[Teszt] Castlevania: LoS - Mirror of Fate

Castlevania: LoS - Mirror of Fate

mcmackoGéczy Attila2013.04.08. 20:01

Vámpír eposzok, vámpír románcok, vámpír szappanoperák - mostanából a csapból is a vámpírok folynak. A Castlevania azonban nem az aktuális divathullámokat lovagolja, hanem bő húsz-huszonöt éve a minőségi franchise-ok között tudhatja magát. Persze apróbb botlásokat ennyi idő alatt lehetetlen lett volna megúszni, a megújulás és a kíséreltezés azonban szerintünk inkább üdvözölendő, még akkor is, ha néha zsákutca (és nem koporsó) van a csapásvonal végén.

Mercury Steamék például bátran nyúltak a Konaminál érlelt alapanyaghoz - az általuk készített Lords of Shadow már inkább egy God of War-ra emlékeztető, pasztellszínekből megálmodott modern akciójáték volt, mintsem a régi tradíciók követője. A megújító szemlélet pedig a 3DS-re érkező mellékágat is alapvetően definiálja.

A Mirror of Fate ugyanis nem retro-Castlevania huszonegyedik századi köntösben, nem az Igarashi-féle „Metroidvania” dicső képviselője, de nem is kétdimenziós God of War. Hogy akkor mégis micsoda? Hát ezen összetevők furcsa keveréke. A játékmenet kétdimenziós mivolta gyakran kiegészül a térben is kidolgozott hátterek mozgalmasságával, a szörnyekkel vívott harcok kombó- és hárítás alapúak, a felfedezés pedig egy egybefüggő kastélyban történik, amely azonban töredezettebb felderítést kínál, mint az Igarashivaniák organikusan magukba tekeredő térképei.

A játékmenetet alkotó szeletkéket külön-külön nézve a Mirror of Fate alulmarad szinte minden téren a korábbi hivatkozási alapoktól. A harc például olyan bakikat tartalmaz, amit egy modern beat 'em up mechanikától már nem várnánk. A finisher kivégzőmozdulat animációjának végén random besebeznek az ellenfelek, egyes szörnyikék inkább gombpüfölést, mintsem kidolgozott taktikát igényelnek, a dash/parry kombó pedig bekerítés esetén (és a védhetetlen támadásoknál) van, hogy csődöt mond. Az ellenefelek típusai csak halványan idézik a korábbi kézikonzolos epizódok színes monszta-palettáját, de a felfedezés mélységei is kimerülnek néhány bestiárium-bejegyzésben, életerő/mana-turbóban és az elhullott katonák jegyzeteiben. Nehézség? A Mirror of Fate bőkezűen osztogatja az ellenőrző pontokat, és az újratöltődő mana/hp kutakat.

Akkor mégis mitől jó a 3DS epizód? Leginkább attól, hogy más mint azt megszokhattuk, és ez a másság végig frissnek tűnő lendületet pumpál a végigjátszás 7-8 órájába. A külön-külön nem annyira kiemelkedő szeletkék összessége még mindig meghaladja az átlagos kézikonzolos játékélményt, a csodásan kihasznált 3D terek, és a látványos grafika pedig szájtátásból tamáskodó pislogásba vezetik a játékost. A klasszikus horror-hangulatot az európai fejlesztőstúdió nagyon érzi (sokkal inkább európai művészeti felfogásról beszélünk ez esetben, mint a korábbi belsős Konami címeknél), és az atmoszféra fokozására olyan nagyzenekari muzsikák csendülnek fel a háttérben, hogy a hideg futkos az ember hátán.

A három főhős összefonódó sztorija is példás ritmusban tárja elénk az egyébként nem túl bonyolult, a korábbi kánonra néhol látványosan tojó történetet. Fegyverek helyett itt a régi varázslatok reformjába pakolták a kreatív energiákat az itt-ott felbukkanó puzzlek pedig garantálják, hogy ne csak a Layton játékokban lásson a 3DS tulaj kirafinált gépezeteket és fejtörést igénylő ötletsorozatokat. Főnökökkel is összehoz minket majd a sors - rég találkoztunk már ilyen ötletes (a látszatnál azonban végül könnyebbnek ígérkező) bossfightokkal.

Dracula él, de három hősünkkel most is tenni fogunk azért, hogy ez ne így legyen. A Lords of Shadow - Mirror of Fate egy friss irányvonal a tradicionális kézikonzolos Castlevania játékok történetében, de minekután egy kicsit túl magas a megmászásra váró kastélytorony, a végén nem mindegyik karó ér csont nélkül célba.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

12 órája
3

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

1 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

2 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

4 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

5 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

5 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

5 napja
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

6 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

7 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

7 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

8 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

8 napja
9

Heti megjelenések

9 napja
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

2025.05.25.
7

Elden Ring mozi - ez történt pénteken

Továbbá: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Chrono Odyssey.

2025.05.24.
10

Warhammer 40000 bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Stellar Blade, Scratch the Cat, Embracer Group, Monster Hunter Wilds, Warhammer 40,000: Dark Heresy, Warhammer 40,000: Boltgun – Words of Vengeance, Warhammer 40,000: Boltgun II, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Warhammer 40,000: Space Marine II, Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition.

2025.05.23.
2

Ebola Village – #nemazafalu

Az Ebola Village egy Szovjetunióban játszódó túlélőhorror, aminek a középpontjában az ebola egy új, különösen szívós és kiemelten fertőző mutációja áll. Resi áthallások? Faluban lófráló mutánsok? Lássuk, hogy mit tud az Ebolafalu.

2025.05.22.
3

Game Pass: mozgolódás május második felében

A tavalyi év egyik legkiválóbb alkotása volt a Metaphor ReFantazio, de mellette több premier cím is érkezik hamarosan a szolgáltatás kínálatába.

2025.05.22.
7

Jön a Hellblade II PS5-verziója, új Rayman a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Stars, Castle of Heart: Retold, Transport Fever 3, Critical Shift, Mukti, Fruitbus, Somber Echoes.

2025.05.22.
9