[Teszt] Chorus

Chorus

ne5hVáradi Dániel2021.12.06. 23:00

A Deep Silver Fishlabs neve aligha cseng ismerősen sokak számára, ami a stúdió történelmét tekintve nem meglepő, hiszen idáig főleg mobilos címekért, illetve a kiadó más játékainak átirataiért feleltek. A Chorus lenne a nagy dobásuk, amivel felkerülhetnek a térképre. És mint ilyen, a játék nagyratörő, ígéretes, de akadnak hiányosságai is.

Történetünk főszereplője Nara, aki a Próféta látomásában bízva vakon követte annak minden szavát és utasítását, amikor azonban egy bolygó sorsát kellett megpecsételnie, rádöbben, hogy talán nem is olyan jó ennek a szektának a tagja lenni és azt teszi, ami a legegyszerűbb. Elmenekül. Maga mögött hagyja a múltját, az űrbéli halálosztó gépezetét és egyfajta vezeklésként megpróbál ott segíteni, ahol tud. Mint az úttörő. Ám ahogyan az sejthető, a tettei elől nem tud a végtelenségig menekülni, egy ponton pedig nem csak régi önmagával kell szembenéznie, de a vezetővel is, akinek korábban mindent megtett.

A Chorus tehát narratíváját tekintve egy klasszikus megváltástörténet, annak minden ismert és elvárt elemével, a történetvezetés pedig a játék egyik leginkább elnagyolt része. Ez köszönhető annak, hogy a karakterek közötti interakció az esetek 98%-ban valamilyen kommunikátoron keresztül történik, mintha csak állandó telefonbeszélgetést hallanánk. A legtöbb karakterről csupán egy igazolványképet látunk és néhány átvezető videót leszámítva (amik elég látványosak egyébként) Nara karaktere is csak a passzív párbeszédeken át bontakozik ki.

A Chorus központi eleme nem titkoltan az űrhajó és a vele való harc. A játék összes bemutatója erre helyezte a hangsúlyt és hamar megtudjuk, hogy nem véletlen, Nara ugyanis bár kiváló pilóta, nem egyedül harcol. Társa nem más, mint az értelemmel bíró hajó, Forsa. A kettejük kapcsolata bár némileg hasonló problémákkal küzd, mint a már említett történetvezetés, a közvetlenebb kapcsolatnak és kevés számú átvezetőnek köszönhetően egy fokkal jobban kidolgozottra sikerült.

A játék annak ellenére, hogy igyekszik nagyban építeni a felfedezésre és a hajóval való közlekedésre, sajnos ezt a részét sem tudja eléggé kibontani a játéknak. Bár találunk űrállomásokat, kutatóbázisokat, bányász telephelyeket és hasonlókat, ezek egyikét sem tudjuk felderíteni, mindössze kívülről csodálhatjuk meg, illetve rádión keresztül beszélhetünk az ottaniakkal. És bár a küldetések során időről-időre kapunk választási lehetőségeket és döntési opciókat, mivel ezek mindegyikét vagy egy épület falának, vagy egy másik űrhajónak mondjuk, az egész kissé elnagyoltnak, üresnek érződik. Látszik, hogy a csapat próbált kicsit nyitni az RPG elemek felé, azonban az is világosan érződik, hogy ezek mennyire alapszinten kerültek csak megvalósításra.

Nem így a repülés és az űrharcok, melyek tagadhatatlanul a játék leghangulatosabb elemei. Forsa már a játék elején is látványos manőverekre képes a légüres térben, ahogy azonban haladunk előre és szereljük fel egyre jobb fegyverekkel és ellenállóbb páncélzattal, illetve nyitjuk meg Nara traumától elzárt egyedi képességeit, úgy egyre élvezetesebb az egyre erősebb és nagyobb haderőkkel szembeni űrharc. A történet adott pontjain kibontakozó nagyobb csaták könnyűszerrel idézik meg mindenki gyerekkori vágyát, amikor Star Wars-szintű epikus összecsapásokra vágytunk egy hiperugrásra képes hajó fedélzetén. Amikor egymagunk szállunk szembe egy kisebb armadával, cikázva az ellenséges egységek között, miközben az óriási anyahajók generátorát igyekszünk időre hatástalanítani és a másodperc törtrésze alatt váltunk a csúcssebesség és Forsa egyedi siklómódja között és mutatunk be dugóhúzót és egyéb trükköket, az azért meg tudja dobbantani az ember szívét.

