[Teszt] Resident Evil 6 (PS4, One)

Resident Evil 6 (PS4, One)

dragCsető Zsolt2016.04.06. 15:30

Ha a mérlegelésen nyújtott teljesítményük alapján értékelnénk a videójátékokat, akkor nincs kétségem afelől, hogy a Resident Evil 6 ott lenne minden idők legnagyobbjai között. Négy teljesen különálló kampány, melyek a játékmenet tekintetében is különböznek, grandiózus, látványos jelenetekkel teli cselekmény, fejlődés, extra módok, játékórák tucatjai és még ki tudja mi - a Resident Evil 6-ban minden benne van, amiről az egyszeri gamer csak álmodhat. Egy probléma van: a videójátékokat nem így mérjük. Nem súlyra, nem töménységre, nem sűrűségre.


MIBEN MÁS AZ ÚJRAKIADÁS?

A Resident Evil 6 Európában digitális formában jelent meg PS4 és Xbox One platformokra, ahol a kötelező technológiai csiszolás (1080p / 60fps) mellett tartalmilag is bővült. Egyrészt belekerült az összes eddig megjelent DLC és PC-exkluzív tartalom az extra játékmódokhoz. Másrészt kapott egy-két új funkciót is, melyek közül a legfontosabb a QTE-k automatikus teljesítése: ha ezt beállítjuk, a játék nem enged meghalni bennünket a gombnyomkodós szekvenciáknál.

Nem vitás, hogy a Resident Evil 6 egy elképesztően ambíciózus projekt - nem csoda, hogy a Capcom történetének legnagyobb költségvetésű játékáról beszélünk. Ugyanakkor kiváló példa arra is, miként lehet "túltolni" valamit. Hiába tűnik ugyanis álomnak papíron a Resident Evil 6, a gyakorlatban képtelen összeállni egységes egésszé. Egész egyszerűen akkora volumenű a fejlesztés, akkora mennyiségű tartalmat és annyi ötletet kellene egymáshoz igazítani, hogy cseppet sem meglepő a kudarc - még a sokszáz emberes megaprojektekkel operáló modern videojáték-fejlesztés sem tart ott, mint amit a Resident Evil 6 megcéloz. Ennek megfelelően hiába van benne "elvileg" minden, gyakorlatilag éppen az hiányzik belőle, ami bizonyos játékokat kiemelkedővé, vagy akár szimplán csak jóvá varázsol: a fókusz. Az a filozófia, amely mentén az adott játék meg akar valósítani, el szeretne érni valamit, és az az aprólékos kidolgozás, melynek köszönhetően egy játék alkotóelemei és alrendszerei mérnöki remekművé állnak össze.

A Resident Evil 6 nem áll össze, inkább csak úgy létezik. Van. Van egy kampány Leonnal, mely a leginkább igyekszik visszanyúlni a túlélő-horror gyökerekhez, lassabb tempóval és zombikkal. Van egy történetszála Chrisnek, ahol egy kommandós csapat vezetőjeként kell átverekednünk magunkat a géppuskatűzön és a mutáns lények százain. Van egy az újoncnak, Jake-nek, aki a hosszú évek után visszatérő Sherry-vel párban menekül a Nemesisről mintázott Ustanak elől, miközben - szuperképességeinek hála - lepofoz mindent és mindenkit, ami és aki az útjába kerül. Ja igen, és ott van Ada, aki csak... van, mert miért ne - de ezt már úgy-ahogy megszoktuk az eddigi részekben. Az egyes cselekményszálakat ugyan ügyesen szövögetik és alakítgatják a Capcom írói, a játékmenet tekintetében azonban éppen ezen változatosság miatt nem tud maradandót alkotni. Túlélő-horrornak ötlettelen, shooternek gyenge, verekedős játéknak pedig tökéletesen semmilyen a Resident Evil 6, ráadásul a gunplay, valamint az egyes összecsapások rendezése is messze elmarad attól, amit az előző két számozott epizód képviselt. Pont az elnagyoltság, a kezelhetetlen méretek és az egymásnak ellentmondó igények miatt: amíg a Resident Evil 4 esetében kis túlzással minden egyes kilőtt golyó és minden egyes harc beleégett a játékos szürkeállományába, addig a Resident Evil 6 gyakran nem több futószalagon érkező darálásnál.

Fontos azonban, hogy amennyire sok elemében csalódás a Resident Evil 6, éppen annyira nem tudjuk rossz játéknak nevezni. Sőt: már alapból az dícséretes, hogy a sztoricentrikus megközelítés ellenére a Resident Evil 6 képes videójáték maradni, és hiába veszi ki a kezedből párpercenként az irányítást, a klasszikus japán szemlélet halványan azért érződik rajta. Jól mutatja ezt, hogy maga a harc még a közepes gunplay ellenére is tud élvezetes lenni: tény, hogy sosem irányítottunk még annyira agilis RE-főhősöket, mint most, az extra játékmódokat gyűrve (pl. Mercenaries) azonban jó szórakozás tud lenni az itt-ott kis túlzással hack and slash mélységű harcrendszer. Emellett az a hihetetlen produkciós érték sem tud nem érződni, amit a játék mögé pakoltak: a látvány a generációs különbség ellenére is egészen időtálló, az akciójelenetek pedig folyamatosan tolják a játékos felé az újabb és újabb impulzusokat - igaz, néha már túlságosan is sűrűn.

A Resident Evil 6 nem lett jobb játék szűk négy év alatt, a mai mezőnyben azonban fura mód talán jobban megállja a helyét, mint annak idején. Egész egyszerűen azért, mert (talán a The Evil Withint leszámítva) közel és távol sincs olyan játék a generáció mezőnyében, mint ő - még akkor se, ha inkább shooter, mint túlélő-horror. Hamis illúzióink azonban ne legyenek: a Resident Evil 6 legnagyobb baja továbbra is az, hogy hiába szeretne mindenben jó lenni, valójában pont ezért nem képes semmiben - sokat markol és keveset fog. De még az a kevés is van annyi, ami miatt nem feltétlenül érdemes elmenni a játék mellett próba nélkül.

***Resident Evil 6 (Remaster) | PS4 (tesztelt), One

Fejlesztő: Capcom | Kiadó: Capcom***

Ha érdekel a játék mozgásban is, pillants bele kétszer kétórás streamünkbe!

>> Olvasd el az előző generációs verziókról készült hosszabb tesztünket!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

1 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

21 órája
1

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
3

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

3 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

7 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

9 napja
3