Esély a túlélésre: soha nem is volt...
Az űrben senki sem hallja a sikolyod
A túlélő horrorok igencsak nagy népszerűségnek örvendenek - ha más nem a Resident Evil sorozat kapcsán - mégis igencsak mostohagyereknek számítanak, ha egy igazán kiaknázatlan műfaj, a sci-fi irányából nézünk. Valljuk be: bár számtalanszor eszeveszetten menekültünk valamiféle földöntúli hatalom vagy balul sikerült kormánykisérlet teremtményei elől, mégis biztonságban érezhettük magunkat. Szépen kiszaladtunk a kastélyból, laboratóriumból és máris happy end. Ezzel szemben mi jutott a jövőbeni ismert űr határán sodródó elhagyatott vagy szétesőfélben lévő űrállomásoknak? Beugrottunk szétkvékeztük/ dúmoztuk az agyunkat aztán feltöröltük a masterminddel a padlót és mosolyogva leléptünk. De mi van ha itt esünk csapdába? Egyedül vagyunk és idegenek hordái vadásznak ránk? Ha a szétesőben lévő hajót kell foltozgatnunk, hogy legalább egy pár óráig túléljük? Az EA bevállalta a válaszokat: megérkezett a Dead Space.
Ez alkalommal... háború
Kinek is való a Dead Space (DS)? Leginkább azoknak akik szeretik a sci-fi műfajt azon belül is főképpen az Alien típusú filmeket. Ők kapják meg igazán azt amiért fizettek, az összes sci-fi klisé, amit szeretnek, csak éppen most interaktív formában velük történik meg. Emellett a másik célcsoport a Bioshock játékosok népes köre, ugyanis a játékrendszer egy az egyben a klasszikustól lett átemelve, vagyis: kolbászolunk egy klausztrofóbiás és ijesztő elmekkel megtűzdelt, lepusztult terepen és audiónaplókból próbáljuk meg kideríteni mi is történt az elmúlt hetekben. Persze a biológia sokkhatáshoz hasonlóan lesznek képességeink is (no azért nem csúszunk el a plazmidok irányába) és néhány emberi segítőnk és ellenlábasunk is.
Kezdhetsz futni. Megint.
A DS abszolút pozitív csalódás. Már maga az EA logo megléte félelemmel töli el az egyszeri játékost (hogy miért? ez megér egy külön bejegyzést), de az eléggé letört hangulatot generáló Mirror's Edge után abszolút rendben van a program. Kellően izgalmas és ötletes (még akkor is ha új dolgokat nem tartalamaz, de okosan van összegyúrva). A lemezen inkludált magyar nyelvért külön dícséret (piros pont a nyelvválasztóért lokáltól függetlenül) a fordítás személyes ellenőrzésem szerint közel áll a tökéleteshez. Egyedül az irányításban találtam aprócska hibákat, de azt hiszem, ha túl könnyű lenne mozogni és lőni a játékban, akkor elvesztené a félelmetes hangulatát. Technikai részleteket nem szoktam kiemelni ott ahol az összkép nagyon rendben van, de meg kell említenem, hogy nagyon szépen kerülték el a hosszas töltés okozta halál unalmat, bár a Mass Effect mintájára itt is sokat fogunk liftezni, de minden lift mellett találni egy video vagy audionaplót, ami tökéletesen eltereli a figyelmet az utazásról.
Imádkozz, hogy Te halj meg elsőként
A Dead Space az EA egyik törekvése a vadonatúj címek bevezetésére. Nem tökéletes és szinte mindent láttunk már máshol is, de profi munka és akik különösen vevők az űr távoli szegletében fellelhető vérben tocsogós élet-halál harcra, azoknak kötelező. A többiek vegyék figyelembe, hogy ez a játék a Bioshockhoz hasonlóan egy single player élmény, azzal ellentétben pedig a kombinációs lehetőségek hiánya miatt az újrajátszása esetleges. Első alkalommal viszont durvára élvezni fogod.
Dead Space
(48 achievement / 1000 gamerscore)
Casual achievementek (675G)
Közepes achievementek (315G)
Nehéz achievementek (10G)