[Korai Öröm] Hand of Merlin - Early Access Teszt

Hand of Merlin - Early Access Teszt

Oldern2021.05.22. 16:10

Az elmúlt néhány évben hihetetlen kínálat alakult ki a roguelite játékok piacán. Ezek olyan címek, amelyekből kis csavarral jön elő a zsivány: általában egyre erősebb, egyre több lehetőséggel bíró lesz a karaktered a sikertelen végigjátszási kisérletek alkalmából. Így csak idő kérdése volt az is, hogy mikor jelennek meg azok a játékok, amelyek komolyabb műfajokat ötvöznek ezzel a mechanikával - a Hand of Merlin pontosan ilyen.

A történettel most túlságosan sokat nem szeretnék foglalkozni: narratív szempontból legyen elég annyi, hogy egy legyengült Merlint irányítunk, aki világokon át ugrándozva próbálja megtalálni a tökéletes csapatot, hogy Morgana átkát meg a velejáró gonoszokat egyszer s mindenkorra legyőzzék. Ez a keret megadja a lehetőséget a végigjátszások közti meta-fejlődésre, az új elérhető és megnyitható osztályokra, az új varázslatokra, és így tovább, és így tovább.

hand of merlin screenshot 1

Papíron a Hand of Merlin követi azt, amit pl. a Slay The Spire-ben láthatunk: encounterek térképén válogatunk a következő lépéskor esedékes útvonalak között, majd egy hoszabb vagy rövidebb (általában egészen bő lére eresztett) sztori-szerű leírás után vagy kap valamit a csapatunk, és mehetünk utunkra, vagy veszítünk valamit (érdemes megfontolni a döntéseket, á lá FTL), de általában így vagy úgy csak eljutunk végül a konkrét összecsapásokig. Ezek az összecsapások aztán egy X-Com szerű, bár azért annál egy fél kategóriával egyszerűbb csatákban öltenek testet. Időtartamuk a három-négy perctől akár a 8-10 percig is eltarthat, és.... ugye világos, hogy hol kezdődnek a problémák? Nem, még nem lövöm le a "poént". Szóval a karaktereknek van visszatöltödő armora, és magától nem gyógyuló hp-ja. Így hiába van egy korrekt taktikád, ha abban van "hp-leak", akkor az nem lesz túlságosan tartható, így viszont pontosan a kisérletező kedv, a változatos játékstílusok kerülnek le a terepasztalról, és marad a bekapott sebzés minimalizálására tett kisérlet - legalábbis az én szintemen.

hand of merlin screenshot 2

Aztán amikor elhullik egy hős, és ott maradsz egy csonka partival, tudván hogy még nehezebb összecsapások is várnak rád, nos.... vége a runnak. De ez sem annyira fekete-fehér, mint másutt, ahol sokkal közvetlenebbül történik meg a run befejezése, nem pedig ilyen kínos, kicsit erőltetett módon. Szőrszálhasogatónak tűnhetek, de a roguelite játékok újra és újra demonstrálták, hogy a siker kulcsa a tökéletesen kialakított loopban rejlik, amiben nincs hely kételynek: lásd: FTL, Slay the Spire, Isaac, Hades, Dead Cells, és még sorolhatnám. Már a tavaly szintén általam tesztelt Star Renegades is súrolta a határait a játékidő-ismétlés kombó szempontjából, de azt a nagyobb tartalmi frissítésekkor még érdemes volt lecsekkolni, de a Hand of Merlin még nem állt össze egy ennyire gördülékeny valamivé, és attól tartok hogy a műfajválasztása miatt már nem is feltétlenül fog azzá válni.

hand of merlin screenshot 3

Mindezeken nem segít az sem, hogy a játék még nincs kiadásra kész állapotban: irracionálisan megterheli a GPU-t, hiába veszi le az ember a beállíátsokat minimumra: az a kártya, ami tökéletesen elpilleg egy full juiced Deleriumos POE T16 pályán, vagy ami gond nélkül futtatja az új Resident Evil játékokat, az ne szenvedjen már meg egy felülnézetes, 5-6 karaktert mozgató stratégiával. És akkor a beállítások piszkálását követő, gyakran újraindítások után sem elmúló vizuális glitchekről még nem is szóltam.

Szóval van teendő a játékkal még, de ami engem jobban aggaszt, az a tempó: ez szerintem nagyon-nagyon rétegjáték lesz, bár bizonyára akadnak majd olyanok is, akik pont valami hasonlóra vágytak. XCOM-ra, roguelike köntösben, annak minden gondjával együtt. Hát, a Hand of Merlinből valami ilyesmi lesz, ha elkészül rendesen.

Platform: PC (tesztelt), Linux, Mac Kiadó, Fejlesztő: Versus Evil, Room C, Croteam Megjelenés: 2021. május 11 (Early Access). Ár: 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

12 órája
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

2 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

4 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

5 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

6 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

8 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9