[Teszt] Team Sonic Racing

Team Sonic Racing

mcmackoGéczy Attila2019.05.29. 21:08

Szegény Sonicra rájár a rúd, a legutóbbi filmes trailer óta legalábbis inkább beszélünk a félreszabott CG modelljéről, mint a videojátékos teljesítményéről. Pedig májusban egy korrekt megjelenést is produkált a kis kék süni. A Segánál már veteránnak számító Sumo Digital rukkolt elő egy új kartjátékkal Team Sonic Racing néven, amely egyrészt az ős-Sonic R lélektani folytatása, másrészt leplezetlenül folytatja a korábbi Sega versenyjátékok sorát, bár ezúttal a fókusz ténylegesen a sünön, valamint díszes kis társaságán van, a többi Sega sztár kizárásával.

Ebben a sztoriban (merthogy egy kart játékhoz sem árt egy kis mesemondás) Dodon-Pa körül sürög-forog a süntelep. A bölcs tanuki (nyestkutya) fajhoz tartozó új Sonic hős a Donpa Királyság vezetője, mellette a Donpa Motors elnöke is egyben. Mindene a versenyzés, és hát a technológiai fejlesztésekben is ott van a szeren - ő maga szedi össze dimenziókon, időkapukon és még ki tudja mi mindenen át a Sonic univerzum hőseit, hogy egy jó kis versengésre buzdítsa a társaságot. Többet nem akarok a sztoriból elárulni, révén a Team Sonic Racing kampánya lassacskán bontja ki a fő vonalat, versenyek előtti dialógusokra építő átvezetőkkel, menet közbeni beszólásokkal, a szokásos sajtszószos stílusban előadva. De hát a Sonicverzum már csak ilyen, kezdésként érdemes megállapítani, hogy a komolyabb Sonic címek közé történetileg, hangulatilag és stilisztikailag is simán beillik a TSR, így a Sonic rajongók már csak emiatt is készíthetik a hófehér pilótakesztyűt.

Szerencsére a játékmenet magja is kiváló - a Sumo Digital azért nem csak az iparosmunkához ért, hanem konyít valamit az innovatív megoldásokhoz is. A nagybetűs „Csapat” szó nem hiába van a játék címében is: erre épül a TSR hatékony játéka. Persze, most is vannak fegyverek, ezeket a Colors epizódból is jól ismert Wispek felszedésével tudjuk elsütni. Van feszes de tanulásigényes drift, és abból dörrenő nitró - ezek nélkül nincs is Mario Kart-klón a világon! Akad viszont három fős csapatokba rendezés is a pályán, ami újdonság lesz mindenkinek. A triót aktívan kell a versenyek közben használnunk az áhított győzelemért cserébe. Azaz, a három játékos egymást kell hogy segítse a pályán, ami több apró mechanikában is megmutatkozik. Első és legfontosabb: aki elől megy, annak a szélárnyékában (értsd, kicsit Splatoon jelleggel, a maga mögött húzott csíkjában) megnő a sebességünk. Kellő gyorsítás után pedig előre csúzlizhatjuk magunkat egy jobb pozíció reményében. (Ez működik amúgy belassult, eltalált karakter visszagyorsítására is.) A felvett tárgyakat csereberélhetjük, kérhetünk magunkhoz Wisp-et ha épp nincs nálunk semmi, és persze elöljáróként felelősségünk jó surranópályát adni a lemaradt cimbiknek. Miközben akciózunk, csapatpontokat kapunk, ha pedig betelik a mutató, akkor ellőhetünk egy ultimate-et, ami kvázi a Super Sonic effektus kartversenyre vonatkoztatott megfelelője. Gotta go fast, avagy az egész csapat zúz előre, mint az állat, és a sebezhetetlenség sem utolsó tényező ebben a szituációban. Az egyes karakterek más-más osztályba sorolt járgánnyal bírnak. A sebes vasak tépnek mint állat, a nehéztüzéreket nem akasztják meg a kisebb tereptárgyak… és így tovább.

