Megmondom őszintén, hogy a nagy Street Fighter 5 lázban (vagy inkább hype-ban) szinte meglepetésként ért a Mortal Kombat XL szó szerint fű alatti megjelenése. No persze ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy ritkán szoktak egy GOTY (Game Of The Year) kiadásba súlyos marketing pénzeket beleölni, pláne egy évvel az alapjáték megjelenése után. Amiről amúgy fölösleges túl sokat csépelni a szót, mivel Stinger kollega egy remek cikkben már ezt megtette tavaly . Így aki még csak az első randit fontolgatja az univerzummal vagy egyszerűen szeretne a lehető legtöbbet megtudni az „új” MK-ról az kezdje ott az olvasást.
Az elmúlt hónapok során a NetherRealm stúdió szép lassan, de folyamatosan csepegtette az új tartalmakat, amelyeknek a fő attrakciója vitathatatlanul az új karakterek voltak. Lehetett persze venni új kivégzéseket, vagy kosztümöket, de ezek mégis csak a tejszínhabot jelentették a brutalitás tortáján. Az első pack, ami még tavaly jelent meg, hozott magával 4 új karaktert: Jason Voorhees-t, Tanya-t, Tremor-t és a fő attrakciót: a Predátort. Akinek Jason Voorhees neve nem sokat mond az valószínűleg nem egy nagy horror rajongó, pedig a Péntek 13 hoki maszkos és bozótvágós hőse legalább akkora ikonikus karakter, mint Freddy Krueger abból a bizonyos Elm utcából és nem mellékesen a MK 9-ből. Tanya egy kicsit kakukktojás a mezőnyben, hiszen eléggé érthetetlen, hogy ha már az alapjátékban is benne volt, mint ellenfél a „story” módban akkor miért tartott ennyi ideig a játszhatóvá tétele? Ettől függetlenül is talán a legfelejthetőbb karakter lett, nem sikerült neki felnőni a sorozat emblematikus női szereplőihez. Tremor a szürke „ninja” is egy kicsit hasonló cipőben jár őt Kano küldte, hogy segítsen megszerezni a klánjuknak a mindenható erőt. Az ő speciális föld képességei egész érdekesek és végre egy kis új színt vittek a már megszokott ninják közé.
A most megjelent Kombat Pack 2-ben kapunk még egy elmebeteg tömeggyilkost, méghozzá Leatherface-t aki egyenesen Texasból látogatott el hozzánk egy kis mészárlásra. Igen, akinek nem esett volna le, a Texasi láncfűrészes mészárlás antihősével van dolgunk, és mindenki megnyugodhat, magával hozta a láncfűrészét is. Visszatért Bo' Rai Cho is, minden verekedős játék kötelező részeges karate mestere (mondjuk a SF-nek pont nincs ilyen valamiért, van helyette Dan-ünk) aki a Deadly Alliance rész óta hanyagolva volt. Elsőre nehézkes és kicsit lassú karakter, de aki rászánja az időt és az energiát az elég csúnyán büntethet majd vele online. A fejlesztők hallgattak a fanokra, és bár egy kicsit szerintem olcsó húzással de megkaptuk a sokak által hiányolt kimaradt cyborg és sima ninjákat is. Névlegesen Triborg-ról van szó, aki három klasszikus karaktert, Sektor, Cryax és Smoke egyesülése egy testbe, illetve van egy titkos negyedik verzió is méghozzá cyborg Sub-zero (karakterválasztásnál kétszer fel + Y(háromszög)). Alapvetően tetszett ez a karakter, hiszen Smoke hatalmas kedvencem volt a 9-ben is, és jók lettek a különböző speciális képességei és kombói is. Viszont az azért egy fájó pont, hogy megosztják egymás között az X-ray támadást és a kivégzéseket. Megértem én, hogy jóval többe került volna egyenként megcsinálni őket így viszont egy kicsit elvesztették az egyéniségüket.
