Kínos témákat boncolgatunk, miközben megvédünk néhány játékot a felesleges támadásoktól.
Kezdjük talán az éppen leginkább aktuális témával, ami pedig nem más, mint a Too Human. Drag tesztje után kíváncsian csaptam le a tesztpéldányra, várva a nagy csalódást - ez azonban nem érkezett el. A hét pont körüli értékelések jogosak, de ehhez hozzá kell tennünk néhány dolgot. Ahogy egy külföldi fórumon mondta valaki igencsak frappánsan: "Amikor a Too Human működik, akkor nagyon működik." Ha elkapod a harc ritmusát, ha ráérzel a fegyverek közti különbségekre, mindent figyelembe véve egy jó hack'n'slash játékot kapsz eredményül. Számomra viszont megdöbbentő, mennyire radar alatt tud maradni egy játék, amelynek ilyen igéretes története, jól cyberpunkosított viking mitológiája, és hangulatos helyszínei vannak. Tegyetek vele egy próbát, a demó fent van: kevés ilyen stílusú játék található a piacon. Ha a történetét nézzük, konkrétan ez az egy darab. Olvassátok el Drag tesztjét, ne csak a pontszámot nézzétek: a lényeg ezúttal is a szöveg.
Megdöbbenve tapasztalom, hogy a PlayStation-ről PS2-re való váltás alatt kialakult - azóta tévesnek mondható - képzetek sokakban még mindig élnek. A generációváltásokkor egy ideig nem szoktak jó jrpg-k megjelenni a masinákra, ez tény: de miért van az, hogy ha megjelenik egy kivétel, akkor sokan a szemüket becsukva ócsárolják azt? Igen, a Lost Odyssey-ről beszélek, sok helyen látom, ahogy a játékkal nyilvánvalóan alig játszók egyrészt az újdonságok hiányát róják fel a játékoknak, másrészt nem veszik észre, ha pont az LO mutat olyan hatalmas fejlődést a történet szempontjából, hogy azt nehéz szavakba önteni. A megannyi srpg és jrpg után PlayStation 2-n, nem éreztem, hogy az LO alacsonyabb rendű lenne - épp ellenkezőleg. Ezek után nem tudnék egy újabb 100+ órás, B kategóriás jrpg-t végigjátszani egyik konzolon sem: nem vinne rá a lélek. Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy mióta számít felénk gagyinak Uematsu zenéje, Sakaguchi rendezése, és a Mistwalker úgy általában.
Mirror's Edge. Szerintem (szigorúan szerintem, persze) a játék könnyen ugorhat akár az év játéka címre - attól függetlenül, hogy multiplatform-e, vagy sem. Ha nem rontják el, már csak annak szurkolhatunk, hogy az eladásai is jók lesznek: nehezebb ugyanis úgy innovációért kiáltozni, hogy nem veszi észre az ember, ha az ajtajában áll.
Ez egy ilyen védekezős nap, no. Tessék ide elképzelni a 300 harcosait, akik utolsó erejükkel küzdenek a "vagy gagyi, vagy isteni a játék" mentalitás elterjedése ellen.