[Teszt] Jet Kave Adventure

Jet Kave Adventure

WarhawkLusztig Zsolt2021.01.28. 23:13

Nemrég felbukkant egy vicces kép a Redditen arról, hogy hogyan változott meg a játékok pontozása az évek alatt, hogyan lett a tízes skálából lényegében vagy-vagy választó a mágikus nyolcasnál, felette értékelhető címekkel, alatta olyan játékokkal, melyekhez maximum a fanboy fórumharcosok mennek katasztrófaturistáskodni, teli szájjal „game pass töltelékezni”. A poén helyességéről vagy a változás esetleges okairól hosszasan lehetne vitázni, de most nem ezért vagyunk itt, mindössze azért említettem meg, mert folyamatosan ez a kép járt a fejemben a Jet Kave Adventure-l eltöltött idő alatt. Ebből a játékból ugyanis sugárzik, hogy olyanok készítették, akik imádják a 2D side-scroller játékokat, akik szerelemből és szeretettel formálták ezt a játékot is – és akik sajnos elég messze vannak attól, hogy a stílus nagyágyúival felvegyék a versenyt. Amolyan tipikus hatpontos cucc, amivel üres percekben jól el lehet szórakozni, de nem lesz az esti kikapcsolódás főfogása.

Szóval, kétdimenziós, oldalnézetes platformer, mint mondjuk a klasszikus Mario, de még inkább a Donkey Kong, sőt annál is sokkal inkább a Prehistorik, amihez témájában is hasonlít. A sztorira nem is érdemes időt vesztegetnünk, (h)ősemberünkre valahogy felkerül egy űrből érkezett jetpack, ő meg elindul megkeresni a gazdáját, vagy valami ilyesmi. Legyünk őszinték, nem egy ilyen játéktól várunk komoly dramaturgiai mélységeket vagy fordulatos történetet.

Annál inkább várunk változatos pályákat és kihívásokat, amiket pusztán számszakilag meg is kapunk, csak eléggé sótlan módon. A játék a lehető legősibb hagyományokat követi, balról jobbra, menet közben biszbaszokat összeszedve, ellenfeleket jól megcsapdosva haladunk, a nagyjából negyven pálya tízes csoportokra bontva adagolja az újabb és újabb helyszíneket és valahogy sikerül elérnie azt, hogy egyszerre legyen túl sok és túl kevés. Ha pusztán az időt nézzük, akkor néhány óra alatt bőven végig lehet szaladni a játékon (cserébe ennek sokszorosa kell, ha maxolni akarjuk), de a pályák a változatos és helyenként határozottan kellemesen kinéző környezet ellenére is annyira repetitívek, hogy egyszerűen nem bírtam egyszerre féltucatnyinál többet letolni. És akkor még nem is beszéltem az esetenként felbukkanó különlegesebb kihívásokról, mikor valami random ősállat elkezd kergetni, vagy jetpackünk turbóját bekapcsolva törünk felfelé. Sajnos egyértelműen ezek a pályák a játék mélypontjai és itt jön ki egyrészt az, hogy az irányítás annyira nem acélos, másrészt kifejezetten nem mókás, mikor mindenféle előrejelzés nélkül kell az ismeretlenbe repülnünk...

És ha már repülés, ez, mármint a jetpack használata lenne a játék Nagy Húzása, a dolog, amitől valamivel egyedibbé válik és ez alapvetően nem is rossz ötlet. A jetpack nem kifejezetten a dupla ugrás helyi szinonimája, annál picit több és néhány különleges funkciója is van, néhány helyen, ahol éppen összejönnek a dolgok, egészen kellemes mutatványokat tudunk vele végrehajtani. A probléma az, hogy egy pont után előjön a fent említett érzés, mármint hogy a játék azért annyira nem preckíz, amennyire kellene és erre sokszor akkor döbbenünk rá, mikor kifejezetten kicentizős feladatot követel meg egyik-másik pálya és annak újra és újra neki kell futnunk, csak mert karakterünk kicsit tovább ragadt oda ahhoz az istenverte falhoz.

Hasonlóan egyszerre egyszerű és frusztráló a játék harcrendszere is. Egyszerű, mert ellenfeleink egy, de maximum két csapástól megfekszenek. Frusztráló, mert cserébe a hitboxok nem túl pontosak, a játék pedig szeret néha rémisztően apró helyen több ellenfelet is ránk ereszteni. Jó platformerhez hűen itt is kapunk néha ilyen-olyan főellenfelet, általában egyszerűen kitanulható, de pont a pontatlanság miatt elég nehezen kivédhető támadási mintákkal. Az egésznek a csúcsa mindenképp a játék utolsó pályája, ahol a fejlesztők látszólag minden maradék anyagot bele akartak még tolni, így gyors egymásutánban talán négyszer kell mindenféle menekülős és harcolós helyzetbe keverednünk.

És mégis, dacára minden nyavalyájának, mégis valahogy újra és újra visszataláltam a játékhoz, valószínűleg mert az egészet belengi egyfajta kellemes együgyűség és megfelelni akarás. Látom a hibáit, de közben érezni, hogy azok nem lustaságból ilyenek, hanem egyszerűen ennyire tellett a srácok erejéből. A fejlesztők megpróbáltak mindenfélét bepakolni, van itt time trial mód minden pályához, extra kihívások és rejtett tárgyak, lehet ilyen-olyan fejlesztéseket megnyitni (melyek bár egyszerűbbé teszik dolgunkat, egyáltalán nem kötelezőek), szóval minden adott lenne egy nagyon jó játékhoz, csak egyszerűen a lendület fogyott el valahol félúton. A Jet Kave Adventure nem rossz játék, csak épp nem is kifejezetten jó – mondom, amolyan hatpontos.

Pontosan
6
Platform: PC, X (tesztelt), NS, PS4
Kiadó: 7levels | Fejlesztő: 7levels
Megjelenés: 2021. január 15. | Ár: Kb. 5000 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Heti megjelenések

20 órája
1

Metroid Prime 4: Beyond

1 napja
24

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
325

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

2 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

3 napja
12

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

3 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

4 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

4 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

5 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

6 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

6 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

6 napja
52

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

6 napja
8

Heti megjelenések

7 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

8 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

8 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

8 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

2025.12.12.
37