A végére hagytam a két igazi nagyágyú bemutatását, hiszen az emberek többsége miattuk veszi meg ezeket a kiegészítőket. Az első pack-ben a már említett Predátor debütált. Amikor még anno a bejelentést olvastam, szinte rögtön azt gondoltam, hogy igen, remek választás a harcos, simán beleillik a világba. És igazam lett, már a megjelenése is, az egész karakter, a harc stílusa, a fegyverek használata, mind-mind szinte tökéletes lett. Itt van minden ikonikus képesség, mint pl. a dárda hajítás, a láthatatlanná válás, sőt még saját magunkat is felrobbanthatjuk az ellenféllel együtt. Egy szóval simán egy teljes értékű MK karaktert varázsoltak belőle, amiért jár nekik a Kudos. Na meg persze a következő delikvensünkért is aki meg nem más mint az abszolút csúcsragadozó, akit még a Predátorok is félve emlegetnek: az Alien. Jelen esetben egy olyan példánnyal van dolgunk, aki nem másból, mint Barakából „ugrott” ki, aminek köszönhetően kicsit ilyen két legyet egy csapással érzésünk lehet. Ha kiválasztjuk a Tarkatan variációt (ez ugye Baraka fajának a neve) megkapjuk a régi klasszikus pofa szinte összes mozdulatát, ezzel is adva egy kis plusz nosztalgiát a játékhoz. Idegen barátunk amúgy egymagában is egy evolúciója lehetne a MK játékoknak. Egészen elképesztő, hogy mennyi munkát toltak bele annak érdekében, hogy a farkát úgy tudjuk használni, mint egy rendes ötödik végtagot, ami ugye azért is volt fontos, mert a farok hozzá is tartozik a karakterhez. Viszont egy alapvetően négy végtaghoz igazított harcrendszernél ez a toldás nagyon impresszív dolog. A mozgása, az animációja, a speciális képességei mind-mind nagyon jók, teljesen olyan mintha bármelyik filmben látnánk közlekedni, leszámítva ugye az effektív harcolást. Negatívumnak csak a borzasztóan fantáziátlan kivégzéseit tudom felróni, amiknél jobbat bárki ki tudott volna találni, aki egy kicsit is szereti a két univerzumot. Kár érte, de így is az abszolút ékköve lett az extra letölthető tartalomnak.
Sajnálatos viszont, hogy az új karaktereken és vizuális cicomákon kívül nem kaptunk egyéb extra játék tartalmat. Nincs kibővített story mód az újonnan érkezőknek, a Tower rendszer sem frissült vagy változott meg. Sajnos a legfájóbb pont, hogy az a kérés sem hallgattatott meg a NetherRealm-nél, hogy bekerüljön az a fránya tag team mód. Egész egyszerűen számomra még mindig felfoghatatlan, hogyan ítélhették ezt a funkciót ennyire feleslegesnek. Hosszú évekig minden játékos bulink sztárja volt az aktuális MK, pontosan azért mert 4-en tudtunk vele folyamatosan játszani. Sőt volt, hogy 6-an ahol a vesztes vagy győztes pár adta tovább a joyokat és nem volt olyan szituáció, hogy 4 ember néz két embert játszani. Fájó pont ez, ami miatt a legutóbbi partyn is csak futólagosan néztünk bele az X-be, hamar előkerült (pont ebből az okból kifolyólag) a 9…
A már említett torony módba azért annyi újítás csak bekerült, hogy reagálnak egymásra a karakterek, és egy rövidke videót is láthatunk, mint megnyerést, de azért egy kicsivel több tartalom jó lett volna, például egy új barlang a kriptába vagy valami hasonló, mert aki már szanaszét játszotta a játékot annak a karaktereken kívül nem sok mindent újat ad ez a csomag.
Sajnos ez a GOTY kiadás már PC-re nem jelenik meg és állítólag a stúdió sem tervez több DLC-t, gondolom, gőzerővel dolgoznak a következő epizódon. Szóval, aki eddig várt az MK X vásárlással az ne várjon tovább, mert ennél teljesebb pakkost már valószínűleg nem kaphatunk - főleg nem ennyiért.