[Teszt] Tearaway Unfolded

Tearaway Unfolded

mcmackoGéczy Attila2015.12.24. 07:00

A Sony lassan kimondva-kimondatlanul is elengedi a Vitát, pedig a kis masina rengeteg potenciállal bírt. Mi a magunk részéről azért annak is örülünk, hogy számos remek élménnyel gazdagított minket a gép az elmúlt években. A Tearaway is egy jó példa erre, hiszen a játék egyike volt a gép legjobbjainak, a Media Molecule munkatársai pedig úgy gondolták, hogy ha már kitaláltak egy ennyire koherens, markáns ismertetőjegyekkel bíró, szerethető univerzumot, akkor miért is ne köröztetnék meg egy picit nagyobb közönség sorai között is. Így született a Tearaway Unfolded, amely az eredeti papírvilágban játszódó, meseszerű utazást egy picit újragyűri, jópár új lappal megtűzdeli, és technikai szinten is a Playstation 4 képességeihez rendezi.

Aki nem ismerné az eredeti Tearaway-t, annak dióhéjban összefoglaljuk a lényeget. Egy postás avatárt irányítunk a játék során, akinek papíron (he-he) igen egyszerű a küldetése: a meseverzumba tolakodó furcsa lény (azaz Te és Én, azaz a Játékos) számára kell egy üzenetet átadni. Sajnos az utazás mindenféle kalamajkával jár, és érkezésünkkel a külvilágból érkező Kacatok is elárasztják a papírvilágot. Miközben a játék a legkülönbözőbb hangulatú, varázslatos helyszíneken vezeti végig a játékost, annak a Vita képernyőjét, giroszkópját és egyéb trükkjeit kihasználva kellett helyt állnia Iota-val (vagy Atoi-val, attól függően, hogy fiú vagy lány postást választottunk a kalandjaink elején). A dolog zsenialitása nem csak a már-már burtoni vagy schaferi, kedvesen abszurd látványvilágból fakadt, hanem a mechanikák hibátlan összjátékából, ami egy percig sem volt erőltetett, vagy izzadtságszagú. Ehhez jött hozzá a MM csapatának kreatív vénája: a játékban sok tereptárgyat mi magunk alkothattunk meg, a hősünket és a nem játékos karaktereket sokszor pedig a saját szájízünk szerint rajzolhattunk át.

Az Unfolded a fenti rendszert menti át PS4-re, sőt az irányítást teljes mértékben a Dual Shock 4 képességeihez igazítja. Így pici hírvivőnkkel a felkapott tárgyakat a kontrollerbe dobhatjuk, majd giroszkópos célzással (és a touchpad segítségével) kilőhetjük az adott makkot, mókust, vagy más cuccot, ami épp a papírhősünk útjába akad. Ugyanilyen poén a touchpades dobolás, vagy szélfújás effektusa, de nagyon tetszett az a játékmechanikai elem is, amikor a kontroller LED-es homlokával világíthatunk. Így bizonyos tereptárgyakat aktiválhatunk, vagy a rögtönzött lámpás segítségével akár fel is égethetjük az ellenséges Scrapek újságfecnijeit. A pályák térbeli kibővülése amúgy örvendetes tény, az új szakaszok pedig pont ott erősítik az eredeti játékot, ahol az gyengélkedett. Nem is igazán értjük, hogy az eredeti játék ős-rajongói (neten kifejtett sirámaik alapján) miért érzik túlzásnak, vagy felfújt jellegű tartalmi turbózásnak az új szekciókat… Bár tény, hogy a Vitás változat feszesebb tempóval bírt, a nagyképernyő előtt úgy gondoljuk, hogy rendben van az, ha egy picit hosszabb, és urambocsá' akár komótosabb kalandban mélyedhetünk el.

Apropó, ha már a televíziónk képernyőjéről beszéltünk: a Tearaway fantasztikusan fest PS4-en is, a készítők pont ott finomították a látványt, ahol az eredeti játék átmentésénél erre szükség volt. A program muzsikái továbbra is frenetikusan szólnak (a mókás hangszerelés, a domináns hegedű és dudaszó totálisan eredeti atmoszférát kölcsönöz a játéknak), a szinkron, valamint a különböző állathangok pedig a hibátlan telitalálat kategóriába esnek. Egyedüli nagy sirámunk a játékkal kapcsolatban a kamerakezelés, amely nem hogy fejlődött volna a korábbi verzióhoz képest, hanem még aggasztóbb dolgokra is képes, visszarepítve minket a 3D-s platformjátékok hajnalára. Kár, mert a közel tökéletes játékélményre nagyon rányomja a bélyegét ez a baki… Amúgy a játéknak azért lehet (sőt ér is) még egy-két apróságot felróni. Például az érintőképernyős rajzolgatás eléggé macerásan működik. Ha pedig mindent szeretnénk kihasználni a játék által felkínált lehetőségek közül, akkor szükségünk lesz egy Playstation kamerára, és/vagy egy androidos eszközre, ahol a Companion App segítségével könnyíthetünk az érintőpadon történő vacakoláson…

Szinte érthetetlen, hogy a Sony miért kezelte ilyen mostohán a Tearaway: Unfolded-et, kevés reklám, alig-hype, és itthon is minimális nyomulás volt megfigyelhető a játék körül, pedig az idei év egyik (ha nem a) legjobb PS4 exkluzívjáról van szó. Ami extra nagy érdem a Media Molecule felé, ha azt vesszük, hogy a játék magvai már PS Vitán el lettek hintve. Ha egy izgalmas, változatos platformjátékra, egy meseszerű hangulatot árasztó, varázslatos univerzumra, vagy csak némi klasszikus videojáték-élményre vágysz, ne is keress tovább. A terebélyesebb-szebb-jobb Tearaway játékban nagy valószínűséggel megtalálod majd a számításod.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

1 órája

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

21 órája
1

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
3

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

3 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

7 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

8 napja
3