[Teszt] Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn

Gamer3652019.02.28. 10:53

Én még soha… Van ez a közösségi játék, amikor mondok valamit, és a társaságban, akinek szintén ismerős a szituáció, az utána csinál valamit. Általában iszik. Na, most valószínűleg kevesen nyúlnak majd a bambi után.

Nagy tételben fogadnék rá, hogy nem vagyunk sokan, akik még nem játszottak a Far Cry széria legalább valamelyik részével. És az a helyzet, hogy lehet, nem most kellett volna elkezdeni. Nyilvánvaló, hogy hatalmas potenciál van a sorozat játékmechanikáiban és a grandiózus, szabadon bejárható térből felépülő, aránylag komplex világaiban. Nyilván nem véletlen, hogy alapvetően egy sikerszériáról beszélünk, de a New Dawn, azzal együtt sem kifejezetten meggyőző, hogy a kötelező köröket biztosan hozza. A grafika a látványvilágot tekintve pazar, technikai problémákba nem ütköztünk, az RPG-elemek pedig kellően visszafogott mértékben kerültek integrálásra ahhoz, hogy inkább vonzóak legyenek, mint idegesítőek olyasvalaki számára, aki akció-FPS-t vásárolt és nem más műfajban induló terméket. De a New Dawn ezzel együtt is üres.

A történet a Far Cry 5 közvetlen folytatása, ami mint tény, önmagában teljesen újszerű. Ezt leszámítva minden ismerős lesz, inkluzíve a térképet, mínusz a kategorizálást, ami nem csak a fegyverekre és képességekre, illetve a társak kompetenciáira vonatkozik, de az ellenfelekre is, legyenek azok két vagy négylábon járó entitások. A legnagyobb kihívást a játékban lényegében ez jelenti. Ne menjünk vagánykodni magas szintű ellenfelekhez, mert nem lesz jó vége. Másrészről viszont a játék felépítésének köszönhetően igen nehéz bajba kerülni, bár, ha nagyon igyekszünk, nem lehetetlen.

Az atomrobbanás után 17 évvel már élhető a felszín is, sőt, virágzó és nem mellesleg gyönyörű is. Színes, élettel és főleg nyersanyaggal teli. Azért békésen legelésző posztapokaliptikus patásokat az ember (de legalábbis a jó eséllyel pszichiátriára tartozó problémával nem rendelkező) nem szívesen öldös halomra. Viszont ha valami agresszív ragadozó ránk ront, (ebből van bőven), nem csak az életünket menthetjük, de értékes cserealapot is jelentenek. A kraftolás viszont nagyon rövid ideig köti le a játékost, legalábbis, ha az én vagyok, a küldetések pedig kevéssé jelentenek kihívást, főleg, ha csapatban játszunk. Valahogy hiányzik a motiváció a fejlődésre, az pedig elég szerény hajtóerő, hogy majd akkor minden jó, de minimum jobb lesz. A történet elég keretszerű, a karakterek idegenek és távoliak, a feladatok pedig kevés kihívást jelentenek. Nyilván lehet variálni a nehézségi szintekkel, de ha fokozatosan emeljük az ingerküszöböt, maximum irritáló lesz, hogy indokolatlanul sok fejlövés kell az ellenséges elemek pacifikálásához és nincs pontos irányzék sem, hogy merre vagyunk arccal. Asszisztenciával viszont akár háttal is állhatnánk a megjelenítőnek, akkor is garantált lenne a találat. Arról nem is beszélve, hogy igen nagyvonalúan bántak a hitbox-szal, a fegyverek pedig érthetetlenül könnyen kezelhetőek és túlzóan precízek. Még az elsőként összetákolható fűrészlapvető is. A fegyveres harc nem kifejezetten realisztikus, de legalább hatékonyan lehet rendet tenni. Kivéve, ha magasan a szintünk fölött álló ellenféllel van dolgunk, mert akkor végül is mindegy, milyen pontosak és gyorsak vagyunk.

A konfliktusok forrása ezúttal is jól körülhatárolható. A békés közösséggel szemben ismét egy erős vezetővel rendelkező csoport áll szemben. Pontosabban vezetőkkel, akik lényegesen kidolgozatlanabb és súlytalanabb karakterek, mint a korábbi főellenfelek. Alapvetően nem feltétlenül jutna eszembe ezen rugózni, de maga a játék nem kötött le annyira, hogy ne tűnjön fel az Ikrek hatalmának mibenléte. Vagyis annak hiánya. A Próféta nyilvánvaló legitimációval rendelkezett, Vaas kegyetlen, karizmatikus és főleg kiszámíthatatlan volt, Mickey és Lou viszont azon kívül, hogy vagányak, aránylag csinosak és impulzívak, lényegében semmi olyat nem mutatnak, ami megalapozná az autoritásukat egy posztapokaliptikus, rendezetlen és erőcentrikus világban. Egészen konkrétan kliséket vonultatnak fel, a funkciójuk pedig mindössze annyinak látszik, hogy kényelmetlenséget okozzanak nekünk. Mi viszont ugyanolyan arc- és gyökértelen karakterek vagyunk, mint azok, akiknek segítünk és akik ellen harcolunk. Történetnek elég sovány, hogy az eleve adott alapszituációra (atomrobbanás, a „szép új világ” kezdetei) építkezve, a kvázi felmentőseregből egyedül mi éltük túl a szinte szatirikusan eltúlzott karakterisztikájú ellenséges banda támadását, és nekiállunk segíteni újjáépíteni Hope megyét. Egy nyomorult szó nélkül, mintha ott se lennénk.

A Far Cry New Dawn nem teljes értékű epizódként került kiadásra, lényegében egy spin-off, ami a Far Cry 5 történései után veszi fel a fonalat és mutatja be a legalább egy évtizedig tartó nukleáris telet követő újjáépülés és -építés folyamatát egy olyan világban, ami ugyan gyönyörű és közel határtalan, de sokkal több tartalmat és lényegesen több mélységet érdemelne. Engem kifejezetten zavart, hogy a saját karakterem szinte szellemként mozog, az NPC-k alig reagálnak a jelenlétünkre, az interakciók üresek, a motiváció pedig ebben a formában elégtelen. A sorsfordító küzdelmek pedig siralmasak. Ezzel együtt lehet szeretni a New Dawn világát, káprázatos tájképek rajzolódnak ki és valóban eleven környezetben mozoghatunk, ami még akkor is lenyűgöző, ha a történet és a játékmenet különösebben, de leginkább egyáltalán nem köt le. Ha valaki hirtelen felindulásból nekiállna a Far Crynak, ne a New Dawnnal kezdje, kiegészítő tartalomnak viszont első ránézésre is biztosan tetszetős lesz.

AliceWake

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

12 órája
1

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

20 órája

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

1 napja
3

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

1 napja
22

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

1 napja
8

Heti megjelenések

2 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2 napja
13

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2 napja

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

3 napja
233

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

5 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

5 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

5 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

6 napja
5

Hail to the Rainbow

6 napja
2

Bejelentések hét közepén - ez történt szerdán

Benne: Mariachi Legends, Kingdom’s Return: Time-Eating Fruit and the Ancient Monster, Hell Let Loose: Vietnam, R-Type Dimensions III, Lucid Falls, Scramble Knights Royale, UN:Me, Frog Sqwad, Microsoft Flight Simulator 2024.

6 napja
1

Marvel Cosmic Invasion

7 napja
7

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

7 napja

Anno 117: Pax Romana

8 napja
3

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

8 napja
6