[Teszt] Diablo 2: Resurrected

Diablo 2: Resurrected

Oldern2021.10.02. 17:00

Ha vannak emberek, akinek picit megkárosította az életét az akció-rpg addikció (vagy ahogy akkoriban hívtuk: a "Diablo-klónok műfaja"), az én vagyok. Brutális WOW-os játékidőmet talán csak a Path of Exile-el eltöltött órák überelik, és ahogy telnek az évek, egyre kevésbé vagyok képes nem tragikusan szemlélni mindezt. És hát persze a proto-ősbűn (nem, nem a Magic, nem a Legend of The Five Rings meg a magyar kártyajátékokba ölt zsebpénzeim): a Diablo II ami épp hogy normálisan futott az öreg vasamon, és arra pont jó volt hogy az érettségi előtti estéimet a net nélküli verzióval töltsem el, szörnyebbnél szörnyebb buildeket próbálva életképessé tenni hell nehézségen. Gyerekként tudtam hogy ez egy ponton túl tényleg felesleges időtöltés - de hiába, a core loop (amire még mindig keressük a jó magyar megfelelőt) nehezen eresztett.

Vannak olyan játékok, amiket teljes egészében a nosztalgia tart el: vissza tudsz menni hozzájuk, MERT megvannak róla az emlékeid, de egyébként egy új játékosnak túlságosan sokat nem nyújtanak. Na, a Diablo II nem tartozik ezek közé. A játékmenet 20 év alatt sem ment tönkre, és az első néhány szintlépést követően bármelyik osztályt választva komoly döntések várnak rád, hogy milyen irányba is akarsz fejlődni, és egy modern arpg-fan is teljesen érthető rendszerek közepébe csöppen, ha megismeri a rúnaszavak, ritka/szet/unique tárgyak rendszerét, és elkezd célzott boss-farmolásokon gondolkozni. Szerencse, hogy bár az irányítás már inkább archaikus kicsit, mint modern, de a grafika nagyon szépen rejti mindezt el. Egyszerűen lefolyik a képernyőről a Diablo 2 Resurrected, és gyönyörű a látkép. Ilyen vagy olyan megfontolásból EGYETLEN gombnyomással azonnal válthatunk régi és új külalak közt, ez a fícsör meglepően hasznos volt arra, hogy árgus szemekkel ellenőrizzem le, hogy tényleg minden epikus zóna saját atmoszféráját sikerült-e áthozni. Még hogy sikerült: az olyan vizuális katyvaszok, mint az Act 3 dzsungele is egész kellemes köntöst kaptak! Az persze hozzátartozik az összképhez, hogy a nosztalgia néha túl erős: én ha bossfarmolásba fogok a Resurrectedben, akkor bizony átváltok a rend kedvéért a régi kijelzőre...ahhoz szoktam, 60fps ide vagy oda.

Engedtessék meg nekem némi játékelmélet, a magam pongyola módján. Szóval az a helyzet, hogy egy évtizedes Path of Exile-károsultként azt hittem, hogy igen, majd belépek ide és lesajnálom az egészet, mert hát mennyire “meg van ez már haladva”.... és nem teljesen ez a kép fogadott. A Path of Exile szinte már egy második állás, amely folyamatosan többfajta meta-nyomás alá helyezi a játékost (elég jó-e a builded, mennyire hatékonyan és mit tudsz vele farmolni, mi a következő lépés, hogy upgradelsz értelmesen, stb), ami mentálisan is tehert rak rád, akár játék közben is. A Diablo II-ben, lehet hogy a rutin miatt is, de igazándiból a tárgyak farmolásán kívül azért ANNYIRA sok teendőd nincs. Itt is lehet piacról meg metáról gondolkozni, de a teljes talentfa a szinergiákkal együtt ott van egy gombnyomásra, és nincs még tizenöt végjáték. Ok, nincs is igazi végjáték, vagy hát az Über bossok (sok sikert hozzájuk, álmodni sem akarok arról hogy odáig grindeljem magam), de ez nem hasonlít ahhoz, amit mai fejjel endgamenek nevezünk. És mit kínál cserébe a Diablo II? Kiszámíthatóbb, sőt: átláthatóbb játékmenetet. A POE-hoz képest itt nincs már-már szadisztikus módon kikerülhetetlen "one-shot", amikor a karaktered a full hp-ről valami teljesen 0-ra pukkan úgy, hogy ellenfél nincs a képernyőn. Ilyenekbe itt is bele lehet szaladni persze, de úgy, hogy mondjuk egy aurás ritka meg három champion szörny vár az ajtó túloldalán, te meg csak mentél előre. De az alapszörnyek és a nehézség nehezedése valahogy követhetőbb, kicsit úgy érzed hogy van szereped a játék során, nem csak a statok maximizálása és az ellenfelek eltörlése (varázslók, hammerdinek kíméljetek). Mindegy, na, a lényeg: ez az öreg játék meglepeően jól megállja a helyét még a mai riválisok mellett is, ha nem is permanensen, hanem pár hétre. Akkora baj az, hogy a lelkedet pluszba még nem kéri? Egyszer már úgyis megkapta anno...

A Blizzard nincs jó helyzetben. A végstádiumú kapitalizmus egyik iskolapéldájává vált a videojátékok iparágában, annak mementójává, hogy még a legjobb fejlesztők sem úszhatják meg a leépítéseket, a kizsákmányolást és a céges bullshitelést (és a vezetők egóját), hiába raktak le nagy (és hát valljuk be: brutálisan profitábilis) dolgokat arra a képzeletbeli asztalra. A Warcraft 3 elcseszett felújításához képest azonban a Resurrected, nos: nagyon rendben van. Tud kínálni meglepetéseket a régi fanoknak és az újoncoknak egyaránt, nem kérnek érte teljes árat, és még az is lehet, hogy valami plusz kontent is fog érkezni hozzá (legalábbis erről sugdolóznak már egy ideje). Már csak konzerváció szempontjából, a régi változat megőrzése miatt is érdemes lehet foglalkozni vele. Aztán ki tudja: lehet, hogy ez lesz az utolsó Blizzard-játék, amiről ezt nyugodt szívvel el tudom majd mondani.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

5 órája
7

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

22 órája
26

Heti megjelenések

1 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

2 napja
2

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

3 napja
3

Kirby Air Riders

3 napja
6

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

4 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

4 napja
9

The Last Case of John Morley

4 napja
3

Super Mario 40: az elmúlt öt év tíz érdekes pillanata

4 napja
3

Lengyel mérföldkövek – ez történt szerdán

Benne: World of Warcraft: Midnight, Cyberpunk 2077, Cronos: The New Dawn, Death Strading 2: On the Beach, Sublustrum, Lonely Mountains: Snow Riders.

5 napja
9

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment

5 napja
9

A lovakat betiltják, ugye? – ez történt kedden

Benne: Erosion, Destiny 2: Renegades, Horses, DuneCrawl, Warhammer 40,000: Space Marine II.

6 napja
5

Outlaws + Handful of Missions: Remaster

6 napja
4

Game Pass: november utolsó hetei

Moonlighter 2. The Crew Motorfest. Banishers: Ghost of New Eden. Többek között ezek a címek várják a hónap második felében az előfizetőket.

6 napja

A.I.L.A.

6 napja
4

Call of Duty: Black Ops 7 szezonstart, Xbox X Crocs – ez történt hétfőn

Továbbá: Wild Blue Skies, Pioner, Skate Story.

7 napja
10

Heti megjelenések

8 napja
13

Dispatch #S01 - bárcsak ne lenne vége

8 napja
9

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

2025.11.22.