[Teszt] Chorus

Chorus

ne5hVáradi Dániel2021.12.06. 23:00

A Deep Silver Fishlabs neve aligha cseng ismerősen sokak számára, ami a stúdió történelmét tekintve nem meglepő, hiszen idáig főleg mobilos címekért, illetve a kiadó más játékainak átirataiért feleltek. A Chorus lenne a nagy dobásuk, amivel felkerülhetnek a térképre. És mint ilyen, a játék nagyratörő, ígéretes, de akadnak hiányosságai is.

Történetünk főszereplője Nara, aki a Próféta látomásában bízva vakon követte annak minden szavát és utasítását, amikor azonban egy bolygó sorsát kellett megpecsételnie, rádöbben, hogy talán nem is olyan jó ennek a szektának a tagja lenni és azt teszi, ami a legegyszerűbb. Elmenekül. Maga mögött hagyja a múltját, az űrbéli halálosztó gépezetét és egyfajta vezeklésként megpróbál ott segíteni, ahol tud. Mint az úttörő. Ám ahogyan az sejthető, a tettei elől nem tud a végtelenségig menekülni, egy ponton pedig nem csak régi önmagával kell szembenéznie, de a vezetővel is, akinek korábban mindent megtett.

A Chorus tehát narratíváját tekintve egy klasszikus megváltástörténet, annak minden ismert és elvárt elemével, a történetvezetés pedig a játék egyik leginkább elnagyolt része. Ez köszönhető annak, hogy a karakterek közötti interakció az esetek 98%-ban valamilyen kommunikátoron keresztül történik, mintha csak állandó telefonbeszélgetést hallanánk. A legtöbb karakterről csupán egy igazolványképet látunk és néhány átvezető videót leszámítva (amik elég látványosak egyébként) Nara karaktere is csak a passzív párbeszédeken át bontakozik ki.

A Chorus központi eleme nem titkoltan az űrhajó és a vele való harc. A játék összes bemutatója erre helyezte a hangsúlyt és hamar megtudjuk, hogy nem véletlen, Nara ugyanis bár kiváló pilóta, nem egyedül harcol. Társa nem más, mint az értelemmel bíró hajó, Forsa. A kettejük kapcsolata bár némileg hasonló problémákkal küzd, mint a már említett történetvezetés, a közvetlenebb kapcsolatnak és kevés számú átvezetőnek köszönhetően egy fokkal jobban kidolgozottra sikerült.

A játék annak ellenére, hogy igyekszik nagyban építeni a felfedezésre és a hajóval való közlekedésre, sajnos ezt a részét sem tudja eléggé kibontani a játéknak. Bár találunk űrállomásokat, kutatóbázisokat, bányász telephelyeket és hasonlókat, ezek egyikét sem tudjuk felderíteni, mindössze kívülről csodálhatjuk meg, illetve rádión keresztül beszélhetünk az ottaniakkal. És bár a küldetések során időről-időre kapunk választási lehetőségeket és döntési opciókat, mivel ezek mindegyikét vagy egy épület falának, vagy egy másik űrhajónak mondjuk, az egész kissé elnagyoltnak, üresnek érződik. Látszik, hogy a csapat próbált kicsit nyitni az RPG elemek felé, azonban az is világosan érződik, hogy ezek mennyire alapszinten kerültek csak megvalósításra.

Nem így a repülés és az űrharcok, melyek tagadhatatlanul a játék leghangulatosabb elemei. Forsa már a játék elején is látványos manőverekre képes a légüres térben, ahogy azonban haladunk előre és szereljük fel egyre jobb fegyverekkel és ellenállóbb páncélzattal, illetve nyitjuk meg Nara traumától elzárt egyedi képességeit, úgy egyre élvezetesebb az egyre erősebb és nagyobb haderőkkel szembeni űrharc. A történet adott pontjain kibontakozó nagyobb csaták könnyűszerrel idézik meg mindenki gyerekkori vágyát, amikor Star Wars-szintű epikus összecsapásokra vágytunk egy hiperugrásra képes hajó fedélzetén. Amikor egymagunk szállunk szembe egy kisebb armadával, cikázva az ellenséges egységek között, miközben az óriási anyahajók generátorát igyekszünk időre hatástalanítani és a másodperc törtrésze alatt váltunk a csúcssebesség és Forsa egyedi siklómódja között és mutatunk be dugóhúzót és egyéb trükköket, az azért meg tudja dobbantani az ember szívét.

