[Teszt] L.A. Noire: The VR Case Files

L.A. Noire: The VR Case Files

Gamer3652018.01.10. 19:16

Mintha összebeszéltek volna a nagyok: alig pár hete írtam arról, hogy a Bethesda nekiállt átportolgatni franchise-ait a pelyhedző platformokra, erre tessék, az erről eddig nem túl híres Rockstar is előállt a saját töltött káposztájával. A már szinte kötelező ONE/PS4 verziók mellett az egyre népszerűbb Nintendo Switch-re is megjelent az L.A. Noire felújított verziója, ami egyébként tök ugyanaz, mint az eredeti - illetve elnézést, a “Truth, Doubt, Lie” hármast átnevezték “Good Cop, Bad Cop, Accuse”-ra. Tesztünk alanya azonban nem ez, hanem a VR verzió, a szokásos kérdés pedig az, hogy tud-e valami újat felmutatni a “lapos” verziókhoz képest.

Szögezzük le: ez az L.A. Noire egy kicsit rövidebb, zanzásított L.A. Noire. Nincs meg benne az alapjáték teljes tartalma, hét darab, kifejezetten VR-képes esetet választott ki a fejlesztőcsapat az eredetiből, ebből az első kapásból egy kisebb tutorial, és nagyjából három perces. A probléma ezekkel a rövid kis foszlányokkal, hogy mire a játék kínkeservesen megtanítja az irányítást, már vége is a fejezetnek, és jöhet a következő tanulnivaló - mire igazán belejönnénk, már le is zúztuk az egészet.

Apropó irányítás: a játék gyakorlatilag csak room scale módban játszható, ami azt jelenti, hogy jelentős, legalább 2x2 méteres játékteret kell felszabadítanunk a lakásban. Többnyire álló módot vár el a játék, de vezetéskor felajánlja, hogy akár le is ülhetünk - ez a koncepció így szerintem totál katyvasz, és csak elidegeníti a játékost. A szokásos interakciók, mint például tárgyak felvétele, fegyverek használata a már szokásos módon megy, mozgásra viszont négy különböző lehetőségünk is van: teleportálhatunk a célpontra nézve (ez a legkevésbé jó élmény, viszont egyszerű, és működik), mozoghatunk automatikusan egy célkereszt felé (kukába való), illetve a legviccessebb, hogy lehetőségünk van a karunkat lóbálva “helyben járni”, ami ugyan nem túl pontos, és nyilván kísérleti alternatívának szánták, de kimeríthetetlen humorforrás akár egyedül is.

Hál’istennek jelen van a legegyszerűbb és legjobb direkt kontroll is, de ezt a menüben külön be kell kapcsolni - értem én, hogy meg kell védeni a noobokat a rosszulléttől, de azért lassan le lehetne már szokni ezeknek az opcióknak az ilyen durva elrejtéséről. Az L.A. Noire gyakran magától is teleportálgatja a játékost, ha a narratíva megköveteli, és ez önmagában még nem is zavaró (bár kicsit gyakori), viszont előfordul, hogy egy teljesen más karakterben találjuk magunkat - üdv, VR skizofrénia! :)

Bár az eredeti játék sava-borsa a bizonyítékok begyűjtése, a kihallgatások, és hát maga az esetek megoldása volt, úgy érzem, a VR verzióban kicsit változott a leosztás: a komolyabb “fizikai”, “manuális” interakció miatt immár az akció részek a játék sztárjai. A vezetéshez be kell indítanunk az autót (több lépésben), az ökölharchoz tényleg ütnünk és hajolnunk kell (ez egyébként remekül sikerült - jó példa a jövő VR bunyós játékainak), tűzharc közben pedig tényleg be kell bújni a fedezék mögé. Ezek a pillanatok remekül működnek a játékban - ami az eredetiben egy nem túl jól sikerült kötelező töltelék volt, az itt tulajdonképpen az immerzió csúcspontja.

Persze mindez nem azt jelenti, hogy a nyomozós részek ne lennének jelen, csakhogy sajnos ezek kevésbé működnek, mert egyrészt az esetek már ismertek, így aki játszott az eredetivel, annak ez a rész nem túl érdekes, másrészt az annak idején úttörő performance capture mára már meglehetősén idejétmúlt, és VR-ben fokozottan feltűnő az a bizonyos “uncanny valley” effektus. Hasonló módon digitalizált karakterekkel dolgozik a tavalyi Blade Runner VR Experience, de az elmúlt évek technológiai fejlődése miatt elképesztő a különbség.

(Az uncanny valley az a zavaró érzés, amikor egy humanoid karakter megjelenése már majdnem teljesen élethű, de mégis, érezzük, hogy nem igazi, és szinte visszataszítónak találjuk. Lásd pld Grand Moff Tarkin a Rogue One-ban.)

Kicsit felemás érzéseim vannak az L.A. Noire VR-el. Egyrészt kellően változatos, szórakoztató, nem is néz ki rosszul - másrészt sajnos az esetek nem újak, így a VR interakciókon kívül semmi meglepetéssel nem tud szolgálni azoknak, akik játszottak az eredetivel. Akik viszont nem játszottak, azok bajban lesznek, mert nem csak az esetek nagy része, de maga a sztori is kimaradt, így pedig néha a követhetetlenséget súrolja a narratíva. Ha ezeket nem bánod, és a kellően nagy játéktered is biztosított, akkor azért mindenképp ajánlott a kipróbálása.

reptile

*Tesztelve: i5, 1070, HTC Vive

Oculus Rift & Windows Mixed Reality: alapból a játék detektálja a headset nevét, és ha nem HTC Vive, nem indul el. Nesze neked “Open”-VR. Kis google segítségével letölthető az átverő-berendezés, és a játék gond nélkül működik más platformon is.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

1 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

1 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

2 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

2 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

3 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

4 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

4 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

5 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

7 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

8 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

9 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

9 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3