[Teszt] Diablo 2: Resurrected

Diablo 2: Resurrected

Oldern2021.10.02. 17:00

Ha vannak emberek, akinek picit megkárosította az életét az akció-rpg addikció (vagy ahogy akkoriban hívtuk: a "Diablo-klónok műfaja"), az én vagyok. Brutális WOW-os játékidőmet talán csak a Path of Exile-el eltöltött órák überelik, és ahogy telnek az évek, egyre kevésbé vagyok képes nem tragikusan szemlélni mindezt. És hát persze a proto-ősbűn (nem, nem a Magic, nem a Legend of The Five Rings meg a magyar kártyajátékokba ölt zsebpénzeim): a Diablo II ami épp hogy normálisan futott az öreg vasamon, és arra pont jó volt hogy az érettségi előtti estéimet a net nélküli verzióval töltsem el, szörnyebbnél szörnyebb buildeket próbálva életképessé tenni hell nehézségen. Gyerekként tudtam hogy ez egy ponton túl tényleg felesleges időtöltés - de hiába, a core loop (amire még mindig keressük a jó magyar megfelelőt) nehezen eresztett.

Vannak olyan játékok, amiket teljes egészében a nosztalgia tart el: vissza tudsz menni hozzájuk, MERT megvannak róla az emlékeid, de egyébként egy új játékosnak túlságosan sokat nem nyújtanak. Na, a Diablo II nem tartozik ezek közé. A játékmenet 20 év alatt sem ment tönkre, és az első néhány szintlépést követően bármelyik osztályt választva komoly döntések várnak rád, hogy milyen irányba is akarsz fejlődni, és egy modern arpg-fan is teljesen érthető rendszerek közepébe csöppen, ha megismeri a rúnaszavak, ritka/szet/unique tárgyak rendszerét, és elkezd célzott boss-farmolásokon gondolkozni. Szerencse, hogy bár az irányítás már inkább archaikus kicsit, mint modern, de a grafika nagyon szépen rejti mindezt el. Egyszerűen lefolyik a képernyőről a Diablo 2 Resurrected, és gyönyörű a látkép. Ilyen vagy olyan megfontolásból EGYETLEN gombnyomással azonnal válthatunk régi és új külalak közt, ez a fícsör meglepően hasznos volt arra, hogy árgus szemekkel ellenőrizzem le, hogy tényleg minden epikus zóna saját atmoszféráját sikerült-e áthozni. Még hogy sikerült: az olyan vizuális katyvaszok, mint az Act 3 dzsungele is egész kellemes köntöst kaptak! Az persze hozzátartozik az összképhez, hogy a nosztalgia néha túl erős: én ha bossfarmolásba fogok a Resurrectedben, akkor bizony átváltok a rend kedvéért a régi kijelzőre...ahhoz szoktam, 60fps ide vagy oda.

Engedtessék meg nekem némi játékelmélet, a magam pongyola módján. Szóval az a helyzet, hogy egy évtizedes Path of Exile-károsultként azt hittem, hogy igen, majd belépek ide és lesajnálom az egészet, mert hát mennyire “meg van ez már haladva”.... és nem teljesen ez a kép fogadott. A Path of Exile szinte már egy második állás, amely folyamatosan többfajta meta-nyomás alá helyezi a játékost (elég jó-e a builded, mennyire hatékonyan és mit tudsz vele farmolni, mi a következő lépés, hogy upgradelsz értelmesen, stb), ami mentálisan is tehert rak rád, akár játék közben is. A Diablo II-ben, lehet hogy a rutin miatt is, de igazándiból a tárgyak farmolásán kívül azért ANNYIRA sok teendőd nincs. Itt is lehet piacról meg metáról gondolkozni, de a teljes talentfa a szinergiákkal együtt ott van egy gombnyomásra, és nincs még tizenöt végjáték. Ok, nincs is igazi végjáték, vagy hát az Über bossok (sok sikert hozzájuk, álmodni sem akarok arról hogy odáig grindeljem magam), de ez nem hasonlít ahhoz, amit mai fejjel endgamenek nevezünk. És mit kínál cserébe a Diablo II? Kiszámíthatóbb, sőt: átláthatóbb játékmenetet. A POE-hoz képest itt nincs már-már szadisztikus módon kikerülhetetlen "one-shot", amikor a karaktered a full hp-ről valami teljesen 0-ra pukkan úgy, hogy ellenfél nincs a képernyőn. Ilyenekbe itt is bele lehet szaladni persze, de úgy, hogy mondjuk egy aurás ritka meg három champion szörny vár az ajtó túloldalán, te meg csak mentél előre. De az alapszörnyek és a nehézség nehezedése valahogy követhetőbb, kicsit úgy érzed hogy van szereped a játék során, nem csak a statok maximizálása és az ellenfelek eltörlése (varázslók, hammerdinek kíméljetek). Mindegy, na, a lényeg: ez az öreg játék meglepeően jól megállja a helyét még a mai riválisok mellett is, ha nem is permanensen, hanem pár hétre. Akkora baj az, hogy a lelkedet pluszba még nem kéri? Egyszer már úgyis megkapta anno...

A Blizzard nincs jó helyzetben. A végstádiumú kapitalizmus egyik iskolapéldájává vált a videojátékok iparágában, annak mementójává, hogy még a legjobb fejlesztők sem úszhatják meg a leépítéseket, a kizsákmányolást és a céges bullshitelést (és a vezetők egóját), hiába raktak le nagy (és hát valljuk be: brutálisan profitábilis) dolgokat arra a képzeletbeli asztalra. A Warcraft 3 elcseszett felújításához képest azonban a Resurrected, nos: nagyon rendben van. Tud kínálni meglepetéseket a régi fanoknak és az újoncoknak egyaránt, nem kérnek érte teljes árat, és még az is lehet, hogy valami plusz kontent is fog érkezni hozzá (legalábbis erről sugdolóznak már egy ideje). Már csak konzerváció szempontjából, a régi változat megőrzése miatt is érdemes lehet foglalkozni vele. Aztán ki tudja: lehet, hogy ez lesz az utolsó Blizzard-játék, amiről ezt nyugodt szívvel el tudom majd mondani.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

7 perce

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

10 órája
4

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

1 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

1 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

2 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

2 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

3 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

3 napja
10

Heti megjelenések

4 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

5 napja
5

The Outer Worlds 2

5 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

5 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

7 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

7 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

8 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

8 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

8 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

8 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

8 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

8 napja
2