Sajnálatos módon az egyébként élvezetes űrcsaták sérülnek akkor, amikor a Chorus egy bossfighttal állít szembe minket. Ezekből szerencsére kevés van a játékban, ez pedig csak azért pozitívum, mert itt a fejlesztők képesek voltak öngólt rúgni maguknak, ahol a villámgyors közlekedés mellé instant elhalálozást társítanak, mindezt megfejelve olyan szakaszokkal, ahova vadászpilótákat megszégyenítő reflexekre is szükség lehet. Ezen kombináció könnyen tud frusztráló perceket okozni és okoz is, szerencsére azonban a játék ilyenkor is kellően szép számban adagolja az automatikus mentési pontokat, így nem kell mindig elölről kezdenünk a teljes harcot.

A Chorus RPG elemeiről már tettem némi utalást és bár a történet és a küldetések szempontjából ezek kevés jelentőséggel bírnak, a harcok szempontjából már jóval nagyobb a szerepük. Megéri alaposan felkutatni az egyes helyszíneket, hiszen nem pusztán mellékes megbízásokkal gazdagodhatunk, de ezeken keresztül új felszerelést vagy csak egyszerűen pénzt kaphatunk, melyekkel aztán a hangárakban fejleszthetjük Forsa-t. Sőt, amennyiben új fegyverrel vagy passzív módosítókkal gazdagodunk, fel sem kell keresnünk a szervizeket, menet közben is bármikor válthatunk közöttük, így könnyen kísérletezhetünk a számunkra tökéletes arzenál és passzív bónuszok megtalálásával.

Ezeken kívül a végtelen űrben memóriafoszlányokat gyűjthetünk be, amik egyrészről a világban dúló háborúról, annak túlélőiről adnak részletesebb képet, illetve Nara múltját, vívódását is jobban megismerhetjük.

A Fishlabs az akció előtérbe helyezése mellett hasonló hangsúlyt fektetett a látványra, ezért ez szintén egy olyan eleme a Chorus-nak, ami miatt nem kell szégyenkeznie. Bár a körítés némileg befolyásolja a helyszínek változatosságát, a készítők igyekeztek kihozni a maximumot a helyzetből és bár alapvetően megfigyelhetünk ismétlődéseket, azért kellően változatos lokációkat álmodtak meg. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a belső terek felderítésére nem nyílik lehetőségünk, ahogy a rögzített párbeszédek is költséghatékony megoldást sugallnak, gyaníthatóan dönteni kellett, hogy mire fókuszálják a büdzsét. Ennek ellenére a színészek nem végeztek rossz munkát, de pusztán a dialógusokkal kevésbé sikerül átadni az egyes karakterek jellemét.

A Chorus-nak technikai oldalról nézve sincs különösebb oka a szégyenkezésre, a sokszor letaglózó látvány mellé kellően stabil képfrissítés is társul, az újgenerációs hardvereken pedig a töltési idők is néhány másodpercre korlátozódnak. Egyes környezeti elemeknél, illetve a többször visszatérő ellenséges egységeknél felfedezhetünk néhány egyszerűsített modellt, de egyrészt a pörgős harcok közepette aligha ezekre fogunk figyelni, másrészt az összképet tekintve nem nagyon rondítanak bele a képbe.

