[Teszt] Bleeding Edge

Bleeding Edge

Gamer3652020.03.31. 12:00

Kevés olyan szóösszetétel van a játékiparban, amire felkapom a fejem, azok is többnyire úgy kezdődnek hogy Platinum Games + ???. De létezik más nyerő kombináció is: a Ninja Theory és az aréna brawler is egészen potens kombónak tűnt első pillantásra. A Heavenly Sword óta eltelt tíz évben a csapat folyamatosan erősítette pozícióját a nyugati bunyós címek frontján, tehát készen állnak arra, hogy valós alternatívát nyújtsanak ebben az egyre telítettebb arena-műfajban. A március végén megjelent Bleeding Edge azonban megtett mindent, hogy lecsillapítsa a kedélyeket.

Az alapokkal egyébként semmilyen probléma nem volna: adott tizenegy harcos, akikből 4v4 alapon különböző objektívákat kell teljesíteni, egyfajta Overwatch/HOTS mintára, miközben egy karakterből értelemszerűen oldalanként csak egy választható. A karakterdizájnra azt kell mondanom, hogy néhol már a túltolás határait súrolóan vad: a drogelvonóról épp kiengedett gitárostól kezdve van itt minden, vén boszorka, voodoo mágus, Diablo III-ból menekült Witch Doctor, az SFIV-es Rufus babérjaira törő hústorony, félpszichopata Jinx-klón, akinek a dizájnját a nadrághoz érve inkább elengedték... szóval vad az egész és biztos vagyok benne, hogy arra is tökéletes lesz, hogy sokan vadul sirassák a konzervatív tekintet hiányát, de hát ugye pofonokat adunk, pofonokat kapunk, Bástya elvtárs. Egy dolog azonban biztos: mivel ezekben a játékokban sokszor pillanatok alatt kell döntést hozni, ezek a diverz dizájnok arra jók, hogy a csata hevében is nagyjából képben legyünk azt illetően, hogy kit kell kerülni, és kit tudunk ledominálni másodpercek alatt. Azt azonban kétlem, hogy bárki ezek után Bleeding Edge-posztereket kezdjen vadászni.

Akármennyire is népszerű azonban az Overwatch által a mainstreambe behozott műfaj, el kell ismerni, hogy komoly buktatói is vannak. Ezek a cooldownra épülő, nagyon alaposan kiszámított képességek több nem várt hatást is magukkal hoznak. Egy: egy Counter-Strike-al vagy bármilyen kompetitív FPS-el ellentétben az egyén tudására nem nagyon építenek a konkrét csaták során, itt nem lesz fejlövés, max egy jó időben ellőtt képesség (persze ez utóbbi is tud számítani). Az azonban tény, hogy ha valamelyik csapattárs elkóborol, és a kompozíció miatt rá számítunk a leginkább, akkor akármit is csináltok ti, többiek, a vereség szinte garantált. Ugyanez igaz akkor is, ha kialakul egy rossz ütemben végrehajtott elhalálozási lánc, amiben folyamatosan fél csapatként kell küzdeni, ami főleg a pontfoglalós játékmódban lesz kifejezetten fájdalmas, és csak az előre gyártott csapatok esetében orvosolható könnyen: meg kell várni egymást. Ezeket más játékokban dinamikusan, a játék freeform módján intézik (ezért van pl a legtöbb MOBA-ban saját lane, meg mobok, hogy legyen egy folyama az ellenfelek előrehaladásának, amibe bármikor vissza tud lépni a játékos), itt azonban ilyesmiről szó sincs. Ez egy "szimpla" csapatalapú FPS szabályrendszer, amiben egy kicsit több szerepe van a pályadizájnnak és a karakterek kompozíciójának. Az eredmény? Olyan, mintha víz alatt játszanánk valamelyik jobban összehozott rivális játékot. Nem tagadom, tud szórakoztató lenni mindez még így is, főleg ismerősökkel tolva, de a világot nem fogja megváltani. Túl sok ahhoz ugyanis az üresjárat, ahol csak megyünk A-ból B-be, vagy várunk a feltámadásra: mindkét helyen több másodpercet lehetett volna vágni ezekből a várakozásokból, ami egy sokkal feszesebb játékmenetet eredményezne.

Pedig ezúttal sem a konkrét gameplay a problémás: a támadások animációi reszponzívak, és nagyon rendben vannak vizuálisan is, érzésre is, a karakterek is eléggé változatosak, és némelyikük esetében a jól időzített kombók valóban sokat hozzá tudnak tenni az élményhez. Mégis az az ember érzése, hogy néhány hónap csiszolás, pár alapvető kérdés tisztázása még elkélt volna a játéknak. És ha már a látványt dicsérem: külön pluszpont jár az egyedi zenéknek is, sokkal urbánusabb, hiphopot és nem is tudom milyen noise rock-ot idéző elemeket tartalmaz, ami miatt nem az jut egyből az ember eszébe, hogy hol lehet mindezt lehalkítani.

Verdikt? Pazar prezentáció, álmosító gameplay-jel párosítva, amit szigorúan csak kommunikációval és megbízható, aktív agysejtekkel rendelkező csapattársakkal együtt érdemes játszani. Nem rossz játék, félreértés ne essék. De nem is emelkedik ki az átlagból: pécén és konzolon is vannak komoly vetélytársak, amikkel szemben nem tud kínálni túl sokat a dizájnon kívül, hogy miért érdemesebb inkább ezt választani. Arra azonban kíváncsi leszek, hogy a megjelenés után fél évvel milyen formát ölt majd mindez, mert ha kapnak elég feedbacket a fejlesztők, akkor tudnak pörgetni egyet a játék tempóján, esetleg új karakterekkel és játékmódokkal kombinálva pedig a hosszú távú kompetitív játékra is alkalmassá válhat a csomag. De ez persze a jövő zenéje.

Oldern

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

13 órája
6

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

1 napja
10

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

1 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

2 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

2 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

3 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

3 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

4 napja
10

Heti megjelenések

4 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

6 napja
5

The Outer Worlds 2

6 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

6 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

7 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

8 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

8 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

9 napja
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

9 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

9 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

9 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

9 napja
2