[Teszt] L.A. Noire: The VR Case Files

L.A. Noire: The VR Case Files

Gamer3652018.01.10. 19:16

Mintha összebeszéltek volna a nagyok: alig pár hete írtam arról, hogy a Bethesda nekiállt átportolgatni franchise-ait a pelyhedző platformokra, erre tessék, az erről eddig nem túl híres Rockstar is előállt a saját töltött káposztájával. A már szinte kötelező ONE/PS4 verziók mellett az egyre népszerűbb Nintendo Switch-re is megjelent az L.A. Noire felújított verziója, ami egyébként tök ugyanaz, mint az eredeti - illetve elnézést, a “Truth, Doubt, Lie” hármast átnevezték “Good Cop, Bad Cop, Accuse”-ra. Tesztünk alanya azonban nem ez, hanem a VR verzió, a szokásos kérdés pedig az, hogy tud-e valami újat felmutatni a “lapos” verziókhoz képest.

Szögezzük le: ez az L.A. Noire egy kicsit rövidebb, zanzásított L.A. Noire. Nincs meg benne az alapjáték teljes tartalma, hét darab, kifejezetten VR-képes esetet választott ki a fejlesztőcsapat az eredetiből, ebből az első kapásból egy kisebb tutorial, és nagyjából három perces. A probléma ezekkel a rövid kis foszlányokkal, hogy mire a játék kínkeservesen megtanítja az irányítást, már vége is a fejezetnek, és jöhet a következő tanulnivaló - mire igazán belejönnénk, már le is zúztuk az egészet.

Apropó irányítás: a játék gyakorlatilag csak room scale módban játszható, ami azt jelenti, hogy jelentős, legalább 2x2 méteres játékteret kell felszabadítanunk a lakásban. Többnyire álló módot vár el a játék, de vezetéskor felajánlja, hogy akár le is ülhetünk - ez a koncepció így szerintem totál katyvasz, és csak elidegeníti a játékost. A szokásos interakciók, mint például tárgyak felvétele, fegyverek használata a már szokásos módon megy, mozgásra viszont négy különböző lehetőségünk is van: teleportálhatunk a célpontra nézve (ez a legkevésbé jó élmény, viszont egyszerű, és működik), mozoghatunk automatikusan egy célkereszt felé (kukába való), illetve a legviccessebb, hogy lehetőségünk van a karunkat lóbálva “helyben járni”, ami ugyan nem túl pontos, és nyilván kísérleti alternatívának szánták, de kimeríthetetlen humorforrás akár egyedül is.

Hál’istennek jelen van a legegyszerűbb és legjobb direkt kontroll is, de ezt a menüben külön be kell kapcsolni - értem én, hogy meg kell védeni a noobokat a rosszulléttől, de azért lassan le lehetne már szokni ezeknek az opcióknak az ilyen durva elrejtéséről. Az L.A. Noire gyakran magától is teleportálgatja a játékost, ha a narratíva megköveteli, és ez önmagában még nem is zavaró (bár kicsit gyakori), viszont előfordul, hogy egy teljesen más karakterben találjuk magunkat - üdv, VR skizofrénia! :)

Bár az eredeti játék sava-borsa a bizonyítékok begyűjtése, a kihallgatások, és hát maga az esetek megoldása volt, úgy érzem, a VR verzióban kicsit változott a leosztás: a komolyabb “fizikai”, “manuális” interakció miatt immár az akció részek a játék sztárjai. A vezetéshez be kell indítanunk az autót (több lépésben), az ökölharchoz tényleg ütnünk és hajolnunk kell (ez egyébként remekül sikerült - jó példa a jövő VR bunyós játékainak), tűzharc közben pedig tényleg be kell bújni a fedezék mögé. Ezek a pillanatok remekül működnek a játékban - ami az eredetiben egy nem túl jól sikerült kötelező töltelék volt, az itt tulajdonképpen az immerzió csúcspontja.

Persze mindez nem azt jelenti, hogy a nyomozós részek ne lennének jelen, csakhogy sajnos ezek kevésbé működnek, mert egyrészt az esetek már ismertek, így aki játszott az eredetivel, annak ez a rész nem túl érdekes, másrészt az annak idején úttörő performance capture mára már meglehetősén idejétmúlt, és VR-ben fokozottan feltűnő az a bizonyos “uncanny valley” effektus. Hasonló módon digitalizált karakterekkel dolgozik a tavalyi Blade Runner VR Experience, de az elmúlt évek technológiai fejlődése miatt elképesztő a különbség.

(Az uncanny valley az a zavaró érzés, amikor egy humanoid karakter megjelenése már majdnem teljesen élethű, de mégis, érezzük, hogy nem igazi, és szinte visszataszítónak találjuk. Lásd pld Grand Moff Tarkin a Rogue One-ban.)

Kicsit felemás érzéseim vannak az L.A. Noire VR-el. Egyrészt kellően változatos, szórakoztató, nem is néz ki rosszul - másrészt sajnos az esetek nem újak, így a VR interakciókon kívül semmi meglepetéssel nem tud szolgálni azoknak, akik játszottak az eredetivel. Akik viszont nem játszottak, azok bajban lesznek, mert nem csak az esetek nagy része, de maga a sztori is kimaradt, így pedig néha a követhetetlenséget súrolja a narratíva. Ha ezeket nem bánod, és a kellően nagy játéktered is biztosított, akkor azért mindenképp ajánlott a kipróbálása.

reptile

*Tesztelve: i5, 1070, HTC Vive

Oculus Rift & Windows Mixed Reality: alapból a játék detektálja a headset nevét, és ha nem HTC Vive, nem indul el. Nesze neked “Open”-VR. Kis google segítségével letölthető az átverő-berendezés, és a játék gond nélkül működik más platformon is.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

6 órája
4

Heti megjelenések

8 órája
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

1 napja
5

The Outer Worlds 2

2 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

2 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

3 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

4 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

4 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

4 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

4 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

4 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

5 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

5 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

5 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

6 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

6 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

7 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

8 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

9 napja