A Chorus bár bizonyos szempontból nem tekinthető első alkotásnak, mégis magán viseli annak jegyeit. A Fishlabs némileg szűkös erőforrásokkal gazdálkodva arra helyezte a hangsúlyt, amit a legfontosabbnak tartott: a gyors és látványos harcra. Ez pedig képes ugyan elvinni a hátán a játékot, a jövőben nem árt, ha az új címeik mindegyik oldalát azonos mértékben kidolgozzák.

Chorus | 7/10
Fishlabs / Deep Silver | PC, PS4, PS5, One, Series S/X | 2021. 12. 02.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Gradius Origins Collection

5 órája

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

16 órája
13

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

1 napja
4

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

1 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

1 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

2 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

3 napja
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

3 napja
6

Indiana Jones and the Great Circle: The Order of Giants DLC

2024 egyik legpozitívabb meglepetése DLC formájában folytatódik, a kalandvágyó játékosok így máris kereshetik Ricci atyát a Vatikánban. Indy most egy ókori lelet miatt ezúttal Róma földalatti kamráit is felforgatja. Miközben óriások nyomában járunk, a kellemetlenkedő fasiszták mellett új ellenlábasokkal, a Mithrász-szektával is többször meggyűlik majd a bajunk, de lássuk, hogy milyen és mennyi ostorcsattogtatást is kínál a The Great Circle kiegészítője.

4 napja
5

Csöndes kezdés - ez történt hétfőn

Benne: Ghost of Yōtei, Moon Mystery, Wolfenstein, War Mechanic.

4 napja
6

Herdling

A nyájterelgetés tevékenységével átfedő poénok nagyot ütnének egy politikai vagy egy vallási szatírában, itt azonban ilyenről szó sincs: a Herdling egy journey-like játék, amely a természetről, emberről és állatról mesél nekünk. Tesztlaborban a Far játékok alkotóinak új játéka.

5 napja
2

Heti megjelenések

5 napja
14

Helldivers II - az Xbox változat

Furcsa érzés a PlayStation Studios animációját látni egy Xbox kontrollert szorongatva, de a demokrácia nem ismer határokat. Legalábbis virtuálisan. Robbanások és leszakadó végtagok között. TESZT!

6 napja
5

Doronko Wanko

Voltál már videojátékban tűzoltó s katona, de luxuslakást összeokádó németjuhász aligha. Most a Namco-nak meg a bandáinak köszönhetően ez is eljött. Rúgja meg a kutya... meg a kedves feleségét is!

7 napja
12

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, The Coma 3: Bloodlines, Tokyo Xtreme Racer, Life Is Strange, Firaxis, Slime Heroes.

7 napja
1

Robots at Midnight

A júniusi megjelenéskor nem jutott el nálunk a tesztlaborig a Robots at Midnight, szerencsére azonban néhány hét csúszással megérkezett belőle a PS5-verzió is, ami újabb alkalmat biztosított arra, hogy belevessük magunkat ebbe a némileg szokatlan megközelítésű soulslike-ba. Meg is tettük!

8 napja
1

Silksong letámadás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Castle of Heart: Retold, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Puzzle Quest: Immortal Edition, IO Interactive.

8 napja
28

Kirby and the Forgotten Land + Star-Crossed World

Nintendo Switch 2-re is megérkezik Kirby, hogy felfrissítse a legutóbbi kalandokban elmerült játékosokat, és csillagport szórjon az elfeledett birodalomra. Teszt!

8 napja
1

Star Wars Outlaws: a Nintendo Switch 2 változat

A Nintendo Switch 2 teljesítményéről olvasni mindenfélét, ám mi azt szeretjük, ha első kézből tudjuk megtapasztalni, mire is képes az új hardver. A Star Wars Outlaws Gold kiadása tökéletes alap egy kis elmélkedéshez. Teszt!

9 napja
10

007 First Light betekintés, Lego Genesis kontroller leleplezés – ez történt szerdán

Továbbá: Nioh 3, Bus Bound, Ultrasound.

9 napja
6