Yuji Naka-t szeretjük és tiszteljük, már csak azért is, amit a hőskorban letett az asztalra. Az előző két játéka azonban nem hozott túl nagy sikert. Sem a Rodea, sem pedig a Balan Wonderworld nem lett magas minőségű játék.
A rendező amúgy éppen perben áll a Square Enix-szel és most került felszínre, hogy hat hónappal a játék megjelenése előtt, idejekorán húzták alóla ki a rendezői széket - kissé mondvacsinált indokok miatt. Tudta, hogy a játék befejezetlen, és szerinte a Square és az Arzest felelős azért, hogy ebben az állapotban megjelent a játék.
A Sonic the Hedgehog esetében két héttel a véglegesítés előtt megváltoztatták a specifikációkat, hogy ha csak egy gyűrű van nálad, akkor nem halsz meg. Ez a ma már jól ismert szabály a játék végletekig való tökéletesítésének eredménye volt, és az emberek világszerte élvezték a játékot.Mi annak idején 4 ponttal "jutalmaztuk" a játékot és most kicsit kétkedve olvassuk a mester hosszas Twitteres kommentárját. A Balan Wonderworldnek az alapkoncepciója sem volt már igazán menthető egy szinten túl, hat hónap (vagy akár még ennyi) is csak kérdésesen lett volna elég - szerintünk - magasabb szintre való kerüléshez.
Egy játék tökéletesítése a legvégsőkig - a játékfejlesztés erről szól, és ha ez nem lehetséges, akkor valami nincs rendben. Megkértem az ügyvédemet, hogy tárgyaljon velem arról, hogy a produkció végéig beleszólhassak a dologba, de elutasították és én pert indítottam... Úgy gondolom, hogy az így létrejött Balan Wonderworldnek és a kritikai fogadtatásnak nagy köze van a történtekhez. Nagyon csalódott vagyok, hogy egy olyan termék, amin a kezdetektől fogva dolgoztam, így alakult végül.A thread itt elérhető, a Twitter kényelmes fordítást kínál, ha valaki beleásná magát a teljes történetbe.