[Teszt] F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch

F.I.S.T.: Forged in Shadow Torch

WarhawkLusztig Zsolt2021.10.03. 09:00

2021 jól bánik a metroidvania kedvelőkkel, a kiváló klasszikusok visszatérése és a pixelkalandok kedvelőinek kiszolgálása mellett nem egy új versenyző is megpróbál a játékosok kegyeiért csatázni. Ezek közé tartozik a kínából érkező F.I.S.T. Forged in Shadow Torch is, melynek címénél valószínűleg csak a világa furább, melyet antropomorf állatok népesítenek be, azonban a különleges felszín alatt egy kifejezetten tradicionális játékmenet bújik meg. Meg néhány váratlan nehézségi tüske is, de erről később.

Érdekes módon, bár a többek közt erdei és háztáji állatokkal benépesített világ egyfajta könnyed témát sejtet, a F.I.S.T. kifejezetten komolyan veszi magát, a főhős Rayton tipikusan olyan ürgének, bocsánat, nyúlnak tűnik, aki inkább egy Clint Eastwood filmből inspirálódott és nem egy Disney meséből. A megkeseredett háborús hős, aki eltávolodott egykori szakaszától és mára csak békében szeretne élni, de persze amikor a szükség úgy hozza, akkor kénytelen szembeszállni a várost, Torch City-t rettegésben tartó Acélkutyákkal. Ehhez pedig legfontosabb eszköze a méretes mechája egyetlen most is működő alkatrésze, annak masszív ökle – igen, ennyire egyszerű a cím magyarázata.

A mechakar viszont magával hozza azt is, hogy a F.I.S.T. szinte kizárólag közelharcokra épít, méghozzá igencsak ügyesen. Rayton fajtájához illően agilis, annyira, hogy a parry képesség például az egyik legutolsó megszerezhető lesz, helyette inkább kitérésekkel, dodge használatával és komoly kombók, valamint speciális képességek kombinálásával nyerhetünk a kifejezetten gyakori csatákban. Fegyvertárunk nem is fog extrém nagyra nőni, az alap vasököl mellett mindössze két főbb fegyvert szerezhetünk meg, ezekhez viszont a stílus átlagához mérten kifejezetten méretes képességfákat kapunk, melyek végén gyorsabb és erősebb közelharci támadások egész garmadáját szórhatjuk ellenfeleinkre.

Akik nem kifejezetten fogják vissza magukat és igazából ez a F.I.S.T. egyik komoly negatívuma, vagy legalábbis ez volt a megjelenés környékén. A játék ugyanis egy ponton túl nem fogta vissza magát és szinte percek alatt ugrott olyan szintre a nehézség, hogy az addig egész jól haladó játékos csak pislogott a hirtelen kifejezetten okossá, szívóssá vált ellenfeleken, illetve a gyors egymásutánban következő főellenfél csatákon. A múlt idő nem véletlen, a fejlesztők is felismerték, hogy egy kicsit el lett mérve a nehézség, így az egyik első patch sűrűbb mentési pontokat, illetve egy új, könnyebb nehézségi szintet hozott. Ami... látványosan könnyű, de olyan szinten, hogy a legkomolyabb főellenfeleket is szinte csukott szemmel tudjuk megfektetni. Szóval az egészséges középutat nem sikerült eltalálni, viszont legalább a két fokozat között viszonylag egyszerűen, a legutóbbi mentett állás visszatöltésével tudunk váltogatni, így lényegében megoldható, hogy maradjon a játékban kihívás, viszont feleslegesen ne akadjunk meg egyes pontokon.

Nyilván nem beszélhetnénk metroidvania játékról a méretes térkép, az összeszedhető képességek és az utánuk megnyíló új útvonalak nélkül, ebben pedig a F.I.S.T. nem fogja magát. Torch City és könyéke nem csak lenyűgözően látványos, de komoly méretekkel próbál lenyűgözni, nem ritkán volt olyan, hogy egy eldugott szellőzőből olyan méretű pályarészek nyíltak, melyeket több tíz percig tartott bejárni. A változatosságra se lehet panasz, a hatalmas „dieselpunk” metropolisz a hangulatos óvárostól kezdve ipari épületeken és kamerákkal teleszórt börtönökön keresztül kiterjedt csatornarendszerekig és mélyvízi katonai bázisokig közel egy tucat fajta helyszínt tartalmaz, de misztikus katakombákba, titkos bányákba és csendes hegyi falvakba is eljutunk majd. Mindez pedig, ahogy említettem, lenyűgöző látványban tárul elénk, a kínai fejlesztők nagyon ügyesen használták ki az Unreal motort és szinte nincs olyan pillanat, amikor ne állhatnánk meg a látványban gyönyörködni. Sajnos cserébe néha szenved a játék a textúrák kései betöltésétől, de ez leginkább a nagyobb helyszínegységes határán fordul elő és még bőven a túlélhető kategória.

Képességek terén pedig nagyjából a stílus megszokott tárházát kapjuk, természetesen úgy egy órával a játék indulása után az olyan alapvetések, mint a dupla ugrás és a falról elrugaszkodás már kisujjból mennek majd, de előkerül a már-már szokásosnak mondható grappling hook is a végére. Szerencsére az irányítás rendkívül kézreálló és pontos, aminek nagy használt is vesszük, mivel egyrészt úgy nagyjából a játék felétől a különböző pályarészeken is egyre több lesz az életünkre veszélyes akadály, a fővonaltól távolabbi, jellemzően valami finomabb összegyűjthető tárgyat tartalmazó útvonalak pedig kifejezetten az ügyességünket teszik próbára.

Igazából az egyetlen negatívum, amit a F.I.S.T.-tel szemben fel tudnék hozni az az, hogy bár szorgalmasan felmondja a metroid-leckét, látszólag egyetlen ponton se próbál meg annál valamivel többet, a szokásostól eltérőt nyújtani. De igazából miért is várnánk el minden játéktól, hogy megreformálja a műfajt? Úgy hiszem, hogy néha elég örülni annak, hogy amit kézhez kapunk az átgondolt, gondosan összerakott, tartalmas és kézreálló, a F.I.S.T. pedig ilyen, nem fog mérföldkőként megmaradni az emlékezetünkben, de a stílus kedvelőinek piszok kellemes 15-20 órát nyújt. Ez nekem bőven elég ahhoz, hogy bátran ajánlani merjem.

Pontosan
7
Platform: PlayStation 4, PlayStation 5, Windows
Fejlesztő: TiGames
Kiadó: bilibili
Megjelenés: 2021. szeptember 7. | Ár: 10.590 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

18 órája
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

1 napja
8

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

1 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2 napja
13

Heti megjelenések

3 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

4 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

5 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

5 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

6 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

7 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

7 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

7 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

8 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

8 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

8 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

9 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

9 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

2024.04.15.
21

Heti megjelenések

2024.04.15.
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==