[Teszt] BZZZT

BZZZT

dragCsető Zsolt2024.09.19. 16:00

A Super Meat Boy egyike volt azoknak a címeknek, melyek 2010 környékén berobbantották az indie piacot. Ennek tükrében némileg különös, hogy a minden trendet őrülten meglovagló független fejlesztői szcéna éppen a precíziós platformerekre nem pörgött rá annyira, mint más műfajokra – gondoljunk csak az elmúlt évek egészen brutális metroidvania-áradatára. Annyi baj legyen: így legalább a BZZZT is egészen frissnek hat – annak ellenére, hogy lényegében egy morzsányi innováció sincs benne.

Karel Matejka (a zseniális zenéket leszámítva) egyszemélyes alkotásában egy aprócska robotot irányítva kell megmentenünk a világot, mielőtt a gonosz tudós, Badbert véghez vinné őrült tervét. Mindez több mint ötven pálya teljesítését jelenti, ami elsőre talán soknak hangozhat, de ezek valójában aprócska kihívásfalatkák, melyek (hacsak nem a legkönnyebb nehézségi fokozaton indítjuk el a játékot) mindegyikét egy nekifutásra kell teljesítenünk, átverekedve magunkat az egyenként fél-, de legfeljebb egyperces akadálycsomagon. A szintek természetesen fokozatosan nehezednek, ahogy haladunk előre a végigjátszásban, különösebb tüskék azonban nincsenek, így összességében egy nagyon jól csúszó, már-már könnyed élmény vár ránk, annak ellenére is, hogy nyilván szintről szintre egyre több koncentrációra és ügyességre van szükségünk.

Precíziós platformerről lévén szó, lényegében minden az irányításon áll vagy bukik, a BZZZT pedig ilyen szempontból szerencsére hibátlanul teljesít. A robotpajtás terelgetése már az első pillanattól kezdte pontos és kiszámítható, a különféle veszélyforrásokhoz és ellenfelekhez tartozó hitboxok konzisztensek, illetve az előrehaladás közben megszerezhető két-három extra képesség is tökéletesen besimul, így összességében egy végletekig csiszolt élményben lesz részünk. Mindemellett ráadásul a változatosságra sem lehet panasz, hiszen a pályákon folyamatosan jönnek be a kisebb-nagyobb újdonságok és kreatív megoldások, melyek néha az agyunkat is megtornásztatják minimálisan, de alapjáraton jól működik a játék intuíciós szinten is, ami szerintem elengedhetetlen egy platformernél – pláne akkor, ha egy gyors, pörgős darabról van szó, mint a BZZZT. A boss szinteken ráadásul nem riadt vissza a fejlesztő attól sem, hogy picit eltávolodjon a műfajtól, de ezek is hibátlanok, és még egy kis extra színt is visznek a végigjátszásba.

A pályák jellegéből adódóan a BZZZT nem egy hosszú darab, két-három óra alatt simán végig lehet suhanni rajta, de a bruttó játékidő ennél azért jóval több szerencsére. Ott vannak például gyűjthető csavarok, amiket még nem is túlságosan nehéz összeszedni, de minden pályához tartozik egy szintidő is, ami egy jelentős extra réteggel toldja meg a kihívást. És ami a legszuperebb az egészben, hogy ezek nem csak szimplán lógnak ott a semmiben, mint sajnos sok esetben, hanem motivációt találunk a teljesítésükre, hiszen nagyjából húsz további szint nyitható meg, miközben kimaxoljuk a játékot.

A BZZZT nem vállalja magát túl sem játékhosszban, sem pedig ambícióban, de szerencsére nincs is erre rászorulva, maga a megvalósítás ugyanis túlzás nélkül tökéletes. Hibátlan irányítás, szuper pályadizájn, kreatív megoldások, fantasztikusan részletes pixelart grafika és baromi jó zenék jellemzik, ami miatt összességében nincs olyan részlete, amibe bele lehetne kötni. Vagyis hát egyvalami akad, de ez is csak a frissen megjelent Switch-verzió sajátja, van ugyanis egy-két szint, aminél érezhetően szenved a Nintendo hardvere, és minimálisan beesik a framerate. Ez azonban ne tántorítson el senkit: a BZZZT egy apró, de szívvel-lélekkel megmunkált gyöngyszem, ami kötelező mindenkinek, aki szereti a műfajt.

PLATFORM Switch (korábban: PC)
KIADÓ Cinemax Games FEJLESZTŐ Ko.dll
MEGJELENÉS 2024. szeptember 19. ÁR €14,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

5 órája

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

6 órája
1

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

1 napja
1

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

1 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

2 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

2 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

3 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

4 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

5 napja
31

Heti megjelenések

5 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

7 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

7 napja
13

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

8 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

8 napja
6

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

8 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

9 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

9 napja
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2025.05.07.
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2025.05.06.
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2025.05.06.
49