Már 8 hónap eltelt azóta hogy a Nokia elindította az N-Gage 2.0-t, és a sokak által várt „játék bumm” ugyan elmaradt (magyarul lassacskán jönnek a játékok), de így is bőven van már miből szemezgetnünk. Ezek közül fogok most néhányat ajánlani.
Space Impact: Kappa Base
A Nokia természetesen mind a három ismert játéksorozatából elkészített egy teljesen új, tartalmasabb, N-Gagere szánt kiadást, A Snakes Subsonic illetve a Bounce Boing Voyage helyett viszont az új Space Impact viszi a prímet. Shoot em Up lényege mit sem változott, a lehetőségek viszont drasztikusan megnőttek. Ezúttal több 8, tulajdonságaikban is eltérő űrhajót is vehetünk a harcok során szerzett pénzből, amit aztán rengeteg különféle fegyverrel vértezhetünk fel (szintén pénzből). Az egyszerű lövöldözést pedig az teszi érdekesebbé, hogy az ellenséges lövedékek szárnnyal való érintése sokszorosára növeli a pontszorzót, így azoktól való távolodás helyett inkább a taktikus követése a célra vezető, amivel persze a veszély is nagyobb (hiszen a pilótafülkére mért lövedék már káros). Mindezt gyönyörű 3D-s objektumok és 2D-s háttér hibrid környezetben, 10+3 pályán, ami Achievement és/vagy pont hajkurászás nélkül rövidnek hathat, bár ez a műfaj pont ezekről szól.
Resident Evil: Degeneration
Konzoljáték alapján készült animációs film alapján készült mobiljáték. Ezt is megéltük.
Ennek megfelelően a játék története is erősen táplálkozik a filmből, Leon S. Kennedy, repülőtér, stb, szóval aki nem szeretné lelövetni a poénok, tanácsosabb megvárnia a DVD magyarországi forgalmazását, mielőtt neki kezdene a játéknak. Maga a játék egyébként egy hordozható RE4, az ott megismert játékmenetet ültették át könnyített formában és erősebb auto-célzással, Playstation 1 körüli 3D grafikával. Kellemes kis TPS szórakozás, viszont eddig túlságosan is könnyűnek találtam a legnehezebb fokozaton is.
One
A bunyós játékok legfontosabb tényezője az irányíthatóság, és ezért is voltam kissé szkeptikus a Nokia ezen irányú próbálkozása felé, mint már kiderült nem hiába. Egy másik típusú mobiltelefonon lehet, de az én N82-mön sajnos teljesen irányíthatatlan, és ezért élvezhetetlen is a játék. Emelett a single része is kissé sovány, a választható karakterek közt sem vettem észre túlságosan nagy különbségeket. Pedig maga a grafika egész csinos, a bunyókat pedig motion capture animációk teszik élet hűbbé, ám a fenitek tükrében ez sajnos csak a cukormáz. Kár érte.
Dirk Dagger and the fallen idol
A jelenlegi személyes kedvencem. Mivel a kalandjáték manapság sajnos egy haldokló műfaj, mindig öröm látni egy-egy jól sikerült képviselőjét, ez pedig kifejezetten az. A játék során egy magánnyomozó (Dirk Dagger) és társa (ő lennénk mi) humorral teli kalandját mutatja be a sok közül, mert ha sikeres lesz akkor egy egész sorozatot kívánnak a főhős köré építeni. Sajnos azonban a fejtörők pofon egyszerűek és emiatt gyorsan végig lehet játszani, de még szerencse hogy az N-Gage rendszerben a kölcsönzésre is lehetőségünk van, és így az ár/szavatosság arány miatt se panaszkodhat senki sem. Ezer szónál mégis többet ér egy saját tapasztalat, a hivatalos honlapon pedig bárki számára elérhető egy PC-s flash demó.
Metal Gear Solid Mobile
Solid Snake mobiltelefonos kalandja eredetileg Java platformra jelent meg még az idei év első felében, most már viszont N-Gage platformon is elérhető. Hasonlóan a Degenerationhöz, itt is a nagygépes játékélményt kívánták átültetni mobiltelefonokra, hasonlóan sikeresen. Itt még a könnyítés sem túlozták el, az MGS hangulatot viszont teljesen áthozták, a Codec, az inventory, a terep, de még az animáció mozdulatok is teljesen MGS hűek, és a történet (ami egyébként az első és a második rész között játszódik) hasonlóan csavarokkal teli, mint a nagygépes testvéreinek. Ha a próbálkozást is pontozzuk, akkor megemlíthetjük hogy igyekeztek a mobilok kameráját is aktívan kihasználni, ha viszont csak a kivitelezést, akkor sajnos hanyagolhatót alkottak. Lehetőségünk van ugyanis arra hogy az FPS nézetben vagy a hackelés mini-játékban a kamera segítségével a mobiltelefon mozgatásával nézelődjünk, ez viszont nagyon esetlen, gyakran nem mozdul vagy túlmozdul. Ennél kicsit használhatóbb az, hogy az álcaruhánk színéhez a kamera segítségével kereshetünk színeket a valóságból. Igazság szerint viszont ez is csak felesleges macera, mert előbbi esetben is sokkal könnyebb manuálisan célozni, és utóbbiban is lehetőségünk van a játékban megtalálni a szükséges színeket, minthogy a kamerával pepecseljünk. A legnagyobb problémám a játékkal inkább a grafika, mert az sajnos ronda. Javaként még elfogadhatónak gondolnám, de N-Gage játékként kifejezetten ronda, és sajnálom hogy nem javítottak rajta. Ettől függetlenül aki MGS-t szeretne játszani mobiltelefonján, annak kihagyhatatlan választás.
Az áruk pedig egységesen 10 euró[b] (Kivéve a Space Impact ami már [b]7 euró), a 7 napos kölcsönzés 5 euró[b], az 1 napos pedig [b]2 euró