[Teszt] BZZZT

BZZZT

dragCsető Zsolt2024.09.19. 16:00

A Super Meat Boy egyike volt azoknak a címeknek, melyek 2010 környékén berobbantották az indie piacot. Ennek tükrében némileg különös, hogy a minden trendet őrülten meglovagló független fejlesztői szcéna éppen a precíziós platformerekre nem pörgött rá annyira, mint más műfajokra – gondoljunk csak az elmúlt évek egészen brutális metroidvania-áradatára. Annyi baj legyen: így legalább a BZZZT is egészen frissnek hat – annak ellenére, hogy lényegében egy morzsányi innováció sincs benne.

Karel Matejka (a zseniális zenéket leszámítva) egyszemélyes alkotásában egy aprócska robotot irányítva kell megmentenünk a világot, mielőtt a gonosz tudós, Badbert véghez vinné őrült tervét. Mindez több mint ötven pálya teljesítését jelenti, ami elsőre talán soknak hangozhat, de ezek valójában aprócska kihívásfalatkák, melyek (hacsak nem a legkönnyebb nehézségi fokozaton indítjuk el a játékot) mindegyikét egy nekifutásra kell teljesítenünk, átverekedve magunkat az egyenként fél-, de legfeljebb egyperces akadálycsomagon. A szintek természetesen fokozatosan nehezednek, ahogy haladunk előre a végigjátszásban, különösebb tüskék azonban nincsenek, így összességében egy nagyon jól csúszó, már-már könnyed élmény vár ránk, annak ellenére is, hogy nyilván szintről szintre egyre több koncentrációra és ügyességre van szükségünk.

Precíziós platformerről lévén szó, lényegében minden az irányításon áll vagy bukik, a BZZZT pedig ilyen szempontból szerencsére hibátlanul teljesít. A robotpajtás terelgetése már az első pillanattól kezdte pontos és kiszámítható, a különféle veszélyforrásokhoz és ellenfelekhez tartozó hitboxok konzisztensek, illetve az előrehaladás közben megszerezhető két-három extra képesség is tökéletesen besimul, így összességében egy végletekig csiszolt élményben lesz részünk. Mindemellett ráadásul a változatosságra sem lehet panasz, hiszen a pályákon folyamatosan jönnek be a kisebb-nagyobb újdonságok és kreatív megoldások, melyek néha az agyunkat is megtornásztatják minimálisan, de alapjáraton jól működik a játék intuíciós szinten is, ami szerintem elengedhetetlen egy platformernél – pláne akkor, ha egy gyors, pörgős darabról van szó, mint a BZZZT. A boss szinteken ráadásul nem riadt vissza a fejlesztő attól sem, hogy picit eltávolodjon a műfajtól, de ezek is hibátlanok, és még egy kis extra színt is visznek a végigjátszásba.

A pályák jellegéből adódóan a BZZZT nem egy hosszú darab, két-három óra alatt simán végig lehet suhanni rajta, de a bruttó játékidő ennél azért jóval több szerencsére. Ott vannak például gyűjthető csavarok, amiket még nem is túlságosan nehéz összeszedni, de minden pályához tartozik egy szintidő is, ami egy jelentős extra réteggel toldja meg a kihívást. És ami a legszuperebb az egészben, hogy ezek nem csak szimplán lógnak ott a semmiben, mint sajnos sok esetben, hanem motivációt találunk a teljesítésükre, hiszen nagyjából húsz további szint nyitható meg, miközben kimaxoljuk a játékot.

A BZZZT nem vállalja magát túl sem játékhosszban, sem pedig ambícióban, de szerencsére nincs is erre rászorulva, maga a megvalósítás ugyanis túlzás nélkül tökéletes. Hibátlan irányítás, szuper pályadizájn, kreatív megoldások, fantasztikusan részletes pixelart grafika és baromi jó zenék jellemzik, ami miatt összességében nincs olyan részlete, amibe bele lehetne kötni. Vagyis hát egyvalami akad, de ez is csak a frissen megjelent Switch-verzió sajátja, van ugyanis egy-két szint, aminél érezhetően szenved a Nintendo hardvere, és minimálisan beesik a framerate. Ez azonban ne tántorítson el senkit: a BZZZT egy apró, de szívvel-lélekkel megmunkált gyöngyszem, ami kötelező mindenkinek, aki szereti a műfajt.

PLATFORM Switch (korábban: PC)
KIADÓ Cinemax Games FEJLESZTŐ Ko.dll
MEGJELENÉS 2024. szeptember 19. ÁR €14,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

12 órája
4

Heti megjelenések

14 órája
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

2 napja
5

The Outer Worlds 2

2 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

2 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

3 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

4 napja
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

4 napja
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

5 napja
46

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

5 napja

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

5 napja
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

5 napja
4

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

5 napja
2

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

5 napja
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

6 napja
14

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

8 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

8 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

9 napja