Sajnálatos módon az egyébként élvezetes űrcsaták sérülnek akkor, amikor a Chorus egy bossfighttal állít szembe minket. Ezekből szerencsére kevés van a játékban, ez pedig csak azért pozitívum, mert itt a fejlesztők képesek voltak öngólt rúgni maguknak, ahol a villámgyors közlekedés mellé instant elhalálozást társítanak, mindezt megfejelve olyan szakaszokkal, ahova vadászpilótákat megszégyenítő reflexekre is szükség lehet. Ezen kombináció könnyen tud frusztráló perceket okozni és okoz is, szerencsére azonban a játék ilyenkor is kellően szép számban adagolja az automatikus mentési pontokat, így nem kell mindig elölről kezdenünk a teljes harcot.

A Chorus RPG elemeiről már tettem némi utalást és bár a történet és a küldetések szempontjából ezek kevés jelentőséggel bírnak, a harcok szempontjából már jóval nagyobb a szerepük. Megéri alaposan felkutatni az egyes helyszíneket, hiszen nem pusztán mellékes megbízásokkal gazdagodhatunk, de ezeken keresztül új felszerelést vagy csak egyszerűen pénzt kaphatunk, melyekkel aztán a hangárakban fejleszthetjük Forsa-t. Sőt, amennyiben új fegyverrel vagy passzív módosítókkal gazdagodunk, fel sem kell keresnünk a szervizeket, menet közben is bármikor válthatunk közöttük, így könnyen kísérletezhetünk a számunkra tökéletes arzenál és passzív bónuszok megtalálásával.

Ezeken kívül a végtelen űrben memóriafoszlányokat gyűjthetünk be, amik egyrészről a világban dúló háborúról, annak túlélőiről adnak részletesebb képet, illetve Nara múltját, vívódását is jobban megismerhetjük.

A Fishlabs az akció előtérbe helyezése mellett hasonló hangsúlyt fektetett a látványra, ezért ez szintén egy olyan eleme a Chorus-nak, ami miatt nem kell szégyenkeznie. Bár a körítés némileg befolyásolja a helyszínek változatosságát, a készítők igyekeztek kihozni a maximumot a helyzetből és bár alapvetően megfigyelhetünk ismétlődéseket, azért kellően változatos lokációkat álmodtak meg. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a belső terek felderítésére nem nyílik lehetőségünk, ahogy a rögzített párbeszédek is költséghatékony megoldást sugallnak, gyaníthatóan dönteni kellett, hogy mire fókuszálják a büdzsét. Ennek ellenére a színészek nem végeztek rossz munkát, de pusztán a dialógusokkal kevésbé sikerül átadni az egyes karakterek jellemét.

A Chorus-nak technikai oldalról nézve sincs különösebb oka a szégyenkezésre, a sokszor letaglózó látvány mellé kellően stabil képfrissítés is társul, az újgenerációs hardvereken pedig a töltési idők is néhány másodpercre korlátozódnak. Egyes környezeti elemeknél, illetve a többször visszatérő ellenséges egységeknél felfedezhetünk néhány egyszerűsített modellt, de egyrészt a pörgős harcok közepette aligha ezekre fogunk figyelni, másrészt az összképet tekintve nem nagyon rondítanak bele a képbe.

A Chorus bár bizonyos szempontból nem tekinthető első alkotásnak, mégis magán viseli annak jegyeit. A Fishlabs némileg szűkös erőforrásokkal gazdálkodva arra helyezte a hangsúlyt, amit a legfontosabbnak tartott: a gyors és látványos harcra. Ez pedig képes ugyan elvinni a hátán a játékot, a jövőben nem árt, ha az új címeik mindegyik oldalát azonos mértékben kidolgozzák.

Chorus | 7/10
Fishlabs / Deep Silver | PC, PS4, PS5, One, Series S/X | 2021. 12. 02.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

10 órája
1

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

18 órája
10

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

1 napja
13

Heti megjelenések

2 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

3 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

4 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

4 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

5 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

6 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

6 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

6 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

7 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

7 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

7 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

8 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

8 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

9 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

9 napja
21

Heti megjelenések

9 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

2024.04.13.
14

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==