Sickness kolléga blogja jó példa arra, hogy szerencsére van érdeklődés a videójáték-zenék iránt, én pedig régóta terveztem, hogy összeállítok egy listát a kedvenceimről, ezért most remek alkalom adódott ennek kivitelezésére.
Végül úgy döntöttem, hogy tíz zenét fogok kiemelni, és minden játékból csak egy track-et választottam, hogy változatosabb és igazságosabb legyen a lista. Lássuk hát. Sőt, inkább halljuk.
(Steward Copeland, 1998)
Legelső zene, amit kiemelek kicsit speciális, önmagában ugyanis nem igazán mondható kiemelkedő darabnak, mégis teljesen a szívemhez nőtt ez a dallam, így nem tudtam kihagyni a listáról. Ha depresszióból kellene kilábalnom, akkor biztosan ezt hallgatnám egész nap. Ez szólt egyébként mindhárom Spyro játék stáblistája alatt.
#09FINAL FANTASY X - ENDING THEME
(Nobuo Uematsu, 2001)
Egy percig sem volt kérdéses, hogy a Final Fantasy X szerepelni fog a listán - na de melyik track legyen a szerencsés? Sokáig tanakodtam, mivel több kedvencem is van - végül erre esett a választás, talán azért, mert az esélyesek közül ez a leghosszabb és a legváltozatosabb.
(Martin O'Donnell, 2007)
Kevés főtéma mondható olyan erősnek és (relatív fiatalsága ellenére) klasszikusnak, mint a Halo sorozaté, és hát ő is helyet követelt magának a tizesben. Mivel a dallam több zenében is felcsendül, ezért volt választási lehetőség több is - végül a Halo 3 nyitójelenetét kisérő track-et választottam.
#07FINAL FANTASY VI - TERRA'S THEME
(Nobuo Uematsu, 1994)
Uematsu mesterre szerintem nyugodtan mondhatjuk, hogy nem csupán egy ismert videójáték-zeneszerző, hanem egy legenda, aki fényes karrierje során többször is megmutatta, hogy mindig képes valami újat mutatni. Meg is érdemli, hogy egyedüliként két műve is szerepeljen a listán - hiába a közel másfél évtizedes kor, Terra témája fantasztikus.
#06DEVIL MAY CRY - MENTAL MACHINE
(Masami Ueda, 2001)
A Devil May Cry boss zenéi fergetegesek, és tökéletes összhangban vannak a harcokkal, így a Mental Machine sem csak azért került be a tizesbe, hogy ne csak szimfonikus dallamokat halljatok: ez a sorozat történetének talán legjobb, legdinamikusabb, legprofibb főellenfélharcának perfekt audio-reprezentálása.
#05METROID PRIME - PHENDRANA DRIFTS
(Kenji Yamamoto, 2002)
A Metroid Prime által kínált atmoszféra páratlan, és ez az elsődleges oka annak is, amiért olyan borzasztóan sokra tartom a játékhoz, mindez pedig csak erősödik a fantasztikus zenei aláfestésnek köszönhetően. Aki nem ámul el percekre, amikor először kilép a jéggel borított Phendrana Drifts-re, az nem érdemli meg, hogy Gamecube kontrollert fogjon a kezébe.
#04METAL GEAR SOLID 3: SNAKE EATER - VIRTUOUS MISSION
(Harry Gregson-Williams, 2004)
Harry Gregson-Williams nem csak Hollywood-ban, hanem a játékosok között is ismert és elismert zeneszerző, mindezt pedig első sorban természetesen a Metal Gear Solid sorozathoz írt jellegzetes műveinek köszönheti. Ez a track még a játék megjelenése előtt, az egyik trailerben a kedvencemmé vált, főleg amikor beindul - the world's first HALO jump, ugyebár.
(Gerard Marino, 2005)
Maga a God of War is csupán fele olyan monumentális lenne, ha nem kapott volna ennyire epikus zenei aláfestést. Ebben a track-ben is felcsendül az a bizonyos dallam, ami a játék során többször is visszaköszön - jellegzetes tulajdonsága, hogy nem csak hangok, hanem libabőr formájában is teszi ezt.
#02MEDAL OF HONOR FRONTLINE - OPERATION MARKET GARDEN
(Michael Giacchino, 2002)
A LOST óta ímádom Michael Giacchino munkáit, de a Medal of Honor ezen témája még a sorozat előtt felkeltette a figyelmemet: egész egyszerűen gyönyörű. Erről egyébként eszembe jutott egy érdekes sztori: amikor belekezdtem a Black-be, és néztem az intrót, azt mondtam magamban a zenét hallván: "le merném fogadni, hogy ezt M.G. szerezte". Pár másodperc múlva egy felirat meg is erősített ebben. :)
(Yasunori Mitsuda, 1999)
És íme, itt van az a videójáték-muzsika, amit mindennél többre tartok: a Chrono Cross intrójának szívbemarkolóan csodálatos zenei aláfestése. A Chrono Cross soundtrack-je amúgy is rendkívül erős, számtalan elképesztő darabbal - nálam a Time's Scar a befutó.