[Korai Öröm] Hand of Merlin - Early Access Teszt

Hand of Merlin - Early Access Teszt

Oldern2021.05.22. 16:10

Az elmúlt néhány évben hihetetlen kínálat alakult ki a roguelite játékok piacán. Ezek olyan címek, amelyekből kis csavarral jön elő a zsivány: általában egyre erősebb, egyre több lehetőséggel bíró lesz a karaktered a sikertelen végigjátszási kisérletek alkalmából. Így csak idő kérdése volt az is, hogy mikor jelennek meg azok a játékok, amelyek komolyabb műfajokat ötvöznek ezzel a mechanikával - a Hand of Merlin pontosan ilyen.

A történettel most túlságosan sokat nem szeretnék foglalkozni: narratív szempontból legyen elég annyi, hogy egy legyengült Merlint irányítunk, aki világokon át ugrándozva próbálja megtalálni a tökéletes csapatot, hogy Morgana átkát meg a velejáró gonoszokat egyszer s mindenkorra legyőzzék. Ez a keret megadja a lehetőséget a végigjátszások közti meta-fejlődésre, az új elérhető és megnyitható osztályokra, az új varázslatokra, és így tovább, és így tovább.

hand of merlin screenshot 1

Papíron a Hand of Merlin követi azt, amit pl. a Slay The Spire-ben láthatunk: encounterek térképén válogatunk a következő lépéskor esedékes útvonalak között, majd egy hoszabb vagy rövidebb (általában egészen bő lére eresztett) sztori-szerű leírás után vagy kap valamit a csapatunk, és mehetünk utunkra, vagy veszítünk valamit (érdemes megfontolni a döntéseket, á lá FTL), de általában így vagy úgy csak eljutunk végül a konkrét összecsapásokig. Ezek az összecsapások aztán egy X-Com szerű, bár azért annál egy fél kategóriával egyszerűbb csatákban öltenek testet. Időtartamuk a három-négy perctől akár a 8-10 percig is eltarthat, és.... ugye világos, hogy hol kezdődnek a problémák? Nem, még nem lövöm le a "poént". Szóval a karaktereknek van visszatöltödő armora, és magától nem gyógyuló hp-ja. Így hiába van egy korrekt taktikád, ha abban van "hp-leak", akkor az nem lesz túlságosan tartható, így viszont pontosan a kisérletező kedv, a változatos játékstílusok kerülnek le a terepasztalról, és marad a bekapott sebzés minimalizálására tett kisérlet - legalábbis az én szintemen.

hand of merlin screenshot 2

Aztán amikor elhullik egy hős, és ott maradsz egy csonka partival, tudván hogy még nehezebb összecsapások is várnak rád, nos.... vége a runnak. De ez sem annyira fekete-fehér, mint másutt, ahol sokkal közvetlenebbül történik meg a run befejezése, nem pedig ilyen kínos, kicsit erőltetett módon. Szőrszálhasogatónak tűnhetek, de a roguelite játékok újra és újra demonstrálták, hogy a siker kulcsa a tökéletesen kialakított loopban rejlik, amiben nincs hely kételynek: lásd: FTL, Slay the Spire, Isaac, Hades, Dead Cells, és még sorolhatnám. Már a tavaly szintén általam tesztelt Star Renegades is súrolta a határait a játékidő-ismétlés kombó szempontjából, de azt a nagyobb tartalmi frissítésekkor még érdemes volt lecsekkolni, de a Hand of Merlin még nem állt össze egy ennyire gördülékeny valamivé, és attól tartok hogy a műfajválasztása miatt már nem is feltétlenül fog azzá válni.

hand of merlin screenshot 3

Mindezeken nem segít az sem, hogy a játék még nincs kiadásra kész állapotban: irracionálisan megterheli a GPU-t, hiába veszi le az ember a beállíátsokat minimumra: az a kártya, ami tökéletesen elpilleg egy full juiced Deleriumos POE T16 pályán, vagy ami gond nélkül futtatja az új Resident Evil játékokat, az ne szenvedjen már meg egy felülnézetes, 5-6 karaktert mozgató stratégiával. És akkor a beállítások piszkálását követő, gyakran újraindítások után sem elmúló vizuális glitchekről még nem is szóltam.

Szóval van teendő a játékkal még, de ami engem jobban aggaszt, az a tempó: ez szerintem nagyon-nagyon rétegjáték lesz, bár bizonyára akadnak majd olyanok is, akik pont valami hasonlóra vágytak. XCOM-ra, roguelike köntösben, annak minden gondjával együtt. Hát, a Hand of Merlinből valami ilyesmi lesz, ha elkészül rendesen.

Platform: PC (tesztelt), Linux, Mac Kiadó, Fejlesztő: Versus Evil, Room C, Croteam Megjelenés: 2021. május 11 (Early Access). Ár: 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

7 órája

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

21 órája
4

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

1 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

1 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

2 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

2 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

4 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

5 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

6 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

7 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

7 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

8 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

9 napja
9

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

9 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

9 napja
1

Heti megjelenések

2025.04.28.
1