[Teszt] Far Cry New Dawn

Far Cry New Dawn

Gamer3652019.02.28. 10:53

Én még soha… Van ez a közösségi játék, amikor mondok valamit, és a társaságban, akinek szintén ismerős a szituáció, az utána csinál valamit. Általában iszik. Na, most valószínűleg kevesen nyúlnak majd a bambi után.

Nagy tételben fogadnék rá, hogy nem vagyunk sokan, akik még nem játszottak a Far Cry széria legalább valamelyik részével. És az a helyzet, hogy lehet, nem most kellett volna elkezdeni. Nyilvánvaló, hogy hatalmas potenciál van a sorozat játékmechanikáiban és a grandiózus, szabadon bejárható térből felépülő, aránylag komplex világaiban. Nyilván nem véletlen, hogy alapvetően egy sikerszériáról beszélünk, de a New Dawn, azzal együtt sem kifejezetten meggyőző, hogy a kötelező köröket biztosan hozza. A grafika a látványvilágot tekintve pazar, technikai problémákba nem ütköztünk, az RPG-elemek pedig kellően visszafogott mértékben kerültek integrálásra ahhoz, hogy inkább vonzóak legyenek, mint idegesítőek olyasvalaki számára, aki akció-FPS-t vásárolt és nem más műfajban induló terméket. De a New Dawn ezzel együtt is üres.

A történet a Far Cry 5 közvetlen folytatása, ami mint tény, önmagában teljesen újszerű. Ezt leszámítva minden ismerős lesz, inkluzíve a térképet, mínusz a kategorizálást, ami nem csak a fegyverekre és képességekre, illetve a társak kompetenciáira vonatkozik, de az ellenfelekre is, legyenek azok két vagy négylábon járó entitások. A legnagyobb kihívást a játékban lényegében ez jelenti. Ne menjünk vagánykodni magas szintű ellenfelekhez, mert nem lesz jó vége. Másrészről viszont a játék felépítésének köszönhetően igen nehéz bajba kerülni, bár, ha nagyon igyekszünk, nem lehetetlen.

Az atomrobbanás után 17 évvel már élhető a felszín is, sőt, virágzó és nem mellesleg gyönyörű is. Színes, élettel és főleg nyersanyaggal teli. Azért békésen legelésző posztapokaliptikus patásokat az ember (de legalábbis a jó eséllyel pszichiátriára tartozó problémával nem rendelkező) nem szívesen öldös halomra. Viszont ha valami agresszív ragadozó ránk ront, (ebből van bőven), nem csak az életünket menthetjük, de értékes cserealapot is jelentenek. A kraftolás viszont nagyon rövid ideig köti le a játékost, legalábbis, ha az én vagyok, a küldetések pedig kevéssé jelentenek kihívást, főleg, ha csapatban játszunk. Valahogy hiányzik a motiváció a fejlődésre, az pedig elég szerény hajtóerő, hogy majd akkor minden jó, de minimum jobb lesz. A történet elég keretszerű, a karakterek idegenek és távoliak, a feladatok pedig kevés kihívást jelentenek. Nyilván lehet variálni a nehézségi szintekkel, de ha fokozatosan emeljük az ingerküszöböt, maximum irritáló lesz, hogy indokolatlanul sok fejlövés kell az ellenséges elemek pacifikálásához és nincs pontos irányzék sem, hogy merre vagyunk arccal. Asszisztenciával viszont akár háttal is állhatnánk a megjelenítőnek, akkor is garantált lenne a találat. Arról nem is beszélve, hogy igen nagyvonalúan bántak a hitbox-szal, a fegyverek pedig érthetetlenül könnyen kezelhetőek és túlzóan precízek. Még az elsőként összetákolható fűrészlapvető is. A fegyveres harc nem kifejezetten realisztikus, de legalább hatékonyan lehet rendet tenni. Kivéve, ha magasan a szintünk fölött álló ellenféllel van dolgunk, mert akkor végül is mindegy, milyen pontosak és gyorsak vagyunk.

A konfliktusok forrása ezúttal is jól körülhatárolható. A békés közösséggel szemben ismét egy erős vezetővel rendelkező csoport áll szemben. Pontosabban vezetőkkel, akik lényegesen kidolgozatlanabb és súlytalanabb karakterek, mint a korábbi főellenfelek. Alapvetően nem feltétlenül jutna eszembe ezen rugózni, de maga a játék nem kötött le annyira, hogy ne tűnjön fel az Ikrek hatalmának mibenléte. Vagyis annak hiánya. A Próféta nyilvánvaló legitimációval rendelkezett, Vaas kegyetlen, karizmatikus és főleg kiszámíthatatlan volt, Mickey és Lou viszont azon kívül, hogy vagányak, aránylag csinosak és impulzívak, lényegében semmi olyat nem mutatnak, ami megalapozná az autoritásukat egy posztapokaliptikus, rendezetlen és erőcentrikus világban. Egészen konkrétan kliséket vonultatnak fel, a funkciójuk pedig mindössze annyinak látszik, hogy kényelmetlenséget okozzanak nekünk. Mi viszont ugyanolyan arc- és gyökértelen karakterek vagyunk, mint azok, akiknek segítünk és akik ellen harcolunk. Történetnek elég sovány, hogy az eleve adott alapszituációra (atomrobbanás, a „szép új világ” kezdetei) építkezve, a kvázi felmentőseregből egyedül mi éltük túl a szinte szatirikusan eltúlzott karakterisztikájú ellenséges banda támadását, és nekiállunk segíteni újjáépíteni Hope megyét. Egy nyomorult szó nélkül, mintha ott se lennénk.

A Far Cry New Dawn nem teljes értékű epizódként került kiadásra, lényegében egy spin-off, ami a Far Cry 5 történései után veszi fel a fonalat és mutatja be a legalább egy évtizedig tartó nukleáris telet követő újjáépülés és -építés folyamatát egy olyan világban, ami ugyan gyönyörű és közel határtalan, de sokkal több tartalmat és lényegesen több mélységet érdemelne. Engem kifejezetten zavart, hogy a saját karakterem szinte szellemként mozog, az NPC-k alig reagálnak a jelenlétünkre, az interakciók üresek, a motiváció pedig ebben a formában elégtelen. A sorsfordító küzdelmek pedig siralmasak. Ezzel együtt lehet szeretni a New Dawn világát, káprázatos tájképek rajzolódnak ki és valóban eleven környezetben mozoghatunk, ami még akkor is lenyűgöző, ha a történet és a játékmenet különösebben, de leginkább egyáltalán nem köt le. Ha valaki hirtelen felindulásból nekiállna a Far Crynak, ne a New Dawnnal kezdje, kiegészítő tartalomnak viszont első ránézésre is biztosan tetszetős lesz.

AliceWake

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

1 órája

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

23 órája

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

1 napja
7

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

1 napja
36

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

1 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

2 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

2 napja
2

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

3 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

3 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

4 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

4 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

4 napja
2

Heti megjelenések

5 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

5 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

7 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

7 napja
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

8 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

9 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

9 napja
14