[Teszt] West of Dead

West of Dead

Gamer3652020.07.11. 20:10

Érdekes játék ez a West of Dead, istenien szórakozom vele, dacára megkövesedett reflexeimnek és relatív sikertelenségemnek, már ami a továbbjutást illeti. A skála két végletébe mutató érzéseket vált ki belőlem, mert bár tudatosul, hogy sokszor saját hibából kezdhetem újra (majdnem) elölről, néha felülkerekedik a sötét füst, melyet a program félkész mivolta táplál. Félkész, ámde mégis megjelent; mérgesen legyintgetek, de egy másodpercen belül vigyorgok - hogy is van ez?

Újra. A vadnyugati tematikát kedvelem, az annak árnyékos oldalát bemutató alkotások pedig különösen közel állnak a szívemhez. Noha a westernek aranykora régen elcsendesült, olykor kiemelkedik agyagos földdel bélelt sírjából egy darabka, megmutatva magát: lám, a műfaj csupán végzetes tetszhalálban rejtőzik. A Raw Fury gondozásában érkező játék eltemetett drágakő, izgalmas alapkoncepcióval és stílusos látványvilággal. Történetünk körítését egyedinek semmiképp nem mondanám (tapasztaltuk már ezeket a részleteket mind), ott kezdődik minden, ahol más véget ér: a halállal. Túlvilági utazásunk a csehóban indul, megkapjuk kezdő fegyvereinket, pár jótanáccsal együtt, útravalóként. Twin-stick shooter-ről lévén szó, melegen ajánlott kontrollerrel nekiállni, az egér és billentyűzet kombináció kiábrándítóan alkalmatlan a feladatra. Izometrikus nézetből tereljük hősünket a purgatórium útvesztőjében, fényt gyújtva az éjsötétben. Nyugatra a pokol, keletre az éden ígérete, a kényes egyensúlyt azonban a Lelkész érkezése felborította, a lelkek itt ragadtak, képtelenek továbbjutni. Segítenünk kell hát helyreállítani a rendszert, nyugatra küldeni a rosszakat, halál utáni halált okozva, keletre a maréknyi jót, átkuk magunkra vállalásával. Az árnylepte kazamatákban puskaporos eszközeinken túl, hű társunk lesz a fény. Az alapokba egy fedezékes rendszert is kevertek, ezáltal a WoD dinamikája lassabb, egyúttal taktikusabb megközelítést kíván. Különben megöl.

És újra. Túlvilági utazásunk a csehóban kezdődik, rutinosan felmarkoljuk a flintákat, belevetjük magunkat az ismerős, de folyton változó útvesztőbe. A pályák szobák és folyosók véletlenszerűen generált kompozíciója, telis-tele alvilági népséggel, kárhozott martalócokkal és borzalmas szörnyszülöttekkel. Ahogy haladunk, számunkra is ismeretlen célunk felé, egyre nehezebb ellenfelekkel találkozunk, egyre komplikáltabb tervet kell szőnünk egy-egy szoba kitakarítására. Tény, hogy a lámpások világánál lehetséges csak pontosan célozni, a sötétben megbúvó alakokat szerencsés véletlen eltalálni. Mondanom sem kell, puszta erővel és esztelen rohamokkal nem fogunk diadalmaskodni. Figyelnünk kell és tanulnunk, nemcsak a különböző fajta ellenségek mozgását és viselkedését, de saját fegyvereink képességeit is. A másodlagos fegyvereink (balta, dinamit, lámpás) a későbbiekben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak, és ahogy haladunk, egyéb tulajdonságainkat is fejlesztenünk kell az épp útba eső oltárnál. A helyszíneken találunk tárgyakat és fegyvereket, illetve gyűjtünk vasdarabokat, amikkel vásárolhatunk is a pályán tanyázó árustól. Perceken belül nyeregben érezhetjük magunkat, aztán az egyik teremben összefutunk a hatalmas, szarvasfejű démonnal, ami megöl.

Meg újra. Túlvilági utazásunk a csehóban folytatódik. Elveszítettünk mindent. Illetve... majdnem mindent. Ha eljutottunk egy pálya végére, egy átvezető szakaszba kerülünk, ahol a boszorkánál ún. bűn-pontjainkat költhetjük el speciális tulajdonságokra. Többféle fegyverből választhatunk például újrakezdésnél, vagy nagyobb kapacitású „életerőt“ növelő flaska lehet nálunk. Ismerős roguelike mechanika, elismerem, nem mindenkinek kenyere. Eme pontokat evidens, hogy szűkebb marokkal méri a WoD, lépten-nyomon útba eső portálok érintésével, illetve combosabb ellenfelek kiiktatásával szerezhetők. Utóbbiak véletlenszerű találkozások, igazi lidércnyomások, noha kiismerhető mozgásokkal, támadásokkal bírnak. Nemcsak szokásos kacatokat nyerhetünk legyőzésükkel, de emlékeket is, melyek ugyancsak a boszinál válthatóak be - egy szeletke történet-foszlányt kapunk cserébe.

