes bizonyítéka ennek, így összeírtuk, mi az az öt nagy dolog, amiben Henry új kalandja jobb, élvezhetőbb, vagy épp érdekesebb, mint elődje.

#1 - FINOMHANGOLT MENTÉS

Az első rész élvezetének egyik legnagyobb akadálya saját maga volt - egész pontosan a könyörületet nem ismerő, archaikus és körülményes mentési rendszer, amely sem a quick save / quickload, sem a hagyományos, bárhol elérhető manuális mentés intézményét nem ismerte. A Kingdom Come 2 ezen drasztikusan nem változtat, inkább finomhangolja az egészet: a kötetlen, bárhol használható mentéshez most is pálinka megléte szükséges, amit meg lehet venni egy árustól, vagy az alapanyagok beszerzését követően saját magunk is megfőzhetünk. Ebből már a kezdéskor is kap Henry egy kisebb adagot, ha pedig egy általa birtokolt, vagy általa használható ágyon tér nyugovóra, az addigi teljesítmény mentésre kerül. A nagyobb változást az automata mentések mennyisége hozza, a Kingdom Come 2 ugyanis a küldetések szinte minden fontosabb pontján - azok elvállalásakor, egy mérföldkő elérésekor - ment, ezeket pedig külön slotokban tárolja, így baj esetén sokkal kisebb időveszteséggel lehet újrapróbálkozni mint eddig. Ugyanakkor ehhez tempós előrehaladás is kell, ha ugyanis órák telnek el egy-egy ilyen pont között - mondjuk az organikus felfedezés során - akkor egy a semmiből előbukkanó bandita, egy félresikerült tolvajlás, vagy egy farkashorda továbbra is hatalmas bosszúságot tud okozni.

#2 - ÁRAMVONALASABB HARC

A játékidő egy tetemes részét továbbra is a harcok teszik ki, és ez a Kingdom Come élvezetének másik nagy mumusa volt. Henry egyáltalán nem szuperhős, már akár egy ellenfél - legyen az ember vagy állat - is halálos veszélyt jelent számára, egy kisebb tömeg pedig szinte borítékolja a halált. Ez a második részben sincs másként, most is többször meg kell gondolni, mikor, hol és milyen felszereléssel bonyolódik az ember összecsapásba, de annak menete jóval emészthetőbb. Például fegyverforgatásnál már csak négy irányt kell figyelembe venni öt helyett, a védekezés, a riposzt kivitelezése pedig lényegesen egyszerűbb, és csak némi odafigyelést, na meg egy kis ritmusérzéket igényel. Ennek keze alá szolgál a drasztikusan kibővített fegyverrepertoár is, egyedi és látványos animációkkal, saját tanulási görbével és fejlesztési fával, így egészen biztosan mindenki meg fogja találni a számára legjobban fekvő, legjobban forgatható eszközöket.

#3 - SZETTEK

Henry tárolókapacitása továbbra is véges, és ugyan a megszerzett dolgok egy jelentős része átruházható az idővel megszerezhető ló inventoryjába, vagy a birtokolt ágy lábánál levő ládába, nem lehet a világon mindent magunkkal cipelni - és nem is érdemes. Ugyanakkor most már nem kell folyamatosan cserélgetni az éppen viselt ruhadarabokat és egyéb kiegészítőket sem, köszönhetően a slotoknak. Ezek használatával különböző helyzetekre lehet előre felkészülni és azok között egy gombnyomással váltani - így például a településeken kívül érdemes páncélban, alaposan felfegyverkezve várni a kihívásokat. A faluban, főleg egy nem éppen legális cselekedet elkövetése előtt pedig át lehet váltani a kevésbé zajos, a lopakodást támogató arzenálra. Egy-egy tárgy (legyen az fegyver vagy ruhadarab) több szetthez is tartozhat, ezeket pedig szinte bárhol és bármikor át lehet szervezni.

#4 - SZERTEÁGAZÓ KÜLDETÉSEK

Hiába telt el lassan három évtized a Deus Ex megjelenése óta, az egyre költségesebb játékfejlesztés, a hatalmas erőforrásigények miatt továbbra sem sztenderd még egy szerepjátékban sem, hogy szinte minden küldetés többféleképpen is megoldható, de a Kingdom Come Delivarance már elődjével is tisztelte ezt a hagyományt, a folytatás pedig a négyzetre emeli azt. Szinte még a legkisebb mellékküldetések is többféleképpen érhetik el a végkifejletet, és ez nem csak teljes bukást vagy sikert jelent, de akár azt is, hogy kinek jut aktív szerep az adott misszióban. Az első régióban például Henry egy cigánytábor vezetőjének családi perpatvarába keveredik bele, ahol egy a családtól elszökött lányt és annak temperamentumos apját kell vagy közelebb hozni, vagy valamelyiküknek úgy segíteni, hogy érvényesüljön az akaratuk. Ennek egyik ága az lehet, hogy Henry egy kockajáték során próbál megszerezni egy tárgyat az apától - ha sikerül, akkor el lehet boronálni az összetűzést, ha nem, akkor sincs minden veszve: a lány ugyan nem tér vissza, de az anyja ugrik be az apa helyett, és segíti távozását. Ez csak egyetlen mellékküldetés egyetlen kisebb zónában - több tucat ilyen és ehhez hasonló misszió vár, ugyanilyen többszálú felépítéssel!

#5 - DUPLA TARTALOM

Habár a Kindom Come: Deliverance a legkevésbé sem volt rövid, vagy tartalomban hiányt szenvedő, a második rész brutálisan rálicitál: kezdésnek nem egy, hanem két hatalmas, szabadon bejárható területtel rendelkezik, ahol települések tucatjai, NPC-k százai várnak, ehhez mérhető mennyiségű küldetéssel, de ezek között organikus vagy véletlenszerűen felbukkanó tevékenységek tömkelege vár. A vadászat, a növénygyűjtés, a kovácsolás csak egy kis szelete azoknak, amik a nevesített missziókon túl nyelnek el újabb és újabb órákat, így a legkevésbé sem eltúlzott minimum 100 órával számolni egy normál, felfedezésben bővelkedő végigjátszás esetén, a kimaxolás ennek viszont akár a duplája is lehet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Heti megjelenések

18 órája
1

Metroid Prime 4: Beyond

1 napja
24

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
325

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

2 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

3 napja
12

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

3 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

4 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

4 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

5 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

6 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

6 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

6 napja
52

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

6 napja
8

Heti megjelenések

7 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

8 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

8 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

8 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

2025.12.12.
37