[Teszt] Kao the Kangaroo

Kao the Kangaroo

VegaNagy-Sz. Ferenc2022.05.27. 16:17

Bevallom, kicsit meglepődtem, hogy az ezredfordulón megjelent, majd öt évvel később nyugdíjazott Kao the Kangaroo sorozat mennyire megragadt sok idősebb játékos emlékezetében. Legyünk őszinték, már a maga idejében is maximum a b-vonalban juthatott csak neki mellékszerep a platformjátékok között, ami persze nem jelenti azt, hogy ne futhatna jó húsz évvel később egy sokkal erősebb futamot. Már csak azért is, mert az olcsó remasterelés helyett egy korrekt reboot lett az új epizód, ami ráadásul kimondottan visszafogott árazással és igényes csomagolással érkezett.

Az új Kao the Kangaroo minden szempontból konzervatív 3D platformer. Nem csak azért, mert megtartja a korábbi szereplők nagy részét és többé-kevésbé az elődök struktúráját is, hanem azért is, mert pontosan annyit tud, amennyit húsz-huszonöt éve tudtak a platformerek. Szerepel benne négy hub egyenként néhány pályával (szó sincs tehát a világ kinyitásáról), a küldetések pedig teljes egészében az ugrálásra és kisebb mértékben a harcra koncentrálnak. Nincsen járműhasználat, váltogatás a karakterek között, minijátékok, vagy akár bármi olyan kreatív ötlet, amivel már a PS2-éra platformjátékai is elkezdték továbbfejleszteni a zsánert, vagy amivel a Nintendo évről évre teljesíti azt a lehetetlen vállalást, hogy valami lehet egyszerre hű a gyökerekhez és egyben friss is. A Kao nem vállal semmi különöset, pontosan kell ugrani, le kell ütni mindenkit és össze kell gyűjteni azt, amit eldugtak előlünk.

Ami mégis egy kicsit feldobja a klasszikus játékmenetet, azok a különféle bokszkesztyűk, amit Kao használhat. A tüzessel le lehet égetni pókhálókat, a jegessel befagyasztani a vizet, a szelessel pedig távoli tárgyakat mozgatni. Mivel azonban szinte mindnek csak egy funkciója van, nagyon ritka az olyan szituáció, amikor tényleg gondolkodni vagy kombinálni kellene, a legtöbbször ugyanis látjuk magunk előtt az egyértelmű akadályt, és maximum az a kérdés, hogy az adott elemi támadásunkat hol tudjuk feltölteni. A level design egyébiránt ha nem is kiemelkedő, de az átlagosnál feltétlenül jobb, különösen ha rámegyünk a gyűjtögetnivalókra - a lineáris fő vonallal ellentétben ezek tényleg tudnak trükkösek lenni.

A játék viszonylagos egyszerűségére lehetne azt mondani, hogy inkább gyerekeknek van belőve, de a bossharcok ehhez talán egy kicsit túl erősek. Tulajdonképpen ezek a játék csúcspontjai, nem csak a dramaturgiát és a kihívást, hanem az ötletességet tekintve is. Ezekből kellene minél több, merthogy az egyik legszomorúbb momentum az, hogy amikor beindulna a játék, akkor valójában véget is ér. A negyedik világ legvégét öt-hat óra után érjük el, és ott hirtelenjében véget is ér az egész. Pedig hiába az eddig megfogalmazott kritikai észrevételek, bőségesebb tartalom mindenképpen segíthetett volna a Kao the Kangaroonak, mert igazán komoly probléma nincs vele, csak épp mindenből keveset nyújt: nem elég változatos, nincs elég pálya, nincs elég bossharc és nincs elég képessége az irányított karakternek.

Maga az ábrázolt világ valószínűleg meg fogja osztani a játékosokat. Lesznek, akik szeretni fogják az élénk színekben pompázó környezetet, a vicces ellenfeleket, a kedves főszereplőket. Mások egyszerűen nem fogják elég coolnak találni Kaot, a családját és barátait, és lássuk be, sok olyan játék, rajzfilm és képregény van, ahol minden szereplő valamilyen állat, és a legtöbb valóban sokkal stílusosabb, egyedibb és megjegyezhetőbb, mint ez. Fiatalabbaknak bizonyára jobban fog tetszeni, mint a szüleiknek, ráadásul kapott magyar feliratozást is, ami a kedves, de semmiképp sem kengurufarknyi hosszúságú történet megértésében segítséget nyújt mindenkinek.

A Kao the Kengoroo reboot kapcsán az vetődött fel bennem időről-időre a játék közben, hogy milyen fura, hogy igazából nincs semmi komolyabb hibája (ami van, az alapvetően megbocsátható, vagy betudható a takarékos fejlesztésnek), de szinte semmilyen elemében sem elég jó. A bevezetőben is jelzett pontos árazás és igényes fizikai kiadás mindenesetre sokat segíthet neki, ráadásul sikerült olyan megjelenési dátumot találni, ami tényleg nem zsúfolt. Jópofa, könnyed, mély nyomot nem hagyó, de alapvetően kellemes szórakozás ez, nem több és nem is kevesebb.

Pontosan
6
Platform: Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One (tesztelt), Xbox Series X/S | Kiadó / Fejlesztő: Tate Multimedia | Megjelenés: 2022. május 27. | Ár: Kb. 13500 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

4 órája

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

14 órája
6

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

1 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

1 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

1 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

2 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

2 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

2 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
2

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

3 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

3 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

5 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

6 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

6 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

6 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

6 napja
3

Bővül az Expedition 33, megalakult a Sackbird Studios – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo – Close to You, Sportia, Indika.

7 napja
4

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

7 napja
4

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

8 napja
3

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

8 napja
10