Feketeleves. Hiába a képregényes, rendkívül stílusos látvány, ha az alapvető fény-árnyék effektust sokszor esetlenül kezeli a program, biztos lövéseinket figyelmen kívül hagyva, nem egyszer egész karakterünket kitakarva a játéktérből. Előfordult az is, hogy a helyszínek falai csak minket akadályoztak, ellenfeleink simán átlőttek, ütöttek rajtuk. Szembetűnően gyakori a karakterek (hősünk, tucat-ellenfeleink, de ugyanúgy a kis és nagy boss-ok) terepbe ragadása is. Ráadásként jelen van a pályák közti fagyás, bár ezekből eddig sikerült kilépni a menübe és újra betölteni az adott szakaszt. A West of Dead így félkész hatást kelt. Olyan, mintha egy korai hozzáféréses programmal lenne dolgunk, ami jelen esetben igen kedvezőtlen, tekintve a betanulási görbe meredekségét. Ha kellő türelemmel és elnézéssel vagy megáldva, egy idő után kellemes időtöltés lesz, de nem feledteti a megvalósítás hibáit később sem, rengeteget kell még rajta csiszolni a fejlesztő Upstream Arcade csapatának. Ebben a formában kizárólag olyanoknak ajánlható, akiknek igazán felkeltette az érdeklődését, de nekik is kellő óvatossággal kell közelíteniük, figyelembe véve a refund korlátait.

Mindezek ellenére, amikor nem az agyvizemet forralta, jól elvoltam Wyoming purgatóriumában. Kifejezetten tetszett a játék tempója, hogy igenis agyalni kell rajta és nemcsak a reflexeinkre épít. Emellett a miliő megteremtése is dícséretre méltó. A látvány karakteres, a tematikába remekül passzoló dallamok, hanghatások közül ki kell emelnem még a szinkront: hősünk belső monológjának narrációját Ron Perlman megszokott „selymes“ hangján élvezhetjük, és ez rengeteget tesz hozzá a hangulathoz. Kár érte, jelenleg még túl karcos, nyers a program, de pár hónap múlva már remélhetőleg érdemes lesz újra elővennie a műfaj rajongóinak.

Dracoo

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 órája

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

8 órája

Heti megjelenések

14 órája

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

23 órája
1

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

2 napja

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

3 napja
5

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

3 napja
4

PlayStation Plus: a novemberi hármas

Egy visszatérő macskás kaland, az utolsó EA Sports dagonyázás és egy őrült csataszimulátor. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

4 napja

Limited Run Games újdonságok, Resident Evil Requiem előrendelés – ez történt szerdán

Továbbá: Shantae 7, Pine Creek, Viewfinder, NBA The Run.

4 napja
3

Dispatch S0E1-2 - A várva várt szuperhős

A szuperhősös alkotások népszerűsége a 2008-as Vasember filmmel egyből az egekbe emelkedett, ami - szerintem - a 2012-es Bosszúállók filmmel a csúcsra ért. Az azóta bekövetkezett apátia és menekülés egyik friss eredménye a Dispatch is, amely szokatlan dolgokkal próbálkozik a videojátékos mezsgyén. Betekintő!

5 napja
14

Battlefield, horror és sci-fi – ez történt kedden

Benne: Battlefield REDSEC, The Florist, Darkwood 2, Routine, over the hill, Aphelion, UnGodly.

5 napja

EA Sports FC 26 - a Nintendo Switch 2 változat

Több kutatás is foglalkozott azzal, hogy melyik játék váltja ki a legtöbb káromkodást a játékosokból. Ebben a listában a Mario Kart és a Fif… akarom mondani az FC széria áll az első két helyen. A Switch 2 megjelenésével az új FC-játék lehetővé teszi, hogy a felgyülemlett frusztrációt a játékosok mindenféle módon kiélhessék ezen a platformon is.

6 napja
5

F2P Battlefield a láthatáron, mozgásban a Loulan – ez történt hétfőn

Továbbá: Descent of Lunaris, Retrace the Light, Two Point Museum, Incantation, Brotato,Vampire: The Masquerade – Bloodhunt.

6 napja
3

Heti megjelenések

7 napja
2

Fekete csütörtök: így omlott össze a Counter-Strike 2 gazdasága

Az update, ami sokaknál mindent vitt.

7 napja
23

Bye Sweet Carole

Nem tagadom, engem is a fantasztikusan kinéző horror Disney rajzfilm látvány ragadott meg, az Alice csodaországban meseregény és a Clock Tower játéksorozat hatását is magán viselő Bye Sweet Carole játszhatósága azonban hagy némi kívánnivalót maga után.

9 napja
6

Egyedi formában tér vissza a Halo: Combat Evolved - ez történt pénteken

Továbbá: Hyrule Warriors: Age of Imprisonment, Pokémon Legends: Z-A.

9 napja
8

Just Dance 2026

Újabb év, újabb Just Dance. A sorozat éves megjelenése mára olyan biztos ponttá vált, hogy akár a naptárba is beírhatnánk, mint eseményt. Tesztlaborban a 2026-os csomag.

9 napja
3

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

2025.10.24.
3

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

2025.10.23.
5