A hármas csapaton alapuló versengés adja a játék nóvumát, és valahol a mélyebben gyökerező fő erősségét is. Frissítésként bejönnek az olyan divatos elemek, mint a Sonic világra formált loot-kindertojások, amit fillérekért lehet vásárolni a játékmódok során elnyert kreditekért. Szerencsére nem érződik a játékon a pénzsóvár tempó, a tojásokból potyogó alkatrészekkel pedig tunnolhatjuk és cicomázhatjuk is a járműveket. Alapvetően pozitív a játék grafikája is, amely bár nem tud (pl. XOX-en) stabil 60 FPS-t tartani, sőt, törtképernyős multinál azért igencsak meg tudja rángatni az idegrendszert, azért csinos, vibráns, és alapvetően vidám látványt szolgáltat. Abban megegyezhetünk, hogy ez elengedhetetlen egy ilyen játéknál. Arról nem is beszélve, hogy a klasszikus, illetve a közelmúlt közkedvelt Sonic hátterei új szemszögből élednek meg. A Team Sonic Racing másik irdatlan erős prezentációs összetevője a zene. Jun Senoue és a mögötte álló zenészek hibátlan (!) gitár-jrock-elektro keveréket csatornáznak ki a hangfalakra. Arról meg csak csendben teszek említést, hogy videojátéktól szokatlan módon van keverve és masterelve a zene. A játék audioszekciója a hifid megdolgoztatására/tesztelésére is ideális alany lesz, annyira igényes stúdiómunka van a zene mögött.

És akkor a végére maradjanak azok a pontok, amelyek vissza-visszarántják a Team Sonic Racinget a célvonalhoz közelítő élbolyból. Hiába jó a csapat-mechanizmus, hiába ringat kellemes hangulatba a tálálás, valahogy idővel ellaposodik és szárazzá válik az egész. Tudjátok milyen az, amikor hullámzik egy játék iránt a vonzalom? Egyszer azt éreztem, hogy minél többet tolom a TSR-t, annál rosszabb összbenyomásom lesz a játékról. Utána pedig csak vissza-visszanéztem és mégis élvezettel tekertem le pár kört. Aztán a lelkesedés megint közönybe csúszott, majd kezdődött a kör elölről. Bár a Sumo Digital munkájában ott van a kraft, de az a sziporka, ami egy végig máriózott estét elkísér, nincs a játék mögött. Sajnos a multiplayerrel is vannak gondjaim - az online versengés az elmúlt napokban az Xbox platformon eléggé laggolt, ráadásul több meccsről is kivágott a gép, aminek nyerő pozícióban nagyon nem örültem. Hogy csak az én készülékemben, vagy az X szolgáltatásával volt-e a probléma, azt nem tudom, de gyanítom inkább valami peer-to-peer rendszer állhat a multi döcögős mivolta mögött. Amúgy a lobbi rendszernek is vannak furcsaságai; nyilván meccs közben is csatlakozhatunk pl. egy már játékban lévő bandához, de ilyenkor meg kell várni, míg azok letekerik a futamot, ez pedig a játék tempója által felgyorsult idegrendszeremnek sok volt, úgyhogy mentem a lobbiból ki, majd vissza, amíg nem találtam nulláról induló bandát. Még egy karcosabb részt ki kell hogy emeljek. A kampány bónusz pályái (sok van belőlük) irdatlan nehézségűek bírnak lenni. Nem tartom magam kezdőnek, de ide vérbeli kart-ninjákra lesz szükség, tökéletes driftelő, és kanyarban drift-irányváltó technikával az adott kihívások platinázáshoz.

Hogy a Sonic játékok közül hova sorolnám a Team Sonic Racing-et? Mindenképp valahova az élbolyba. Kellemes, ötletes, adott pillanatokban heves, de máskor ismétlődő és tompa az élmény, amit szolgáltat. A csapat-játékszabályok miatt külön jár a vállon veregetés, nem lennénk meglepve, ha ezt a módit viszontlátnánk majd más játékokban. A színpompás célszalag-fotó viszont elmarad, helyette ami marad, az a moderált ajánlásom a műfaj és a kék süni rajongói számára.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

17 órája
26

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7