Perspektívába helyezzük a pénzéhes cégek lépéseit!?
A Dragon Quest kilencedik részének kapcsán jutott eszembe valami.
Az sajnos vagy nem sajnos, hardcore sírás, kesergés, könyörgés ide, vagy oda: tény: a grafika csak egy nagyon, nagyon-nagyon szűk rétegnek számít. Büntet és szétbombáz mindent a Wii, a Nintendo DS, a flashjátékok és a mobilos cuccok részlege, csak a PSP életre kelése és a Sony terve az, ami rávette a Square-t arra, hogy a Parasite Eve 3 / FFXIII Agito szintű játékokat ne csak japán telókra készítsen el.
Tehát vegyük fel egy pillanatra a "normális, átlagjátékos" szemüveget, váltsunk semi-casual, gameplay-oriented mindsetre! (Ugye, milyen hülye mondat? Szándékosan az, meg különben is, így egyszerűbb).
Japánban vagyunk. M I N D E N K I N E K van Nintendo DS-e. Tényleg, hölgyek-urak. Mindenkinek. Aki csak egy picit is komolyan veszi a videójátékot arrafelé, annak van a táskájában egy DS. A Square Enix és a Level 5 pedig kihozta erre a rendszerre az új Dragon Questet. Pénzéhesség? Tényleg ez az első, ami eszünkbe jut? Sokaknak - többek közt nekem is - igen. Sok időbe tellett, míg egy másik gondolat is megfogant: egyszerűen csak ez a divat odakint. Mindenkinek ez van, és valószínűleg volt egy pont, amikor a Level 5 fejlesztők maguk mentek a Square-hez (vagy fordítva, hiszen akárhogyan is nézzük, a Level 5 becsületesen, tisztességes, ötletes és lélekkel teli játékokat adott ki eddig a DS-re, már-már tucatszámra) : "Srácok, nyomjuk a DQIX-et DS-re? Multiplayer, mindenki játszhatja, otthon, a metrón, a vonaton, suliban óra alatt és a szünetben, a cigiszünetben és lefekvés előtt, aktus közben, előtt és után? Nosztalgia és újítás keveredik majd, és szinte szó szerint a fél ország ezzel játszhat, ha akar."
Pénzéhes férgek? Nagyon nem. Szerintem. Videójáték még ilyen közel nem járt ahhoz, hogy a platformtól függetlenül szólítsa meg az embereket: DS-es tényleg NAGYON sok embernek van. Majdnem olyan lett, mint egy könyv. Bemegy az ember a boltba, és megveszi. Nincs még egy ilyen platform a világon konzolok esetében, ahol tényleg nem kell azon gondolkozni, hogy a felhasználók száma mennyire limitálja a fejlesztést.
Dragon Quest IX. Büszke, logikus, és magyarázatra nem szoruló döntés volt, hogy DS-re jött ki.