Tegnap megérkezett a szokásos Forza Horizon 5 információcsomag-interjú, az új gameplay jeleneteket is tartalmazó, viszont kínos kacajokkal és hangutánzásokkal tarkított háromnegyed óra itt tekinthető meg teljes egészében, aki viszont csak a lényegre kíváncsi, annak gyorsan kivonatoltuk a legfontosabb információkat.
- Ez az epizód a kocsik hangjaira fókuszált, mely egyébként az egyik legfontosabb fejlesztés a korábbi részhez képest - ami nem is meglepő, mert ha azt érte is bármi kritika, az jellemzően a kicsit fakó gépzajok miatt volt.
- A meglévő hangkönyvtárat elég masszívan kibővítették, 320 teljesen új motorhangot rögzítettek mellé. A rögzítésről egyébként készült egy videóanyag is, íme.
- 100%-os "granular synthesis" technológiát használnak, ez nagyjából azt jelenti, hogy minden egyes hang több ezer apró darabra lett bontva, így minden egyes eseményre azonnal tud reagálni. Az előző részben olyan 10-15% körül volt ez.
- A kocsik hangja 90 "FPS" frissítéssel megy.
- A hanghatásokhoz és gépkocsi hangokhoz is használnak sugárkövetést, azaz a lehető legpontosabban modellezik le, hogy a környezeti zajok vagy autónk hangja hogyan verődik vissza falakról, épületekről, stb. Így például lehet hallani a motor visszhangját amikor egy kanyonban haladunk, de ennek segítségével a többi autó helyzetét is sokkal jobban be tudjuk majd lőni.
- Ezek a fejlesztések természetesen a belső nézetben is visszaköszönnek, olyan részletességig, hogy például teljesen más zajokat hallunk majd, ha lenyitott vagy felhúzott tetővel haladunk. (Igen, lehet majd ezt is menet közben kapcsolgatni.)
- Kidobták a korábban használt "dyno" hangrögzítési technikát, azaz az autók hangjait nem stúdiókörülmények közt vették fel, hanem kint a pályán, menet közben, ezzel sokkal élethűbb hangzást értek el.
- Egy új, moduláris rendszert vezetnek be, melynek segítségével nem csak minden autó, de minden fejlesztés is másképp szól majd. Ahogy cserélsz például váltót, turbófeltöltőt, mindegyik befolyásolja a kocsi hangját - amit egyébként tesztelhetsz is, a fejlesztés közben is fel lehet pörgetni a motort. Erről kaptunk egy külön videót, itt van, ni!
- Fejlesztésekből egyébként bőven lehet válogatni, többezres készletből lehet a kocsit átalakítani, például 500+ motorféle közül válogathatunk.
- A fenti újdonságokat minden autó megkapja, azaz nem csak az fog jobban szólni, amit éppen vezetünk, hanem a pályán lévő összes többi is, legyen az AI által vezérelt, vagy épp egy másik játékos.
- A játék jobban fog szólni Series X|S gépeken. Kihasználva ezen gépek erejét egy olyan tömörítési eljárást használhattak, melyekkel sokkal jobb minőségű hangokat kapunk.
- És bár nem feltétlen a hangokhoz tartozik, de azt is megerősítették, hogy minden korábbi résznél nagyobb gépparkot kapunk majd.
A Forza Horizon 5 november 9-én rajtol, Xbox One, Xbox Series X|S, PC (Windows Store és Steam), valamint Xbox Cloud Streaming platformokon, természetesen a Game Pass részeként.