*{1}
Na, akkor mesélek. Ugyebár tegnap este alkalmam volt kapásból két megbízhatósági versenyen is elindulni - az első egy baráti meccs volt, magyarokkal, 5 körös Nordschleife R1 osztályban (kicsit bővebben lehet róla olvasni Dreampage blogjában); a második pedig a várva-várt ASFO (a rend kedvéért leírom, hogy Astra - Focus) CUP nyitóversenye, az első nagydíj. A GFC rendezésben megszületett kupa nem csupán a laza hétvégi versenyt kínálja, a rendkívül szigorú szabályrendszere és profi versenyzők garantálják azt is, hogy a következő hetekben a vasárnap este valami teljesen új dologról szóljon, az online bajnokságról. 16 nagyon jó játékos egy helyen Európa különböző országaiból - a Forza Motorsport 2 online rendszere a legmegfelelőbb, hogy összemérjük tudásunkat és ügyességünket. Mint mondtam a szabályok adottak, a szervezés profi, itt tényleg minden apró részlet a helyén van.
Kezdeném azzal, hogy én személy szerint elég sokat készültem a Suzuka-i versenyre. Sok-sok kilométert vezettem le a pályán, hogy megtaláljam a legjobb beállítást és a legtöbbet hozzam ki a Focus-ból és magamból. Nagyjából 1 hónapja kezdem el összerakni a kocsit, igaz mai szemmel tekintve meglehetősen rossz irányba indultam még akkor. A kezdeti lassú és instabil setup-ból sikerült kihozni egy gyors, de ugyanakkor rendkívül stabil beállítást (endurance versenyeknél ugye az is egy fő szempont). Az akkori legjobb köridőm 2:18:xxx körüli volt, amit azóta a gumik, szárnyak, kerékdőlésszögek, stb. finomhangolásával sikerült egészen 2:13,420-ra javítanom. Ezeket az apró beállításokat csak egyszer kell jól belőni (hogy megtaláljam a vezetési stílusomnak megfelelő legjobb kezelhetőséget), a további versenyekre már csak a szárnyakkal és guminyomással kell trükközni (de azért valószínűleg a többibe is picit belenyúlok :).
Autó: Ford Focus ST, Csapat: SEGA Racing Hungary, Index: B625. Az autó kész lett, izgatottan vártam a versenyt.
21:30 - jön az invite, lassan kezdődik az időmérő. Mivel összesen 16-an vagyunk, ezért 2 lobbyban fog egyszerre menni a verseny. Az időmérő az alábbi szabályok szerint zajlik - törés ezúttal már az időmérőn is bekapcsolva, 5 körös Suzuka - az első a felvezető kör, 3 hotlap majd végül a levezető "besorakozó" kör (vagyis a negyedik kör végével mindenki szépen lelassított a pályán és az időeredmények szerint fejeztük be az ötödiket). Szerencsére a 3 kör alatt senki sem tartott fel, tudtam menni szépen, habár kicsit izgultam. :) A legjobb kört az elsőben futottam - 2:13,8xx - mentem már ennél jobbat is, de valószínűleg az élmezőnybe elég lesz. Ez be is jött, enyém a második hely (a pole-position Edner-é lett, 2:13,1xx időt ment). Jöhet a verseny, én indulhatok a második rajtkockából.
22:00 - felbőgnek a motorok, elindulnak a Focus-ok és az Astrák. A rajtot nagyon jól kapom el, sikerül feljönni az első helyre.. igenám, de nem csak nekem sikerül jól a start, hanem a mögöttem lévő harmadik helyezettnek is. A célegyenes végére érve pontosan ott van mellettem, fej-fej mellett fordulunk el az első kanyarban. Mivel én vagyok a belső íven ezért sikerül visszajönni az első helyre, a mögöttem lévő Focus picit visszacsúszik, feljön Edner a második helyre az Astrájával. Elkezdünk a határon autózni mindketten, szinte azonos köröket futunk. Egészen az ötödikig birom tartani, de mivel ő láthatóan gyorsabb egyenesekben így megelőz. A harmadik versenyző is kezd egy kicsit feljönni, de még egyáltalán nem jelent veszélyt. Én kezdem meg először a kerékcseréket a nyolcadik kör végén. Szerencsére jól sikerül ez is, a boxutcából kijövet picit közelebb kerülök az elsőhöz , a harmadiktól pedig elszakadok. Ezt követően már zavartalanul autózhattam, de sajnos az elsőhöz sehogyan sem sikerült közelebb kerülni. A verseny további részében a helyezések nem változnak - igaz a végefelé tudtam még hozni Edner-en, de utolérni őt szinte lehetetlen. 25.kör - másodikként érek be a célba. Na igen, ebben a lobbyban második lettem, de lehetséges, hogy a másik szobában valaki hamarabb fejezte be a versenyt és akkor övé a jobb helyezet. Ezután 10 perc várakozás, hogy összesítsék az eredményeket, majd bejelentik, hogy marad a második helyem, ami pontosan 20 pontot jelent a bajnokságban. A szabályzat § 1.8 pontja szerint a következő versenyre 10 index-ponttal kell csökkentenem a kocsim teljesítményét (down-tuning), hogy végig izgalmas maradjon az ASFO CUP.
Összeségében nagyon jó volt, élmény marad minden egyes pillanata. Örülök a második helynek, Edner verhetetelen. :) A következő verseny szintén vasárnap lesz, a helyszín természetesen változik: Road Atlanta, 25 kör. A mai nap folyamán fog frissüli a ASFO CUP hivatalos oldala, ahol megtekinthető a jelenlegi pontállás, helyezések és képek a versenyről.